Wybrane wypowiedzi po trzecim dniu testów (8)
Heidfeld, Schumacher, Key, Vettel, Buemi, Kovalainen, Michael, di Resta
12.02.1119:28
5452wyświetlenia
Nick Heidfeld (Renault, P1):
(Grzegorz Filiks)
_
Michael Schumacher (Mercedes,P3):
(Grzegorz Filiks)
_
James Key (Dyrektor techniczny Saubera, P5):
(Grzegorz Filiks)
_
Sebastian Vettel (Red Bull, P6):
(Igor Szmidt)
_
Sebastien Buemi (Toro Rosso, P7):
(Igor Szmidt)
_
Heikki Kovalainen (Team Lotus, P8):
(Daniel Moszczański)
_
Sam Michael (Dyrektor techniczny Williamsa, P9):
(Grzegorz Filiks)
_
Paul di Resta (Force India, P10):
(Daniel Moszczański)
Naprawdę cieszyłem się tym dniem. Prowadzenie bolidu było przyjemnością, choć oczywiście potrzeba czasu na przyzwyczajenie się, gdy wchodzisz do nowej konstrukcji i nowego zespołu. Mieliśmy dobry dzień, nie doświadczyliśmy wielu problemów i na szczęście wszystkie zmiany, których dokonaliśmy w aucie okazały się trafione, więc byłem w stanie naciskać coraz bardziej. Co do czasów okrążeń, to ciężko porównywać je z osiągnięciami innych, ponieważ nie znamy ilości paliwa w bakach pozostałych bolidów i tego, nad czym pracowały poszczególne ekipy. Moje pierwsze odczucia co do samochodu są bardzo pozytywne, chociaż zawsze istnieją obszary, w których możesz się poprawić.
(Grzegorz Filiks)
_
Michael Schumacher (Mercedes,P3):
Podsumowując moje dwa dni testowe w Jerez myślę, że mogę być zadowolony z naszych osiągnięć. Dzisiaj jeszcze raz pokonaliśmy dużą ilość kilometrów i pomijając kilka mniejszych problemów radziliśmy sobie bardzo dobrze, co pozwala nam czynić stały postęp z naszym programem testowym. Właśnie tego oczekujesz w obecnym okresie. Teraz czekam z niecierpliwością na kontynuowanie rozwoju podczas następnych jazd, które rozpoczną się w piątek w Barcelonie.
(Grzegorz Filiks)
_
James Key (Dyrektor techniczny Saubera, P5):
Po dłuższym rozstaniu z kierownicą od czasu jazd w Walencji, dziś Kamui wykonał pierwszy właściwy test C30 i najnowszych opon Pirelli. Jeździliśmy na używanym ogumieniu i dokonaliśmy pewnych generalnych zmian w ustawieniach, lecz tak naprawdę nie pracowaliśmy dużo nad osiągami. Rano zajęliśmy się podstawowymi sprawami dotyczącymi mechaniki i ustawień, sprawdzając rozwiązania, które znaleźliśmy wcześniej z Sergio. Po południu również testowaliśmy parę nowych elementów i skoncentrowaliśmy się na dłuższych przejazdach, które w sumie zostały skrócone przez problemy z silnikiem. Czekamy na jutro i realizację pełnego programu testowego.
(Grzegorz Filiks)
_
Sebastian Vettel (Red Bull, P6):
Testy wypadły dziś dobrze. Używanie tylnego skrzydła jest dość zdradliwe; zachowuje się w ten sam sposób, co zeszłoroczny kanał F, więc naturalnie, jako kierowca, chcesz używać go jak najwięcej. Kiedy opony się zużyją nie jest takie łatwe w użyciu, jak wtedy gdy opony są świeże, jednak można do tego przywyknąć. KERS nie jest zbyt łatwy w użyciu, jednak ponownie kwestią będzie przyzwyczajenie się do tego - w końcu to treningi.
(Igor Szmidt)
_
Sebastien Buemi (Toro Rosso, P7):
Zespół wykonał dobrą robotę, czyniąc krok naprzód z rozwojem bolidu od ostatniej mojej jazdy w Walencji. Jest zdecydowanie lepszy, choć teraz nie ma sensu rozmawiać o poziomie, jaki prezentuje, ponieważ wciąż pracujemy nad nauczeniem się wszystkiego na jego temat. Jestem więc zadowolony z tego, co dziś zrobiliśmy, próbowałem również twardej mieszanki Pirelli, która pracowała dobrze, co oznacza, że jeździłem już na wszystkich czterech mieszankach. Mamy tu jeszcze jeden dzień, który posłuży do pracy nad wieloma innymi elementami.
(Igor Szmidt)
_
Heikki Kovalainen (Team Lotus, P8):
Dziś był bardzo pozytywny dzień a ja miałem dużo radości z jazdy. Nadal czuję to samo, co w Walencji - to jest zdecydowanie lepsze auto niż poprzednie i ma jeszcze dużo nie odkrytego potencjału. Udało nam się osiągnąć dziś bardzo duży postęp, nawet pomimo kłopotów z wydechem. Mimo to zdołaliśmy przeprowadzić większość zaplanowanych w programie testów. Mechanicy świetnie się spisali likwidując powstałe problemy i przed końcem dnia dokonaliśmy wielu zmian w ustawieniach, przetestowaliśmy wszystkie mieszanki opon i odbyliśmy jazdy z różnym obciążeniem paliwem. Rano testowaliśmy DRS (Downforce Reduction System - regulowane tylne skrzydło przyp. tłum.) w trybie wyścigu i mimo, iż obawiałem się, że system może być uciążliwy w użyciu i sprawiać kłopoty - wszystko działało doskonale i okazało się prostsze w obsłudze, niż sądziłem. Kiedy się przyzwyczaisz jest to zupełnie proste. Używałem tego systemu w trybie wyścigowym i w trybie dla kwalifikacji - funkcjonował bezbłędnie i ruchoma część sprawnie wracała na swoją ustaloną pozycję, dzięki czemu nie miałem problemów podczas hamowania. Jestem bardzo zadowolony z pracy tego podsystemu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z całego dzisiejszego dnia.
(Daniel Moszczański)
_
Sam Michael (Dyrektor techniczny Williamsa, P9):
Po kilku porannych przejazdach sprawdzających ustawienia napotkaliśmy problem z pokładowym systemem chłodzenia urządzenia KERS. Musieliśmy się zatrzymać i wymontować pewne elementy by być pewnym, że bolid jest bezpieczny, co kosztowało nas trzy godziny. Po południu dokonaliśmy dobrego postępu z ustawieniami aerodynamiki FW33 na długich przejazdach, a Rubens zdobył użyteczne informacje, które wykorzystamy w tunelu aerodynamicznym.
(Grzegorz Filiks)
_
Paul di Resta (Force India, P10):
Dziś starałem się lepiej poznać nasz nowy bolid i zebrać jak najwięcej informacji o współpracy z oponami oraz jego reakcjach na zmiany ustawień. Nadal mamy dość dużo do zrobienia a dzisiejszy dzień poświęciliśmy na ustalenie, którą drogą rozwoju należy iść. Mieliśmy trochę problemów z temperaturą hamulców w pewnych wariantach ustawień i w trakcie ostatniego wyjazdu zablokowałem koła w zakręcie numer dziewięć i przez to wpadłem w pułapkę żwirową. Jednak podsumowując mam pozytywne odczucia co do postępów, które poczyniliśmy w ciągu ostatnich kilku dni i spodziewam się dobrej postawy w dniu jutrzejszym.
(Daniel Moszczański)
KOMENTARZE