Minardi jest za wymuszeniem jazdy debiutantów w piątki
W sezonie 2010 tylko 5 kierowców rezerwowych miało możliwość pokazania się w piątek
23.01.1116:41
2629wyświetlenia
Giancarlo Minardi jest za tym, aby zwiększyć rolę trzecich i rezerwowych kierowców w Formule 1.
Powinniśmy powrócić do piątkowych treningów, w których każdy zespół musiałby przynajmniej w jednej z dwóch sesji wystawić debiutanta w swoim samochodzie- powiedział 63-latek.
Nie zapominajmy, że w takich sesjach jeździli Sebastian Vettel i Robert Kubica, którzy wykorzystali w ten sposób swoją szansę na dostanie się do wyścigów F1. To oczywiste, że debiutanci będą potrzebowali pieniędzy od sponsorów, ale to będą przystępne kwoty w porównaniu do tego, co jest teraz, kiedy wydaje się 10-15 milionów na zabezpieczenie kokpitu kierowcy wyścigowego.
W sezonie 2010 tylko 5 kierowców rezerwowych z 4 zespołów miało możliwość pokazania się na treningach. Paul di Resta z Force India uczestniczył w 8 treningach przed grand prix, Fairuz Fauzy z Lotusa w 5, Jerome d'Ambrosio z Virgin w 4, Christian Klien z HRT zaledwie 2 razy, zaś Sakon Yamamoto z HRT tylko raz. Z tej piątki tylko d'Ambrosio póki co zdołał zapewnić sobie posadę kierowcy wyścigowego w F1 na ten sezon, właśnie w zespole Virgin. Być może w jego ślady pójdzie też di Resta, ale to jeszcze nic pewnego.
Dzisiaj mamy taki czas, kiedy zataczany jest krąg. Wkrótce kilku kierowców odejdzie na sportową emeryturę, a kto ich zastąpi? Bez dni testowych nie znajdziemy (godnego) następcy takich weteranów, jak Rubens Barrichello, Michael Schumacher, Mark Webber, czy Jarno Trulli. Kierowcy wchodzący dopiero co do F1 nie mają wystarczającego doświadczenia i wystarczy spojrzeć tylko na zespół Williams. W 2010 roku 90% ich punktów zdobył Rubens Barrichello, a teraz Nico Hulkenberg jest w sytuacji, kiedy musi szukać sobie posady trzeciego kierowcy. Powrót do sytuacji, kiedy debiutanci mogą uczestniczyć w piątkowych treningach byłby dla nich całkiem dobrym przygotowaniem do F1.
Od kilku lat w F1 jest zakaz testów w trakcie sezonu. Liczba dni testowych w okresie od zakończenia jednego sezonu do rozpoczęcia następnego również została drastycznie zmniejszona.
Źródło: f1pulse.com
KOMENTARZE