Ostatnie doniesienia związane z WTCC

D'Aste rezygnuje z Makau, Couto poprowadzi Leona TDi, nowe władze TCC, Muller 5 w TC2000
08.11.1013:10
Pyciek/Mariusz/Maraz
2064wyświetlenia

Stefano D'Aste po raz drugi z rzędu postanowił, że nie weźmie udziału w kończącym sezon WTCC weekendzie wyścigowym w Makau. Kierowca Scuderii Proteam Motorsport swoją decyzję motywuje minimalnymi szansami na tytuł mistrzowski wśród kierowców niezależnych.

Obecnie Włoch ma na koncie 88 punktów, o 36 mniej niż lider klasyfikacji - Sergio Hernandez, podczas gdy w ostatni weekend do zdobycia pozostają 43 punkty. Stefano w tym czasie zamierza wziąć udział w zaplanowanym na dni 18-21 listopada Monza Rally Show. Impreza ta to dość specyficzne połączenie wyścigów i rajdów.

Cała impreza składa się z dziewięciu odcinków specjalnych rozgrywanych na torze Monza, na różnych jego fragmentach. D'Aste ma usiąść za kierownicą Lotusa zespołu PB Racing w kategorii GT. Jeden z sześciu samochodów tego zespołu ma także otrzymać znany z Moto GP włoski kierowca - Marco 'Macio' Melandri.

Program Monza Rally Show 2010

Andre Couto dołączy do zespołu Seata w Makau



Jednakże stawka WTCC nie tylko traci kierowców przed ostatnim weekendem w tym sezonie. Zespół Seata zakontraktował na ostatnią rundę jednego z najlepszych lokalnych kierowców - Andre Couto. Sprawił on wielką sensację, wygrywając GP Makau Formuły 3 w roku 2000, a później jeszcze zdobył pole position w roku 2003 za kierownicą Alfy Romeo 147.

Od tego czasu Couto jest regularnym uczestnikiem wyścigów w Makau, startując za kierownicą wspomnianej Alfy Romeo, Hondy Accord czy benzynowego Seata Leona w ubiegłym sezonie. W tym roku Andre otrzyma jednak Leona wyposażonego w silnik diesla, zatem będzie mógł walczyć o poprawienie swojego najlepszego wyniku w WTCC, którym jest siódme miejsce w 2006 roku.

Nowe władze w FIA Touring Car Commission



Alan Gow, przewodniczący MSA i dyrektor BTCC, objął kolejne odpowiedzialne stanowisko w spotach wyścigowych, jako że został szefem FIA Touring Car Commission (TCC). Gow już wcześniej był członkiem FIA Touring Car Committee, a teraz objął prezydenturę w komisji ds. samochodów turystycznych. Jego poprzednikiem był Jonathan Ashman, który teraz przeniósł się do FIA Rally Commission.

Wiceprezydentem TCC został Andrew Craig, który dołączył do składu tej komisji w październiku 2009 roku. Craig wcześniej szefował mistrzostwom CART World Series, było to w latach 90. XX wieku. W tym samym czasie Gow był zaangażowany w BTCC. Gow powrócił do BTCC w 2004 roku, a dwa lata później został przewodniczącym MSA (brytyjskie władze samochodowe). Zaczął też kierować karierą sportową kierowcy Jamesa Courtney'a w australijskich zawodach V8 Supecars. Aktualnie Courtney jest liderem tych mistrzostw.

Gow będzie odpowiadał za stworzenie propozycji przepisów dla mistrzostw aut turystycznych nadzorowanych przez FIA, czyli World Touring Car Championship i European Touring Car Cup.

Kierowcy WTCC wystartowali w wyścigu TC2000 w Buenos Aires



Lider mistrzostw WTCC - Yvan Muller, Alain Menu i Gabriele Tarquini wystartowali w ostatni weekend w rundzie argentyńskich mistrzostw TC2000 w Buenos Aires. Miał to być swoisty trening przed planowaną na przyszły rok rundą WTCC w Argentynie, która ostatecznie została jednak odwołana. Yvan Muller i jego zmiennik w samochodzie Chevrolet Vectra - Christian Ledesma zajęli piąte miejsce. Alain Menu i Guillermo Ortelli w siostrzanej "Vektrze” uplasowali się na dziewiątej pozycji, a Gabriele Tarquini i Josa María Lopez jadący Hondą Civic niestety odpadli z walki z powodu awarii wspomagania kierownicy.

Marin Colak ranny w wypadku na autostradzie



Na koniec warto wspomnieć o byłym kierowcy WTCC - Marinie Colaku, który został ranny w wypadku na autostradzie A6 w pobliżu Bosiljevo podczas - jak wszystko wskazuje na to - wyścigu w samochodach drogowych z innym kierowcą wyścigowym o nieznanej tożsamości. Ferrari Colaka wypadło z drogi i po uderzeniu w jakąś przeszkodę stanęło w płomieniach. Kierowca nie był przypięty pasami, więc wypadł przez przednią szybę i to prawdopodobnie uratowało mu życie. Zginęła jednak jego 20-letnia pasażerka. Nie wiadomo, jak poważne urazy ma Colak.

Źródło: italiaracing.net, fiawtcc.com, touringcartimes.com

KOMENTARZE

3
Saruto
08.11.2010 03:57
On miał rodzinny sponsoring z tego co pamiętam ;)
Kamikadze2000
08.11.2010 03:34
Jaka ironia losu - przeżył, ale tylko dzięki nagięciu przepisów... ;///
Adakar
08.11.2010 03:19
No to Colak żegna się z jakimikolwiek wyścigami rangi światowej i europejskiej... na zawsze. Ze sponsorami zresztą tez ... I tak zapamiętamy go jako morderce. Tak jak i Zientarskiego juniora ... teraz zapominalskiego udaje ...