Krawężnik w dwudziestym zakręcie Yas Marina został poprawiony

Kierowcy skarżyli się na odpadające z niego kawałki asfaltu i unoszący się kurz
24.11.1809:15
Mateusz Szymkiewicz
1118wyświetlenia
Embed from Getty Images

Wysoki krawężnik w zakręcie numer dwadzieścia toru Yas Marina został poprawiony przed pozostałą częścią weekendu.

Przed tegoroczną edycją Grand Prix Abu Zabi organizatorzy podjęli decyzję o wybudowaniu dodatkowego krawężnika w trzecim sektorze, który ma zmusić kierowców do przestrzegania limitów toru.

Nowy element, którego wysokość wynosi pięć centymetrów, spotkał się jednak z dużą krytyką kierowców. Romain Grosjean pełniący funkcję szefa GPDA określił go jako niezgodny ze standardami F1, mając na myśli odpadające kawałki asfaltu oraz kłęby kurzu. Organizatorzy po piątkowych treningach postanowili zareagować i na torze pojawili się pracownicy porządkowi, którzy wzmocnili konstrukcję w dwudziestym zakręcie.

To dobry pomysł, ponieważ nie ma już problemu limitów toru - powiedział Grosjean po piątkowych zajęciach. Mimo to za każdym razem unosi się tam chmura kurzu, co nie jest zbyt dobre. To nie przypomina standardów F1.

Podczas treningów przygody na nowym krawężniku zaliczyli Max Verstappen oraz Charles Leclerc. Holender przejeżdżając dwudziesty zakręt ze zbyt wysoką prędkością zawiesił swój bolid, tracąc nad nim kontrolę, natomiast Monakijczyk wystrzelił w powietrze podczas próby powrotu na tor.

Rozumiem dlaczego to się tam znajduje i szczerze mówiąc również uważam, że to dobre rozwiązanie, ponieważ zaczynasz przestrzegać limity - stwierdził Verstappen. Mimo to pojechałem w tym miejscu nieco za szeroko. Koła straciły kontakt z nawierzchnią i nic się nie dało zrobić.

Esteban Ocon z Force India dodał: To nie jest najwyższa jakość. W sobotę powinno być lepiej. Ten krawężnik nie musi być jednak aż tak wysoki. Będąc na nim możesz stracić czas, ale problemem jest fakt, że można popsuć bolid. To jest niebezpieczne.

Z kolei Pierre Gasly ujawnił, że podczas spotkania kierowców poruszono temat wysokich krawężników w związku z wypadkiem Sophii Florsch w Makau. Dyskutowaliśmy na temat zdarzenia z Makau. W tym przypadku wysoki krawężnik nie okazał się pomocny, ponieważ po prostu wystrzelił bolid w powietrze. Musimy rozejrzeć się za innymi opcjami. Podobnie jest na pozostałych torach, gdy zaczynasz się ślizgać i uderzysz jeden z tych krawężników, wówczas zaczynasz lecieć. Jest to skuteczne przy limitach toru, ale w pewnych sytuacjach staje się niebezpieczne.