Huff wygrywa bardzo mokry wyścig WTCC na torze Okayama
Tymczasem przewaga Mullera nad Priaulxem w mistrzostwach zmalała do 22 punktów
31.10.1007:39
3075wyświetlenia
Robert Huff wygrał bardzo mokry wyścig na torze Okayama. Kierowca Chevroleta szybko uporał się z dwoma BMW i bez problemów dowiózł cenne zwycięstwo do mety. Podium uzupełnili zdobywca pole position - Andy Priaulx i lider klasyfikacji - Yvan Muller. Tym samym Priaulx odrobił tylko trzy oczka do Francuza i traci 22 punkty na zaledwie trzy wyścigi do końca sezonu.
Pierwszy z dwóch dzisiejszych wyścigów rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa, co spowodowało wydłużenie dystansu do 16 okrążeń. Safety Car zjechał po trzech okrążeniach i startujący z trzeciego pola Huff, w zakręcie Attwood uporał się z Augusto Farfusem, by ruszyć w pogoni za drugim BMW. Nie zajęło mu to wiele czasu i po drobnej kolizji na wyjściu z zakrętu Williams (Huff uderzył w bok samochodu Priaulxa), po przejechaniu kolejnego zakrętu liderem został kierowca Chevroleta, który nie oddał już prowadzenia do mety.
Bardzo dobry wyścig pojechał Yvan Muller, który po starcie z odległego ósmego miejsca, wyprzedził w bezpośredniej walce na torze Norberta Michelisza, Colina Turkingtona i Farfusa, aby stanąć na najniższym stopniu podium. Trzeci z kandydatów do tytułu - Gabriele Tarquini miał pechowy wyścig, ponieważ podczas walki z Farfusem na wyjściu z zakrętu Williams złapał delikatnie trawę i wyleciał z toru, uderzając w barierę z opon. Na szczęście uszkodzenia nie były poważne i zająłby pewnie 8. miejsce, gdyby nie „pomoc” ze strony Michaela Nykjeara, który na ostatnim okrążeniu spadł za Włocha.
Najlepszy wynik w karierze zanotował Norbert Michelisz, który uplasował się na piątym miejscu, a szósty był powracający do serii - Colin Turkington. W klasyfikacji kierowców niezależnych zwycięstwo odniósł Yukinori Taniguchi, który w dodatku zdobył pierwszy punkt w klasyfikacji generalnej kierowców (nie punktował startujący gościnnie Robert Dahlgren).
Aktualizacja: Po uwzględnieniu przez FIA apelacji Chevroleta w sprawie sekwencyjnych skrzyń biegów w fabrycznych samochodach BMW, Priaulx i Farfus zostali wykluczone z klasyfikacji obydwu wyścigów w Japonii.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robert Huff (7) | Chevrolet Cruze LT | 16 | 0h31m46,668 | 25 | |
2 | Yvan Muller (6) | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:04,931 | 18 | |
3 | Norbert Michelisz (5) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:08,596 | 15 | |
4 | Colin Turkington (29) | BMW 320si | 16 | +0:11,310 | 12 | |
5 | Gabriele Tarquini (1) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:13,876 | 10 | |
6 | Michel Nykjaer (17) | SEAT Leon TDi | 16 | +0:14,901 | 8 | |
7 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:30,022 | 6 | |
8 | Robert Dahlgren (41) | Volvo C30 | 16 | +0:31,077 | ||
9 | Yukinori Taniguchi (72) | Chevrolet Lacetti | 16 | +1:13,148 | 4 | |
10 | Darryl O'Young (20) | Chevrolet Lacetti | 16 | +1:15,995 | 2 | |
11 | Sergio Hernandez (25) | BMW 320si | 16 | +1:17,546 | 1 | |
12 | Nobuteru Taniguchi (43) | BMW 320si | 16 | +1:17,857 | ||
13 | Franz Engstler (15) | BMW 320si | 16 | +1:19,035 | ||
14 | Kristian Poulsen (24) | BMW 320si | 16 | +1:26,602 | ||
15 | Mehdi Bennani (21) | BMW 320si | 16 | +1:30,373 | ||
16 | Masataka Yanagida (46) | BMW 320si | 16 | +1:30,957 | ||
17 | Henry Ho (51) | BMW 320si | 15 | +1 okr. | ||
18 | Yoshihiro Ito (44) | BMW 320si | 15 | +1 okr. | ||
19 | Tom Coronel (2) | SEAT Leon TDi | 15 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
20 | Kevin Nai Chia Chen (45) | BMW 320si | 9 | |||
21 | Andrej Romanow (16) | BMW 320si | 9 | |||
22 | Michael Rossi (73) | SEAT Leon TDi | 6 | |||
23 | Tiago Monteiro (3) | SEAT Leon TDi | 2 | |||
24 | Freddy Barth (18) | SEAT Leon TDi | 2 | |||
25 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320si | 2 | |||
Zdyskwalifikowani | ||||||
26 | Andy Priaulx (11) | BMW 320si | 16 | |||
27 | Augusto Farfus (10) | BMW 320si | 16 |
Pole position: Andy Priaulx - 1:37,623 Najszybsze okrażenie: Yvan Muller - 1:51,813 na 0 okrążeniu
Pole position dla kier. niezależnych: Franz Engstler Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Kristian Poulsen