Wybrane wypowiedzi po trzecim dniu testów (12)

Rosberg, Pietrow, Maldonado, Trulli, Perez, Sutil, Buemi, Massa, Glock, Mondini, Ricciardo, Karthik.
20.02.1120:06
G. Filiks/I. Szmidt
3657wyświetlenia
Nico Rosberg (Mercedes, P1): Rano mieliśmy ciekawą jazdę na oponach przejściowych i chociaż ich rozgrzanie nie zawsze jest łatwe, to zdecydowanie zwiększyliśmy naszą wiedzę na temat ogumienia. W czasie naszych popołudniowych długich przejazdów na początku pracowaliśmy trochę nad aerodynamiką w ramach przygotowań do wprowadzenia kolejnego pakietu ulepszeń, zaś potem tankowaliśmy już mniejszą ilość paliwa, a pod koniec dnia zakładaliśmy też nowe opony. Zrobiliśmy dobry postęp w kwestii zrozumienia bolidu i ogumienia, a niezawodność po raz kolejny była solidna. Ogólnie cieszyłem się dwoma pozytywnymi i owocnymi dniami tutaj w Barcelonie.

(Grzegorz Filiks)
_
Witalij Pietrow (Renault, P2): Na początku używaliśmy opon przejściowych i to była jedna z pierwszych szans na prawdziwe sprawdzenie ich. Jedynym problemem okazało się rozgrzewanie ogumienia, ponieważ dzień był bardzo zimny. Planowaliśmy rankiem pokonać dystans wyścigu i udało się wykonać sporo długich przejazdów, podczas gdy tor był mokry. Potem tuż przed przerwą założyliśmy slicki i zaczęliśmy poprawiać ustawienia bolidu. Nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy i zaczynam lepiej rozumieć opony oraz wykorzystywać pełnię możliwości tego samochodu.

(Grzegorz Filiks)
_
Pastor Maldonado (Williams, P4): Ogólnie rzecz biorąc to był dla nas dobry dzień. Rano padało i straciliśmy trochę czasu, ponieważ obróciłem bolid próbując ocenić warunki na torze, który był całkiem śliski. Potem mieliśmy problem (z alternatorem) kosztujący nas jeszcze więcej czasu aż do momentu, gdy zespół zdołał go rozwiązać. Niemniej jednak popołudnie było naprawdę dobre i ustanowiliśmy kilka naprawdę równych czasów podczas sprawdzania różnych rzeczy w bolidzie. Wszystko spisuje się dobrze i cieszę się, ponieważ moim zdaniem poprawiliśmy samochód od czasu testów w Jerez.

(Grzegorz Filiks)
_
Jarno Trulli (Team Lotus, P6): Pomimo pewnych problemów mechanicznych, które nieco skróciły mój dzisiejszy czas na torze, zdołaliśmy zgromadzić trochę cennych danych i moje ogólne zdanie na temat bolidu jest pozytywne. Dobrze jest mieć takie przekonanie bez pokonania wielu kilometrów, a dziś dodatkowo po raz pierwszy jeździłem na nowych oponach w Barcelonie i pod koniec popołudniowej sesji udało mi się ustanowić trochę równych czasów okrążeń. Rankiem jeździliśmy na deszczowym i przejściowym ogumieniu, rozwijając je oraz pracowaliśmy nad ustawieniami. Ogólnie to był bardzo pozytywny dzień i świetnie jest patrzeć, jak zbliżamy się do czołówki. To daje mi dużo pewności siebie, a cały zespół ma motywację do dalszego wysiłku. Juto chcemy bardziej poprawić ustawienia, ponieważ dziś nie jeździłem zbyt wiele i nie mogłem odkryć samochodu tak, jak lubię. Napotkaliśmy kilka małych kłopotów, które ostatecznie rozwiązaliśmy, lecz chcę przejechać większy dystans, bo w aucie zdecydowanie drzemie większy potencjał.

(Grzegorz Filiks)
_
Sergio Perez (Sauber, P7): Chociaż początkowo warunki na torze nie były zbyt dobre, to jednak był to pozytywny dzień. Wykonaliśmy parę długich przejazdów i mogliśmy zebrać dużo danych na temat opon. Ja sam wiele się nauczyłem i jestem zadowolony z dzisiejszego przebiegu wydarzeń.

(Grzegorz Filiks)
_
Adrian Sutil (Force India, P8): Dziś znów przejechałem wiele okrążeń bez żadnych poważnych problemów z niezawodnością, więc to był mój drugi dzień dobrej jazdy bolidem. Deszcz przed sesją umożliwił nam sprawdzenie opon typu wet, jako że w piątek z Paulem używaliśmy ich tylko na okrążeniach instalacyjnych. Po przeschnięciu toru zmieniliśmy ogumienie na przejściowe, a po przerwie obiadowej założyliśmy już slicki. Pod koniec dnia nie dostaliśmy szansy sprawdzenia supermiękkiej mieszanki, dzięki której moglibyśmy poprawić czas okrążenia, ale ogólnie balans się poprawia i wiemy, że z samochodu można wycisnąć jeszcze sporo. Ruchome tylne skrzydło działa dobrze i podążamy we właściwym kierunku z wszystkimi rzeczami, którymi teraz się zajmujemy.

(Grzegorz Filiks)
_
Sebastien Buemi (Toro Rosso, P9): Nawet jeśli podczas tego popołudnia nie przejechałem wiele okrążeń, to jednak moim zdaniem wykonana przez nas praca opłaciła się i oznacza to, że jutro mamy mnóstwo mieszanek do wypróbowania, przez co lepiej zrozumiemy zachowania różnych rodzajów opon. Ponadto poszliśmy naprzód z pewnymi elementami mającymi na celu zwiększenie docisku, co było interesujące i teraz już tylko liczę na suche jutro, byśmy mogli pokonać dostateczną ilość okrążeń.

