Force India ma agresywny program rozwojowy na sezon 2011
"Zarządzanie wydechem będzie w tym roku obszarem wielkich zmian rozwojowych"
09.02.1115:06
1911wyświetlenia
Zespół Force India ma zaplanowany agresywny program rozwojowy swojego nowego samochodu VJM04, aby uniknąć powtórki spadku osiągów z drugiej połowy sezonu względem rywali, co przydarzyło im się w ubiegłym roku.
Nowy dyrektor techniczny Andrew Green sądzi, że duży nacisk na rozwój pakietu aerodynamicznego, jak i optymalizacja koncepcji dmuchanej podłogi będą kluczowe do utrzymania dobrych osiągów przez całe tegoroczne mistrzostwa, które obejmują rekordową liczbę 20 grand prix.
Zarządzanie wydechem będzie w tym roku obszarem wielkich zmian rozwojowych- wyjaśnił Green.
Będziemy mieli poprawki na pierwszy wyścig sezonu, zatem będzie trochę zmian, które wprowadzimy na ostatnie testy w Bahrajnie. W dalszej kolejności będą pewne duże zmiany w przedniej części auta, które wprowadzimy na pierwszy europejski wyścig.
Pod koniec ubiegłego sezonu był zauważalny spadek w naszych relatywnych osiągach. Teoretycznie rzecz biorąc poprawialiśmy osiągi samochodu, ale nie znajdowało to odzwierciedlenia na torze. Zdecydowaliśmy się przyjrzeć bardzo dokładnie, co się działo w samochodzie i czym mogło to być spowodowane. Ogólny wniosek jest taki, że nie wykorzystaliśmy pełnego potencjału dmuchanego dyfuzora, tak więc tej zimy podjęliśmy pewne działania odnośnie filozofii aerodynamiki bolidu w celu zapobiegnięcia takiemu spadkowi osiągów, jaki widzieliśmy pod koniec ubiegłego sezonu.
Force India poświęciło także trochę czasu na zadbanie o to, że będzie w stanie lepiej zrozumieć nowe opony Pirelli, zatrudniając byłego głównego inżyniera z Bridgestone - Juna Matsuzakiego do pomocy w tym względzie. Ponadto zespół z Silverstone liczy na poprawę osiągów VJM04 w konfiguracji zapewniającej duży docisk aerodynamiczny, dotychczas mając raczej reputację ekipy produkującej bardziej wydajne samochody w konfiguracji z małym dociskiem.
Zidentyfikowaliśmy problem i teraz musimy go wyeliminować, a to oznacza, że potencjalnie możemy mieć również w zanadrzu kolejną strategiczną zmianę w kwestii aero- wyjaśnia Green.
W kolejce czeka kilka dużych rozwiązań, prawdopodobnie większych, niż te co powstały w tym zespole od dłuższego czasu. Myślę, że nastawiamy się na znacznie mocniejszy finisz sezonu i nie zapominamy też o tym, że w kalendarzu jest GP Indii, a my jesteśmy indyjskim zespołem. Plan jest taki, aby poprawiać osiągi auta przez cały rok, co wywinduje nas w klasyfikacji konstruktorów.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE