Huff wygrywa bardzo mokry wyścig WTCC na torze Okayama

Tymczasem przewaga Mullera nad Priaulxem w mistrzostwach zmalała do 22 punktów
31.10.1007:39
Bartosz Pyciarz
3075wyświetlenia

Robert Huff wygrał bardzo mokry wyścig na torze Okayama. Kierowca Chevroleta szybko uporał się z dwoma BMW i bez problemów dowiózł cenne zwycięstwo do mety. Podium uzupełnili zdobywca pole position - Andy Priaulx i lider klasyfikacji - Yvan Muller. Tym samym Priaulx odrobił tylko trzy oczka do Francuza i traci 22 punkty na zaledwie trzy wyścigi do końca sezonu.

Pierwszy z dwóch dzisiejszych wyścigów rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa, co spowodowało wydłużenie dystansu do 16 okrążeń. Safety Car zjechał po trzech okrążeniach i startujący z trzeciego pola Huff, w zakręcie Attwood uporał się z Augusto Farfusem, by ruszyć w pogoni za drugim BMW. Nie zajęło mu to wiele czasu i po drobnej kolizji na wyjściu z zakrętu Williams (Huff uderzył w bok samochodu Priaulxa), po przejechaniu kolejnego zakrętu liderem został kierowca Chevroleta, który nie oddał już prowadzenia do mety.

Bardzo dobry wyścig pojechał Yvan Muller, który po starcie z odległego ósmego miejsca, wyprzedził w bezpośredniej walce na torze Norberta Michelisza, Colina Turkingtona i Farfusa, aby stanąć na najniższym stopniu podium. Trzeci z kandydatów do tytułu - Gabriele Tarquini miał pechowy wyścig, ponieważ podczas walki z Farfusem na wyjściu z zakrętu Williams złapał delikatnie trawę i wyleciał z toru, uderzając w barierę z opon. Na szczęście uszkodzenia nie były poważne i zająłby pewnie 8. miejsce, gdyby nie „pomoc” ze strony Michaela Nykjeara, który na ostatnim okrążeniu spadł za Włocha.

Najlepszy wynik w karierze zanotował Norbert Michelisz, który uplasował się na piątym miejscu, a szósty był powracający do serii - Colin Turkington. W klasyfikacji kierowców niezależnych zwycięstwo odniósł Yukinori Taniguchi, który w dodatku zdobył pierwszy punkt w klasyfikacji generalnej kierowców (nie punktował startujący gościnnie Robert Dahlgren).

Aktualizacja: Po uwzględnieniu przez FIA apelacji Chevroleta w sprawie sekwencyjnych skrzyń biegów w fabrycznych samochodach BMW, Priaulx i Farfus zostali wykluczone z klasyfikacji obydwu wyścigów w Japonii.

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Robert Huff (7)Chevrolet Cruze LT160h31m46,66825
2Yvan Muller (6)Chevrolet Cruze LT16+0:04,93118
3Norbert Michelisz (5)SEAT Leon TDi16+0:08,59615
4Colin Turkington (29)BMW 320si16+0:11,31012
5Gabriele Tarquini (1)SEAT Leon TDi16+0:13,87610
6Michel Nykjaer (17)SEAT Leon TDi16+0:14,9018
7Alain Menu (8)Chevrolet Cruze LT16+0:30,0226
8Robert Dahlgren (41)Volvo C3016+0:31,077
9Yukinori Taniguchi (72)Chevrolet Lacetti16+1:13,1484
10Darryl O'Young (20)Chevrolet Lacetti16+1:15,9952
11Sergio Hernandez (25)BMW 320si16+1:17,5461
12Nobuteru Taniguchi (43)BMW 320si16+1:17,857
13Franz Engstler (15)BMW 320si16+1:19,035
14Kristian Poulsen (24)BMW 320si16+1:26,602
15Mehdi Bennani (21)BMW 320si16+1:30,373
16Masataka Yanagida (46)BMW 320si16+1:30,957
17Henry Ho (51)BMW 320si15+1 okr.
18Yoshihiro Ito (44)BMW 320si15+1 okr.
19Tom Coronel (2)SEAT Leon TDi15+1 okr.
Niesklasyfikowani
20Kevin Nai Chia Chen (45)BMW 320si9
21Andrej Romanow (16)BMW 320si9
22Michael Rossi (73)SEAT Leon TDi6
23Tiago Monteiro (3)SEAT Leon TDi2
24Freddy Barth (18)SEAT Leon TDi2
25Stefano D'Aste (26)BMW 320si2
Zdyskwalifikowani
26Andy Priaulx (11)BMW 320si16
27Augusto Farfus (10)BMW 320si16
Pole position: Andy Priaulx - 1:37,623 Najszybsze okrażenie: Yvan Muller - 1:51,813 na 0 okrążeniu
Pole position dla kier. niezależnych: Franz Engstler Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Kristian Poulsen