Marlboro bliskie przedłużenia umowy sponsorskiej z Ferrari

"Wszystkie warunki (potrzebne do przedłużenia umowy) zostały spełnione"
20.01.1114:44
Marek Roczniak
2574wyświetlenia

Z nieoficjalnych doniesień wynika, że Marlboro jest bliskie przedłużenia swoich tytularnych umów sponsorskich z Ferrari w Formule 1 i Ducati w MotoGP.

Obecne kontrakty wygasają z końcem sezonu 2011, jednak serwis AUTOSPORT, opierając się na swoich źródłach twierdzi, że negocjacje w sprawie przedłużenia ich do roku 2014 są już w zaawansowanej fazie. Niewykluczone, że ta z Ferrari zostanie ogłoszona już podczas prezentacji nowego bolidu 28 stycznia.

Nie widzimy przeszkód na drodze do przedłużenia umowy - powiedział przedstawiciel koncernu Philip Morris, do którego należy marka Marlboro. Nasze relacje z Ferrari są prawdziwym partnerstwem, zbudowanym na bazie ponad 20-letniego okresu stałego wspierania się nawzajem. Ferrari dodaje: Wszystkie warunki (potrzebne do przedłużenia umowy) zostały spełnione.

Mimo że reklama papierosów została wyeliminowana z Formuły 1 kilka lat temu i wiele krajów zabrania pokazywania znaków firmowych sponsorów związanych z przemysłem tytoniowym, to jednak Marlboro wciąż kontynuuje współpracę z Ferrari na takich zasadach, na jakie zezwala prawo. Co prawda pojawiały się sugestie, że zespół z Maranello stosuje reklamę podprogową, ale w odpowiedzi na nie zrezygnowano z kodu paskowego i od tego sezonu obowiązuje nowe logo Ferrari. Czy daje ono mniejsze powody do oskarżeń o reklamę podprogową? To już pytanie do specjalistów w tej dziedzinie...

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

9
akkim
21.01.2011 11:50
Kolejny durny przepis: Jest zakaz reklamy, Monako ma to w nosie, co z obrazków znamy, ten co chce i lubi to palił i pali, bez względu na logo na autach Ferrari. Ukrywają się robiąc głupawe podchody, co też tym zespołom obniża dochody, więc po diabła takie na siłę zapisy, mój wybór co robię, to się przecież liczy.
arahja
20.01.2011 10:43
umowa sponsorska to nie tylko umieszczanie wizerunku Marlboro na bolidach i gadżetach ale możliwość promowana swoich produktów przez umieszczanie zdjęć bolidów i kierowców na swoich produktach. są też inne możliwości związane z PR jak zapraszanie swoich gości do garażu, motorhome'ów i imprezy typu Wroooom!
Campeon
20.01.2011 08:26
A skąd w ogóle wątpliwości, czy ta umowa obowiązywała?
flyz1
20.01.2011 05:52
@Maraz Z tym, że ta lista startowa jest sprzed 1,5 miesiąca - nie uwzględniła nawet zmiany nazwy Renault na LRGP... Też czekam na update tejże listy...
Sycior
20.01.2011 04:19
Poza tym od dłuższego czasu Marlboro kojarzy się z Ferrari, tu jest logika. Między innymi przez takie wiadomości, że Marlboro będzie kontynuować współpracę z Ferrari, chcąc nie chcąc słyszymy o marce Marlboro :P
flow
20.01.2011 04:06
Gdzie? Spójrz na logo.
McLuke
20.01.2011 04:01
dziwne, pomimo tego, ze nie będą sie reklamować na bolidzie, chcą przedłużenia umowy? A gdzie tu logika? :P
Maraz
20.01.2011 02:41
Oficjalna nazwa zespołu to cały czas Scuderia Ferrari Marlboro, więc tak. http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2010/Pages/f1_2011_entry.aspx
krzysiek_aleks
20.01.2011 02:30
To w ogóle teraz obowiązywała?