Farfus wygrywa ostatni wyścig WTCC na Okayamie
Tymczasem Andy Priaulx i Gabriele Tarquini wypadli z toru i nie zdobyli ani jednego punktu
31.10.1009:26
3509wyświetlenia
Augusto Farfus odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w 2010 roku w WTCC po tym, jak Gabriele Tarquini zakończył wyścig poza torem, będąc na prowadzeniu podczas deszczowego wyścigu na Okayamie. Farfus unikał błędów i już na samym początku wyścigu wyprzedził Norberta Michelisza oraz Colina Turkingtona, awansując na trzecie miejsce.
Kierowca BMW, który nie wygrał żadnego wyścigu od zeszłorocznych zawodów na torze Okayama, później przesunął się o jedno miejsce w górę, kiedy prowadzący od startu Michel Nykjaer wyjechał z toru w zakręcie Attwood na 9 okrążeniu w swoim Seacie.
Tarquini przejął prowadzenie, ale utrzymał je tylko przez dwa okrążenia, ponieważ pojechał prosto w bariery w ciasnym prawym zakręcie Hobbs. Jego kraksa oznaczała, że nie obroni już tytułu wywalczonego przed rokiem. Wypadek Włocha umożliwił Farfusowi awans na prowadzenie, którego Brazylijczyk nie oddał już do końca.
Turkington zakończył wyścig tylko 0,275 sekundy za nim, ale przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa różnica była dużo większa. Kierowca BMW cały czas utrzymywał za sobą Yvana Mullera z Chevroleta. Dzięki bardzo mądrej jeździe były mistrz BTCC zdołał zachować drugie miejsce do końca, uzyskując najlepszy w karierze wynik w WTCC.
Dzięki wypadnięciu Andy'ego Priaulxa w żwir, co w konsekwencji oznaczało odpadnięcie Brytyjczyka z wyścigu, trzecie miejsce dało Mullerowi 37 punktów przewagi nad kierowcą BMW przed finałową rundą sezonu w Makau. Ukończenie jakiegokolwiek wyścigu na podium na ulicznym torze Guia da Mullerowi drugi tytuł mistrza świata WTCC w karierze.
Zwycięzca pierwszego wyścigu Robert Huff był czwarty, przed partnerem zespołowym z Chevroleta - Alainem Menu i Robertem Dahlgrenem, który pojechał świetny wyścig w swoim Volvo. Jako że występ Szweda nie był zaliczany do mistrzostw, Nykjaer był kolejnym zawodnikiem, który zdobył punkty, zajmując siódme miejsce. Duńczyk w końcówce wyścigu jeszcze raz wyjechał poza tor, tym razem tracąc tylko jedno miejsce.
Michelisz ukończył wyścig na ósmej pozycji, Tom Coronel był dziewiąty, a Darryl O'Young uzupełnił czołową dziesiątkę i także okazał się najlepszym z kierowców niezależnych. O'Young teraz traci do lidera tej kategorii tylko 21 punktów po tym, jak Hiszpan odpadł z wyścigu, jadąc na drugim miejscu w tej klasie.
Aktualizacja: Po uwzględnieniu przez FIA apelacji Chevroleta w sprawie sekwencyjnych skrzyń biegów w fabrycznych samochodach BMW, Priaulx i Farfus zostali wykluczone z klasyfikacji obydwu wyścigów w Japonii.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Colin Turkington (29) | BMW 320si | 16 | 0h33m48,074 | 25 | |
2 | Yvan Muller (6) | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:00,724 | 18 | |
3 | Robert Huff (7) | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:01,822 | 15 | |
4 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:02,826 | 12 | |
5 | Robert Dahlgren (41) | Volvo C30 | 16 | +0:03,165 | ||
6 | Michel Nykjaer (17) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:03,165 | 10 | |
7 | Norbert Michelisz (5) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:05,432 | 8 | |
8 | Tom Coronel (2) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:05,901 | 6 | |
9 | Darryl O'Young (20) | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:07,061 | 4 | |
10 | Franz Engstler (15) | BMW 320si | 16 | +0:07,613 | 2 | |
11 | Kristian Poulsen (24) | BMW 320si | 16 | +0:07,806 | 1 | |
12 | Michael Rossi (73) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:08,271 | ||
13 | Freddy Barth (18) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:09,309 | ||
14 | Masataka Yanagida (46) | BMW 320si | 16 | +0:10,628 | ||
15 | Andrej Romanow (16) | BMW 320si | 16 | +0:10,698 | ||
16 | Yukinori Taniguchi (72) | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:13,036 | ||
17 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320si | 16 | +0:13,679 | ||
18 | Nobuteru Taniguchi (43) | BMW 320si | 16 | +0:27,107 | ||
19 | Mehdi Bennani (21) | BMW 320si | 16 | +0:31,104 | ||
20 | Kevin Nai Chia Chen (45) | BMW 320si | 15 | +1 okr. | ||
21 | Henry Ho (51) | BMW 320si | 13 | +3 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
22 | Sergio Hernandez (25) | BMW 320si | 11 | |||
23 | Gabriele Tarquini (1) | SEAT Leon TDi | 10 | |||
24 | Tiago Monteiro (3) | SEAT Leon TDi | 10 | |||
25 | Yoshihiro Ito (44) | BMW 320si | 7 | |||
Zdyskwalifikowani | ||||||
26 | Augusto Farfus (10) | BMW 320si | 16 | |||
27 | Andy Priaulx (11) | BMW 320si | 3 |
Najszybsze okrażenie: Michel Nykjaer - 1:53,478 na 0 okrążeniu
Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Franz Engstler
KOMENTARZE