Chevrolet gotowy na test nowego silnika w WTCC

Silnik 1.6 Turbo przeszedł już pierwsze testy na hamowni i niedługo trafi do samochodu
11.09.1009:52
Paweł Zając
1863wyświetlenia

Chevrolet po raz pierwszy przetestuje nową generację silnika WTCC w przeciągu dwóch tygodni. Zespół RML rozwija turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,6, litra zgodny z przyszłorocznymi regulacjami. Jednostka została już przetestowana na hamowni i jest gotowa na pierwszy test na pokładzie Chevroleta Cruze.

Szef ds. silników zespołu RML, Arnaud Martin powiedział: Rozpoczęliśmy pracę w drugim tygodniu stycznia, a silnik został po raz pierwszy przetestowany w poniedziałek, mamy więc za sobą osiem miesięcy ciężkiej pracy. Parametry wyznaczone przez FIA są dość surowe, szczególnie pod względem niezawodności.

Największym wyzwaniem dla nas było osiągnięcie wyższego poziomu osiągów niż te, które dostarczała obecna dwulitrowa wolnossąca jednostka oraz zapewnienie wyjątkowej niezawodności, która sprosta nowym regułom: jednej wymianie silnika w sezonie 2011 i żadnej w 2012. Jak na razie silnik ma już na koncie 15 godzin testów na hamowni, które skupiły się na kalibracji i mapowaniu. Zrobiliśmy już kilka testów z pełną mocą i wszystko poszło tak, jak oczekiwaliśmy. Następnym krokiem jest umieszczenie silnika w samochodzie. Generalnie przejście z hamowni na tor zajmuje kilka miesięcy, jednak w tym przypadku mówimy o kilku tygodniach.

Eric Neve, dyrektor ds. sportów motorowych w Chevrolet Europe, dodał: Projektowanie nowego silnika wyścigowego od podstaw i budowanie go od A do Z to ambitny program oraz ogromne wyzwanie. Chevrolet jest jedną z pierwszych marek, która uwierzyła w koncepcję światowego silnika wyścigowego i pragniemy jak najszybciej wyjechać na tor z nowym samochodem.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

4
ICEman
11.09.2010 11:37
Tu chodzi o rozwój pod samochody cywilne żeby coś z tego było dla nas, wiec nie będzie już żadnego 4.0 V10 bo się nie opłacają za dużo palą i za dużo spalin
tomekf248
11.09.2010 10:48
Moim zdaniem powinien być taki sam silnik 1.6 turbo dla WTCC i WRC, oraz wolnossący 4.0 dla F1 i GT1. Co wy na to?
oligator
11.09.2010 08:26
taki byl plan : jeden silnik na WTCC, F1 i WRC
Lukas
11.09.2010 07:59
W F1 będzie "taki sam" silnik jak w WTCC - dziękujemy FIA! :)