(Grzegorz Filiks)
_
Felipe Massa (Ferrari, P10): To był naprawdę pracowity dzień, podczas którego zdołaliśmy pokonać wiele kilometrów w bardzo różnych warunkach. Ważnym było to, że mogliśmy wykonać symulację grand prix, co zrobiliśmy podczas próby uczynienia opon możliwie najbardziej trwałymi; nie skłamię mówiąc, że wszystko udało się bez żadnych niespodzianek.

(Grzegorz Filiks)
_
Timo Glock (Virgin, P11): Dla mnie i dla zespołu był to interesujący dzień. Dobrze było pojeździć na mokrej nawierzchni i zrozumieć, jak działają opony przejściowe i deszczowe Pirelli. Byliśmy w stanie również przejechać kolejne cenne kilometry nowym bolidem, ponieważ zrobiłem sporo okrążeń. To kolejny krok naprzód i teraz moje skupienie zostanie skierowane na pracę w symulatorze, aby przygotować się do rozpoczęcia sezonu.

(Igor Szmidt)
_
Giorgio Mondini (HRT, P12): Jestem bardzo zadowolony z tego, że mogłem dziś jeździć. Był to test aby sprawdzić, czy nadal jestem w stanie jeździć na takim poziomie motorsportu. Minęły już dwa lata, od kiedy ścigałem się konkurencyjnie i mogłem to dość mocno odczuć pod względem fizycznym. Teraz musimy nad tym popracować.

(Igor Szmidt)
_
Daniel Ricciardo (Toro Rosso, P13): To był interesujący poranek ze zmieniającymi się warunkami, zwłaszcza gdy jako jeden z pierwszych założyłem gładkie opony, ponieważ tor stał się wystarczająco suchy. Cieszyłem się z możliwości przetestowania kilku różnych mieszanek, tak więc dzień był bardziej owocny, niż się spodziewaliśmy, głównie w kwestii zrozumienia, kiedy trzeba zmieniać ogumienie z deszczowego na przejściowe, a potem na normalne. Teraz już nie będę jeździł w przedsezonowych testach, więc mój kolejny raz w bolidzie powinien przypaść podczas pierwszego treningu na pierwszym grand prix.

(Grzegorz Filiks)
_
Narain Karthikeyan (HRT, P14): Dzisiejsza pogoda nie była łaskawa, rano tor był bardzo wilgotny. Poza tym napotkaliśmy pewne problemy ze skrzynią biegów, więc straciliśmy nieco czasu, zanim udało nam się wyjechać. Pod koniec poranka nawierzchnia była dosyć śliska, więc nie było zbyt wiele przyczepności. Jednakże bolid bardzo się poprawił, mamy więcej przyczepności z przodu. Odczucia Tonio zdecydowanie pomogły przodowi samochodu i pod koniec dnia mogliśmy ustanowić całkiem przyzwoity czas okrążenia.

(Grzegorz Filiks)

KOMENTARZE

7
archibaldi
20.02.2011 10:18
aha, czyli Massa także uważa, że jego spinowanie to żadne niespodzianki :P
noofaq
20.02.2011 09:56
piękne :) dzięki Maraz :)
Maraz
20.02.2011 09:09
Test ulepszonych tagów bbcode [size=16]MR BIG[/size] [s]skreślam[/s] http://www.zal.pl [quote="ari2k5"]Czyli jednak Liuzzi wniósł coś do HRT. Moim zdaniem mógłby tam jeździć i pokazać Narainowi, jak się jeździ w F1. Szkoda, że nie zagrzał nigdy miejsca w lepszym teamie...[/quote] [code]Pos Driver Time Gap Laps 1. Nico Rosberg 1m23.168s 92 2. Vitaly Petrov 1m23.463s + 0.295s 93 3. Lewis Hamilton 1m23.858s + 0.690s 93 4. Pastor Maldonado 1m24.815s + 1.647s 60 5. Mark Webber 1m24.995s + 1.827s 139 6. Jarno Trulli 1m25.454s + 2.286s 48 7. Sergio Perez 1m25.557s + 2.389s 115 8. Adrian Sutil 1m25.720s + 2.552s 102 9. Sebastien Buemi 1m26.155s + 2.987s 31 10. Felipe Massa 1m26.508s + 3.340s 123 11. Timo Glock 1m26.598s + 3.430s 97 12. Giorgio Mondini 1m28.178s + 5.010s 39 13. Daniel Ricciardo 1m28.329s + 5.161s 42 14. Narain Karthikeyan 1m30.722s + 7.554s 32[/code]
mbg
20.02.2011 08:24
@ari2k5 Też mam nadzieję że HRT go zatrudn
ari2k5
20.02.2011 08:15
@mbq Wiem, mam nadzieję że jak podpisze ten kontrakt to w końcu pokaże na co go stać. W FI był od zawsze na pozycji przegranej z Sutilem, o czym otwarcie mówił pod koniec sezonu. Trzymam za niego kciuki
mbg
20.02.2011 08:04
@arik2k5 Dostał rekompensatę kontraktową z Force India to miał czym płacić
ari2k5
20.02.2011 07:56
Czyli jednak Liuzzi wniósł coś do HRT. Moim zdaniem mógłby tam jeździć i pokazać Narainowi, jak się jeździ w F1. Szkoda, że nie zagrzał nigdy miejsca w lepszym teamie...