Permane podsumowuje piątkowe treningi Renault w Brazylii

"To był dla nas trochę deprymujący dzień, bo mieliśmy problemy z uzyskaniem balansu"
05.11.1021:26
Inf. prasowa
3131wyświetlenia

Alan Permane, główny inżynier wyścigowy Renault F1 Team, podsumowuje piątkowe treningi na torze Interlagos w wykonaniu francuskiego zespołu.

Robert zakończył obie sesje zajmując miejsce w pierwszej szóstce. Jak oceniasz jego dzisiejszą jazdę?

To był dla nas trochę deprymujący dzień, bo mieliśmy problemy z uzyskaniem balansu, który zadowoliłby Roberta. Jego bolid jeździł nierówno, prawdopodobnie z powodu niskiej przyczepności nawierzchni, a dziś wieczorem chcemy usunąć wszelkie problemy, by jutro pojazd doskonale się sprawował.

To był ciężki dzień dla Witalija...

Tak, to była dla niego trudna sesja. Podczas porannej jazdy miał kraksę spowodowaną problemami z tylnym spojlerem. Na szczęście, nasi mechanicy wykonali kawał dobrej roboty i zdążyli z naprawą na drugi trening. Później Witalij musiał nadrabiać stracony czas i niestety nie udało mu się osiągnąć optymalnego balansu bolidu.

Jak ogólnie oceniasz sesję treningową?

Dzisiaj wieczorem czeka nas jeszcze mnóstwo pracy - musimy poprawić ustawienia obu bolidów. Prognoza pogody zapowiada na jutro deszcz, co będzie dla nas dodatkowym wyzwaniem. Z drugiej strony, mokra nawierzchnia może dać nam szansę zaskoczenia wszystkich.

