Whitmarsh: Układ toru w Abu Zabi musi zostać poprawiony
"Jak widzieliśmy w GP2 oraz F1, praktycznie nie da się tutaj wyprzedzać i jest to wada tego toru"
16.11.1013:59
3080wyświetlenia
Szef zespołu McLaren - Martin Whitmarsh nakłania szefów toru w Abu Zabi do wprowadzenia zmian w
wadliwymprojekcie toru po tym, jak w finale sezonu doświadczyliśmy niewielu manewrów wyprzedzania.
Układ toru Yas Marina według jego twórców miał zachęcać do ekscytującego ścigania, jednak pomimo długiej prostej i mocnych stref dohamowań kierowcy mieli problemy ze znalezieniem okazji do wyprzedzenia swoich rywali. Niemożliwość wyprzedzania spowodowała, że Fernando Alonso przegrał tytuł po tym, jak nie był w stanie wyprzedzić Witalija Pietrowa, a przez to nie awansował na pozycję premiującą go mistrzostwem świata.
Whitmarsh uważa, że pomimo tego, iż zaplecze w Abu Zabi jest najlepsze na świecie, to jednak układ toru wymaga pewnej uwagi.
Tor ma bezsprzecznie świetne zaplecze i wszystko inne, jednak jak widzieliśmy w GP2 oraz F1, praktycznie nie da się tutaj wyprzedzać i jest to wada tego toru- powiedział.
Osobiście chciałbym zobaczyć zmianę. Jeśli popatrzysz na GP2, nie było to porywające widowisko.
Uważam, że jest to świetne miejsce na grand prix, jednak na końcu prostej potrzebujemy otwartego, trudnego zakrętu, a nie szykany, która ma jedną linię wyścigową, ponieważ tak się nie da wyprzedzić. Można było to zobaczyć, gdy pierwszy raz pokazano plany. Nie wyglądało to na tor, na którym można wyprzedzać i to się potwierdziło. Wyczuwa się tutaj ogromne zaangażowanie, by stworzyć świetny obiekt, więc w ramach tego organizatorzy powinni się też przyjrzeć układowi toru.
Komentarze Whitmarsha zostały poparte przez Pietrowa, który skutecznie blokował Alonso podczas GP Abu Zabi.
Wyprzedzanie jest tu niemożliwe- powiedział Rosjanin, gdy zapytał go o to AUTOSPORT.
Ferrari było za mną i nie mogło mnie wyprzedzić. Jednakże nie wiem, co mogliby zmienić, ponieważ dopiero co wybudowali ten tor. By wspomóc wyprzedzanie, myślę że potrzebujesz szybkiego zakrętu, może takiego pokonywanego na trzecim bądź czwartym biegu i wtedy masz okazję do wyprzedzenia. Jeśli zakręt 7 - nawrót na prostą - byłby taki jak zakręt 1, to wtedy jestem pewien, że byłoby lepiej.
Szef Yas Marina - Richard Cregan powiedział podczas weekendu w Abu Zabi, że tor zawsze szuka sposobów na uczynienie go lepszym.
Powiększyliśmy pobocze przy zakręcie ósmym, ponieważ było na to miejsce i zmieniliśmy bariery w tym miejscu, ponieważ nie były idealne- powiedział.
Zawsze przyglądamy się różnym elementom, które możemy poprawić. Jeśli przestaniesz to robić to powinieneś przestać prowadzić tor. Tak więc patrzymy na różne tory, na inne wyścigi i wybierzemy najlepsze rzeczy oraz poprawimy nasz tor.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE