Sutil: Strategia dwóch postojów jest nierealna

Kierowcy zgodnie podkreślają, że w wyścigach będziemy oglądać trzy lub nawet cztery pit stopy.
11.03.1111:17
Nataniel Piórkowski
1515wyświetlenia

Podczas gdy Pirelli zapewnia, że w sezonie 2011 będziemy oglądali strategie dwóch lub w skrajnych przypadkach trzech zmian opon, kierowcy są nieco innego zdania.

Adrian Sutil nie wierzy w konstruowanie takich strategii przez zespoły. Niemiec wykonał wczoraj symulację wyścigu, a jego wrażenia bardzo mocno odbiegają od zapewnień włoskiego dostawcy ogumienia: Owszem, próbowaliśmy zastosować strategię dwóch postojów, ale jest ona niemożliwa do wykonania. Jedynym plusem, jaki zauważył kierowca Force India jest to, że wszyscy mamy takie same opony.

Lepsze zdanie na temat produktu włoskiego dostawcy prezentuje Felipe Massa, który w ubiegłym sezonie często zmagał się z ogumieniem Bridgestone: Wraz z założeniem świeżego kompletu opon Pirelli można od razu poczuć przyczepność, czego nie można było powiedzieć o Bridgestone'ach sezon temu. Brazylijczyk przyznał jednak, że w tym sezonie powinniśmy się spodziewać trzech lub czterech postojów na wyścig.

Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

5
yaper
11.03.2011 09:28
jpslotus72, nie narzekaj (3-4 stopy to imo optimum, przy ponad pięciu mógłbym kręcić swoim 'ala Kubica' nosem). Mnie idea większego zamieszania i niepewności bardzo się podoba i już nie mogę się doczekać pierwszego aktu zapoznawczego z tą oponiarską batalią na zdzieranie. Albert Park, nie dość, że to wyjątkowo dobry tor to jeszcze dochodzi do tego okiełznanie bolidów, po raz pierwszy w nie sterylnych warunkach wyścigowych i rzeczone opony, a raczej niewiadoma w osobie optymalnej strategii. Mogą być niespodzianki!
Kojag
11.03.2011 04:30
To w niczym nie poprawi atrakcyjności wyścigów, wprowadzi jedynie zamieszanie, a kierowcy i tak będą sznurkiem jechać na zmianę opon i tylko niebezpieczne kolizje mogą się w boksach porobić...
jpslotus72
11.03.2011 01:05
Będziemy więc mieli symultaniczne transmisje z dwóch równoległych wyścigów: mistrzostw świata kierowców F1 i drużynowej ligi mechaników...Wolałbym się bardziej skupić na tym pierwszym, ale trudno.
Kubicomaniak
11.03.2011 10:29
Chyba nie potrafię zrozumieć tekstu , albo może autor ma z tym problemy . Napisał że Massa jest odmiennego zdania niż Sutil , a jak widzę że mają takie same zdanie. Przynajmniej czytając cytowane wypowiedzi obu kierowców. Zresztą chyba wszyscy kierowcy (i nie tylko oni) mają na ten temat takie same lub podobne zdanie. // Rzeczywiście trochę niefortunnie wyszło, więc już poprawiliśmy - redakcja
Kubecks
11.03.2011 10:28
Hurraaa :D