Audi ujawniło skład kierowców DTM na sezon 2011

Rockenfeller otrzyma A4 2009; Albuquerque, Mortara i Frey zadebiutują w A4 2008
22.02.1112:50
Marek Roczniak
3796wyświetlenia

Zwycięzca 24 Godzin Le Mans - Mike Rockenfeller otrzyma szansę startów za kierownicą nowszego modelu Audi A4 w serii DTM po tym, jak został przeniesiony do fabrycznej ekipy Abt na sezon 2011. Niemiec zajął miejsce Martina Tomczyka, który po słabszym sezonie został zdegradowany do samochodu z 2008 roku i będzie teraz kierowcą Team Phoenix.

Rockenfeller dołączy w Abt do byłych mistrzów DTM - Mattiasa Ekstroma i Timo Scheidera, a także Olivera Jarvisa, by stanowić główną siłę Audi w nadchodzącym sezonie. Ponadto producent samochodów z Ingolstadt postanowił mocno odświeżyć składy kierowców w ekipach, które zaopatruje w modele z 2008 roku. Zgodnie z przewidywaniami w jednym z takich aut pojawi się mistrz Formuły 3 Euro Series - Włoch Edoardo Mortara.

Dwukrotny zwycięzca Grand Prix Makau F3 w bolidzie z silnikiem Volkswagena (właściciel marki Audi - przyp. red.) dołączy do Team Rosberg, gdzie jego kolegą zespołowym będzie inny debiutant - Filipe Albuquerque. Były protegowany Red Bulla wygrał nieoczekiwanie ostatnią edycję Race of Champions na zakończenie sezonu 2010, w którym startował za kierownicą Audi we włoskich mistrzostwach GT. Ostatnim z debiutantów jest Rahel Frey, która dołączy do Tomczyka w Team Phoenix. Szwajcarka wystartowała w 2010 roku w jednym wyścigu GT1 i w jednej rundzie Intercontinental Le Mans Cup.

Ze składu Audi oprócz Alexandre Premata, który już w ubiegłym roku stracił posadę, wypadli także Markus Winkelhock (po czterech latach startów) i Katherine Legge (po trzech latach startów). Piąte Audi A4 DTM 2008 poprowadzi w tym roku ponownie najlepszy debiutant z sezonu 2010 - Miguel Molina (Audi Sport Rookie Team Abt).

^lista startowa,7,2011,bez nieaktywnych
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
Adakar
22.02.2011 07:31
@mbg jest miejsce po di Rescie ;-) spoko loko Mam nadzieje, że Ralf na dobre powie bye bye (ile można ?), a zostanie Sussie, nareszcie uwidziała coś co zwie się punkt, a nawet punkty
mbg
22.02.2011 04:00
może się mylę (oby!) co do Jarvisa. Ten koleszka jeździł w nowym samochodzie i kończy sezon na 9 miejscu bez miejsca na podium, może takie jest prawo debiutu w nowszej specyfikacji ale ja wolałbym Miguela Molinę w nowym aucie. Co innego Jamie Green w Mercedesie. 6 lokata, 3 miejsca na podium, zwycięstwo i to wszystko w starym samochodzie. Będę zawiedziony jeżeli Mercedes nie da mu nowego auta po 2 latach w starszym sprzęcie.
adamo342
22.02.2011 03:19
Ja też uważam że dobrze zrobili że odsunęli Tomczyka.Powinien zostać odsunięty już w 2005 kiedy najnowszym modelem zajął 13 miejsce kiedy Ekstrom był wicemistrzem
renegade
22.02.2011 03:00
Jarvis jest megautalentowany. Gdyby nie Audi jezdzilby w Super GT. Gosc moze byc przyszloscia Audi Sport. Nie wiem kto to tan Frey, ale Albuquerque i, szczegolnie, Mortara to bardzo dobre decyzje. Cd. Tomczyka, ja juz kilka lat temu stracilem do Niego cierpliwosc. Trzymalo Go chyba tylko nazwisko. Czekam na potwierdzenie Winkelhocka w mesiu. Ponoc Spengler odchodzi do BMW!
Saruto
22.02.2011 02:14
Jarvis dostał drugą szansę i dobrze ;) chłopak ma talent, jeśli będzie miał więcej szczęścia i rozsądku to ostro namiesza w tym sezonie.
mbg
22.02.2011 12:48
w końcu jakieś roszady w Audi. Moim zdaniem powinni zwolnić Jarvisa. Nie dość że wolny to jeszcze jeździ w najnowszym samochodzie. Mimo to dobrze że odsunęli Tomczyka od nowej generacji. Zobaczymy czy jakieś zmiany zafunduje nam Mercedes.
Adakar
22.02.2011 12:37
sporo czasu zajęło podjęcie decyzji o zwolnieniu Legge ... trzy lata , zero punktów. Nigdy nawet o TOP 10 nie zawadziła (najlepsze miejsce 2 x P12) Markus przynajmniej jakieś tam punkty zdobywał ... ale strasznie nie regularnie