Źródło: Informacja prasowa RenaultF1.com

KOMENTARZE

18
Kubicomaniak
06.11.2010 10:47
Jeśli nawet były jakieś problemy ze spojlerem to i tak ta kraksa była spowodowana błędem Pietrowa. Za wcześnie chciał wejść w zakręt.
Byczek
05.11.2010 10:55
Jeżeli ta awaria to faktycznie prawda, to właśnie tak mogą wyglądać ewentualne wypadki spowodowane ruchomym tylnym skrzydłem w przyszłym sezonie.. wg mnie tylny spoiler to nie jest element do eksperymentów, dziwie się, że FIA pozwala na zmiany poziomu docisku na tym elemencie.
DamianF
05.11.2010 10:20
Widzę, cały czas wspominacie o tych niby "15mln" od Witka. Nie wiem, możliwe że to mitologiczne już 15mln Renault przeznaczyło na naprawy bolidu rosjanina, ale nie zapominajcie, że to nie tylko Pietrov. W grę wchodzą jeszcze sponsorzy z Rosji, którzy bardzo podwyższają wpływ kasy do Renault za "pośrednictwem" Witalija.
testauto
05.11.2010 09:41
.... a przecież mówili wcześniej że zawiódł kanał F w bolidzie Witii i że był stale otwarty przez co Witja nie miał przyczepności. Dobrze, że już 2 ostatnie GP bo zabrakłoby powodów aby tego nieudacznika tłumaczyć.
francorchamps
05.11.2010 09:38
@ up Generalnie do Inżynierów.. Jedni tłumaczą swoich kierowców notorycznie masakrujących ich auta a inni zajmują się czymś konstruktywnym..
distinto
05.11.2010 09:36
@up: Do czego się odnosisz?
francorchamps
05.11.2010 09:34
Za kierownicą wirtualnej maszyny X1 Prototype niemiecki kierowca Sebastian Vettel o prawie 30 sekund poprawił swój czas jaki uzyskał podczas ostatnich kwalifikacji jakie odbyły się na torze Nurburgring. Twórcą wirtualnego modelu jest dyrektor techniczny zespołu Red Bull Adrian Newey. Genialny konstruktor został poproszony prze Polophony Digital o stworzenie najszybszego samochodu na świecie dla symulatora gry ran Gran Turismo 5. Newey miał za zadanie pokazać, jak wyglądałyby samochody wyścigowe, gdyby inżynierowie nie byli ograniczeni żadnymi przepisami. Wygląd maszyny stworzonej przez Brytyjczyka znacznie różni się wyglądem od rzeczywistych bolidów Formuły 1. Zadaszony X1 ma zakryte koła, zasilany jest przez silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, co pozwala osiągnąć prędkość 400km/h. - Wyniki są niezwykle ekscytujące - powiedział Newey. - X1 to rozwój, jest optymalną kombinacją przetestowanych już technologii zawartych w jednym projekcie. To byłaby przyszłość wyścigów, gdybyśmy nie byli ograniczeni przepisami. Jest to osiągalne już dzisiaj - dodał. http://www.youtube.com/watch?v=h2kH8iwZYIk
michal132
05.11.2010 09:32
No i wszystko jasne powód kraks już znany mniej wódki pijemy lepiej się ścigamy
francorchamps
05.11.2010 09:26
Mnie zaraz coś trafi... Ten cienias roz***ł bolid a Ci go tłumaczą spojlerem... Ludzie, ogłoście że Pietrow zostaje na kolejny sezon a nie róbcie z siebie i nas Idiotów!
akkim
05.11.2010 09:25
O przypadkach Witka ma diagnoza krótka, na skrzydle "Make Roads Safe" a na nosie wódka. http://www.autosport.com/gallery/photo.php/id/13263008
michal132
05.11.2010 09:20
Chyba, że mu Eric powiedział wprost w oczy Vitek ty się nie bój bo w nasz fotel wskoczysz
akkim
05.11.2010 09:15
@michal132 >>> teraz dobrze spisałeś, daje to nadzieję, bo ma szansę w sobotę no i też w niedzielę. A tak bez sarkazmu i po ludzku ściślej, jak On czuć się musi ? Aż boję się myśleć.
virescens
05.11.2010 09:13
Gdyby po paru wyścigach w miejsce Pietrowa ściągnięto Heidfelda to Renault teraz byłoby przed Mercedesem.
christoff.w
05.11.2010 09:13
Czy te 15 baniek czy ile on tam wniosl do zespolu to nie za male koszta na tyle rozbitych bolidow? Czy aby zespol nie jest juz w plecy?
akkim
05.11.2010 08:59
michal132, dlaczego bez trzech kropek Brazylię wyliczasz ? Jeszcze dwa dni ma dla siebie, nasz "rozbitek" Witia.
tommyline
05.11.2010 08:57
@michal132 - to bardzo dobre zestawienie -jasno i czysto widać co i gdzie.
michal132
05.11.2010 08:39
a ja podsumowuje pietrowa Moja tabela uwzględnia wyścigi w których Pietrow nie roził bolidu ale też nie dojechał do mety i tak : 1. Bahrajn - wyścig - zawieszenie 2. Australia - wypadł z toru - wyścig 3.Malezja - skrzynia - wyścig 4.Chiny - trening 3 - wypadek 5.Hiszpania - trening 3 - wypadek 6.Monaco - kwalifikacje - wypadek, wyścig - zawieszenie 7.Belgia - kwalifikacje - wypadek 8. Singapur - kwalifikacje - wypadek 9. Japonia - wyścig - wypadek 10. Korea - wyścig - wypadek 11.Brazylia - trening 1 - wypadek... Proszę nie dawać mi bana Dzięki akkim ale będę ją musiał uzupełnić po gp abu zabi. tommyline starałem się dobrze uwzględnić popisy vitka
mbg
05.11.2010 08:39
Szefostwo Renault żeby nie wyjść na idiotów zatrudniając Witka na kolejny sezon wymyśla PR gadki o awarii. Nie zdziwiłbym się jakby tak naprawdę był to błąd kierowcy.