Di Resta odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie w DTM

Wygrana ta umożliwiła Szkotowi awans na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej
05.09.1016:53
Marek Roczniak
3969wyświetlenia

Paul di Resta wygrał w dominującym stylu tegoroczny wyścig DTM na krótkiej wersji toru Brands Hatch, odnosząc na oczach własnej publiczności pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.

Szkot miał w pewnym momencie 13 sekund przewagi nad kolegą z fabrycznego zespołu Mercedesa - Bruno Spenglerem, ale pod koniec wyścigu oszczędzał samochód i ostatecznie wygrał z przewagą 7 sekund. Wygrana ta umożliwiła kierowcy rezerwowemu Force India awans na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i traci on obecnie 9 punktów do prowadzącego Spenglera na cztery wyścigi przed końcem sezonu.

Presję na Spenglerze wywierał dzisiaj od czasu do czasu aktualny mistrz serii Timo Scheider, ale jego Audi brakowało trochę tempa, aby realnie zagrozić Mercedesowi Kanadyjczyka. Później zresztą Scheider musiał częściej spoglądać w lusterka, bowiem tuż za jego plecami znalazł się debiutant Miguel Molina (Audi '08). Hiszpan jechał początkowo poza punktowaną ósemką, ale dzięki alternatywnej strategii (długie pierwsze dwa przejazdy) zdołał odrobić sporo miejsce i na mecie był czwarty.

Molina przeskoczył między innymi Gary'ego Paffetta (Mercedes '09), Olivera Jarvisa (Audi '09) i Martina Tomczyka (Audi '09), którzy uplasowali się na miejscach 5-7. Paffett zmagał się ze swoim samochodem przez większą część 98-okrążeniowego wyścigu i musiał zadowolić się zaledwie czterema punktami, co kosztowało go spadek na trzecie miejsce w generalce. Punktowaną ósemkę zamknął Alexandre Premat (Audi '08).

Dzisiejszego wyścigu nie ukończyli dwaj kierowcy z fabrycznych ekip Mercedesa i Audi - Ralf Schumacher oraz Mattias Ekstrom, zderzając się ze sobą na pierwszym okrążeniu. Obaj próbowali co prawda kontynuować jazdę, ale Szwed po kilku okrążeniach zwolnił i wówczas wpadła na niego Susie Stoddart (Mercedes '08), co dla obojga skończyło się odpadnięciem z jazdy. Schumacher zajechał nieco dalej, ale po wycieczce poza tor w Paddock Hill Bend także wycofał się z wyścigu.

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Paul di Resta (7)Mercedes-Benz C-Klasse 2009981h10m05,55210
2Bruno Spengler (4)Mercedes-Benz C-Klasse 200998+0:07,4438
3Timo Scheider (1)Audi A4 DTM 200998+0:10,2586
4Miguel Molina (18)Audi A4 DTM 200898+0:10,7195
5Gary Paffett (3)Mercedes-Benz C-Klasse 200998+0:12,7804
6Oliver Jarvis (2)Audi A4 DTM 200998+0:23,8303
7Martin Tomczyk (6)Audi A4 DTM 200998+0:23,9862
8Alexandre Premat (9)Audi A4 DTM 200898+0:25,6891
9Mike Rockenfeller (10)Audi A4 DTM 200898+0:26,193
10Jamie Green (11)Mercedes-Benz C-Klasse 200898+0:26,573
11Maro Engel (16)Mercedes-Benz C-Klasse 200898+0:26,951
12David Coulthard (17)Mercedes-Benz C-Klasse 200898+0:31,748
13Cong Fu Cheng (21)Mercedes-Benz C-Klasse 200897+1 okr.
14Katherine Legge (15)Audi A4 DTM 200897+1 okr.
Niesklasyfikowani
15Markus Winkelhock (14)Audi A4 DTM 200875
16Ralf Schumacher (8)Mercedes-Benz C-Klasse 200930
17Susie Wolff (12)Mercedes-Benz C-Klasse 20087
18Mattias Ekström (5)Audi A4 DTM 20092
Pole position: Paul di Resta - 0:41,278 Najszybsze okrażenie: Miguel Molina - 0:41,896 na 65 okrążeniu

KOMENTARZE

4
SirKamil
05.09.2010 05:34
Brawo Paul- kwestia tytułu raczej otwarta choć Bruno łatwo nie będzie odebrać przewagi.
AleQ
05.09.2010 04:22
Kolejna wygrana Mercedesa ;) Jednak liczę,że di Resta tytułem w DTM wkręci się na podstawowego drivera w FI w sezonie 2011 ...
Maraz
05.09.2010 03:35
Bo podobno fani na trybunach chcą częściej oglądać samochody w czasie wyścigu, nawet jeśli to będzie 98 kółek procesji ;) Z tego powodu skrócą Hockenheim o 400 metrów na październikową rundę.
prezes93
05.09.2010 03:30
Brawo dla di Resty i Moliny. No i znowu słaby wyścig Ralfa. Nie popisał się uderzając w Ekstroema w pierwszym zakręcie. Ogólnie oprócz startu i pit-stopów w wyścigu wiało nudą. Jazda 98 razy w kółko nie jest zbyt ciekawa. Dlaczego DTM nie jeździ na dłuższej wersji Brand Hatch, tylko na Indy?