Fornaroli wygrywa na Hungaroringu pomimo kary czasowej
Włoch zaczyna odjeżdżać rywalom w walce o tytuł. Na podium również Stanek i Crawford.
03.08.2511:17
147wyświetlenia
3 WEEKENDS. 3 WINS.
— Formula 2 (@Formula2) August 3, 2025
LEO FORNAROLI WINS OUR BUDAPEST FEATURE RACE!! 🥇✨#F2 #HungarianGP pic.twitter.com/MvPslF7CZJ
Leonardo Fornaroli odniósł pewne zwycięstwo w głównym wyścigu F2 na Hungaroringu. Włoch, pomimo otrzymania kary za przekroczenie prędkości w boksach, zaliczył bezbłędną końcówkę zmagań, co pozwoliło mu na odniesienie bardzo cennej wygranej. Tuż za Fornarolim wyścig ukończyli Roman Stanek i Jak Crawford.
Zmagania F2 rozpoczęły się na niemal suchym torze - wszyscy kierowcy mieli w swoich samochodach założone slicki - ale dyrekcja i tak zdecydowała się, tak jak w przypadku wyścigu F3, na lotny start. Początek rywalizacji nie obfitował więc w zbyt wiele walki - Stanek prowadził przed Fornarolim, a na kolejnych pozycjach plasowali się Crawford, Browning, Durksen, Goethe, Martins, Lindblad, Dunne i Marti.
Błąd w 11. zakręcie popełnił w pewnym momencie Martins, który wypadł z punktowanej dziesiątki. Duet Invicty - Stanek i Fornaroli - odjechali stawce na ponad dwie sekundy, zaś Crawford musiał bronić się przed Browningiem. Na siódmego Lindblada - najwyżej sklasyfikowanego kierowcę realizującego alternatywną strategię - naciskał z kolei Dunne. Jednakże wyprzedzanie - tak jakby kiedykolwiek na Hungaroringu było ono łatwe - było dodatkowo utrudnione przez to, że tor poza idealną linią wciąż był dość mokry.
Na szóstym kółku konieczna była wirtualna neutralizacja, bowiem w wyniku awarii jednostki napędowej swój bolid na poboczu prostej start-meta zatrzymał Amaury Cordeel. Porządkowi bardzo szybko uporali się z samochodem Belga i w połowie siódmego kółka kierowcy mogli powrócić do ścigania.
Tuż po restarcie 'ożyła' pośrednia mieszanka i tym samym Lindblad w ciągu dwóch zakrętów uporał się z Goethe oraz Durksenem i był piąty. Do punktowanej dziesiątki awansował w międzyczasie korzystający z tej samej opony Verschoor, który wyprzedził Martiego. Już na 10. kółku konieczna była jednak kolejna wirtualna neutralizacja - drugim w tym wyścigu pechowcem okazał się Victor Martins, w którego bolidzie doszło do usterki, a Francuz zatrzymał się na środku toru na dojeździe do 13. zakrętu.
Restart nastąpił okrążenie później, a dyrekcja momentalnie zezwoliła na korzystanie z systemu DRS. Fatalny restart zaliczył Goethe, który przegapił punkt dohamowania do 13. zakrętu i spadł za Durksena i Dunne'a. Irlandczyk z kolei wyprzedził Durksena w ostatnim zakręcie i był już szósty. Tymczasem najszybszym kierowcą na torze na tym etapie był Crawford, który zbliżył się do drugiego Fornarolego na niecałą sekundę.
Na 14. kółku - jako pierwsi z czołówki - do boksów zjechali Browning, Durksen, Goethe i Mini. Okrążenie później do boksów zawitał lider wyścigu, Roman Stanek, a także trzeci Jak Crawford. Na 17. okrążeniu zjechali zaś Fornaroli oraz Dunne. Tym sposobem na czele stawki znaleźli się kierowcy startujący na pośredniej mieszance - prowadził Lindblad przed Martim, Verschoorem i Beganoviciem. Fornaroli po powrocie na tor znalazł się aż trzy sekundy przed Romanem Stankiem, co z pewnością frustrowało pewnie prowadzącego wcześniej Czecha.
Fornaroli nie mógł jednak spać spokojnie z kilku powodów. Stanek szybko odrobił do niego dwie sekundy, jak również po kilku kółkach Włoch otrzymał karę doliczenia pięciu sekund za przekroczenie prędkości w pit lane. Problemy z dogrzaniem pośrednich opon napotkał tymczasem Dunne, który po wyjeździe z boksów stracił dwie pozycje na rzecz Durksena i Goethego.
Na 23. kółku Richard Verschoor zjechał do boksów jako pierwszy kierowca z grupy realizującej alternatywną strategię. Po powrocie na tor Holender zameldował się przed Goethe i Durksenem, tym samym włączając się do walki o większe punkty. Okrążenie później wizytę u mechaników złożył Lindblad, który pomimo niezbyt udanego postoju zdołał utrzymać się przed Goethe i Verschoorem. Dunne tymczasem odzyskał rezon i wyprzedził Durksena, a po chwili także Pepe Martiego.
Crawford nie był w stanie znaleźć zaś sposobu na Stanka, a strata tej dwójki do Fornarolego zaczęła rosnąć i na 28. kółku wynosiła już 5,1 sekundy, co oznaczało, że Włoch stawał przed wielką szansą wygrania wyścigu nawet pomimo otrzymanej kary.
I tak też się stało - Fornaroli prowadził już do samego końca, a jego przewaga nad drugim Stankiem w momencie przekroczenia linii mety wyniosła niemal osiem sekund. Wspomniany Stanek skutecznie odparł ataki Crawforda i finiszował jako drugi, przeszło dwie sekundy przed Amerykaninem. Tuż za podium znalazł się Browning, a na kolejnych pozycjach uplasowali się Verschoor, Lindblad, Beganovic, Goethe, Dunne i Marti.
Klasyfikacje generalne
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Leonardo Fornaroli (1) | Dallara F2 2024 | 37 | 1h00m13,630 | 25 | |
2 | Roman Stanek (2) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:02,152 | 18 | |
3 | Jak Crawford (11) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:04,716 | 15 | |
4 | Luke Browning (7) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:06,052 | 12 | |
5 | Richard Verschoor (6) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:11,505 | 10 | |
6 | Arvid Lindblad (4) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:22,099 | 8 | |
7 | Dino Beganovic (8) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:22,572 | 6 | |
8 | Oliver Goethe (5) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:23,080 | 4 | |
9 | Alexander Dunne (17) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:23,627 | 2 | |
10 | Josep Maria Marti (3) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:24,279 | 1 | |
11 | Kush Maini (12) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:26,401 | ||
12 | Joshua Durksen (20) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:31,075 | ||
13 | Rafael Villagomez (25) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:31,951 | ||
14 | Sami Meguetounif (22) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:33,752 | ||
15 | Sebastian Montoya (9) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:34,260 | ||
16 | Cian Shields (21) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:38,558 | ||
17 | Gabriele Mini (10) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:39,860 | ||
18 | Ritomo Miyata (15) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:42,525 | ||
19 | Max Esterson (23) | Dallara F2 2024 | 37 | +0:46,194 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
20 | John Bennett (24) | Dallara F2 2024 | 16 | |||
21 | Victor Martins (14) | Dallara F2 2024 | 8 | |||
22 | Amaury Cordeel (16) | Dallara F2 2024 | 5 |
Pole position: Roman Stanek - 1:28,779 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Dino Beganovic - 1:31,178 na 30 okrążeniu (+1 pkt.)