Signature powalczy o mistrzostwo F3 International Trophy

Zespół wystawi tych samych kierowców, którzy będą go reprezentowali w F3 Euro Series
15.03.1118:33
Mariusz Karolak
2589wyświetlenia

Signature wystąpi w pierwszym sezonie F3 International Trophy. Francuski zespół z bazą w Bourges zamierza walczyć o mistrzostwo. Ekipa ta ma już spore doświadczenie i sukcesy w F3, wystarczy wspomnieć, że w roku 2010 wygrała mistrzostwa F3 Euro Series.

W F3 International Trophy wystawi Dallary z silnikami Volkswagena dla kierowców: Laurens Vanthoor, Caros Munoz, Daniel Abt i Marco Wittmann. Wszyscy czterej w tym roku będą też ścigali się w tym zespole w F3 Euro Series.

Signature powstało w 1990 roku. Zespół jest znany ze starów w Formule 3 oraz Le Mans Series. W F3 jeździli w nim m.in.: Yuji Ide, Fabio Carbone, Nicolas Lapierre, Giedo van der Garde, Loïc Duval, James Rossiter, Romain Grosjean, Edoardo Mortara, Jean-Karl Vernay, Dani Clos, Stefano Coletti, Robert Wickens, Mika Mäki. Właścicielem jest Philippe Sinault.

Te mistrzostwa to dobra okazja dla FIA, aby nadać nową moc Formule 3, dla której mocną konkurencję stanowią GP3 i F2. Ta nowa platforma ma potwierdzić, że F3 nadal pozostaje świetną trampoliną do F1 - powiedział Sinault.

W F3 International Trophy mają wystartować zespoły z brytyjskiej i japońskiej F3 oraz rywalizujące w F3 Euro Series. Punkty będą przyznawane w ten sam sposób, co w F1. Pierwsza trójka kierowców w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu otrzyma superlicencję, niezbędną do zaistnienia w F1.

Źródło: autohebdo.fr

KOMENTARZE

8
yaper
17.03.2011 01:01
Ja po Giermaziaku nie oczekuję cudów w tym roku w F3ES. Świetnie, że wrócił do single seaterów, bo właśnie tutaj upatruję jego przyszłość od zawsze. Z rozrzewnieniem rozpamiętuje jego bardzo dobre starty w FR2.0, gdzie często podgryzał Bottasa i na równi walczył z takimi gośćmi jak Hagewald, Da Costa, Ricciardo. Tak na dobrą sprawę to powinien pojeździć 2 sezony w Euro Series.
Kojag
15.03.2011 08:58
renegade, narazie to ciężko mówić, jak mu idzie - nie można tego robić po jednym dniu jazdy na mokrym torze i jednym na suchym... Kuba nie jeździł F3 od 2009 roku (chyba że się mylę, bo nie mam pewności?).
renegade
15.03.2011 08:31
Czy Ty Adasiu naprawde myslisz ze Giermaziak moze powalczyc o mistrza w ATS juz nie mowiac o F3ES? Poki co idzie nie najlepiej... ale zycze jak najlepiej, a noz...
Kojag
15.03.2011 07:58
Kontrakty podpisane, nie ma się teraz co zastanawiać, gdzie mógłby jeździć - i tak tam teraz nie pojedzie. Ale na przyszły sezon będzie można już śmiało myśleć o ściganiu się w jakiejś liczącej się serii, a już nie o "powrocie do o.w."... BTW. Ciekawe ile kosztowałby test młodych w którymś słabszym zespole F1...?
Adakar
15.03.2011 07:41
można się na BF3 rzucić ... ale to jak Sala Samobójców ;-) Zawsze jednak jest wyjście. ATS F3 Cup. Orlen, miałby interes na tamtejszym rynku. Ewentualny tytuł (tfu tfu) nie znaczy tyle co dawniej, ale tytuł to zawsze tytuł i otwiera o wiele wiele więcej furtek na awans do wyższej serii. A widząc kogoś kto już coś osiągnął i ma za sobą całkiem zamożnego sponsora, nie oprze się temu żaden zespół z niższych formuł. Żaden. Wtedy nawet taki sponsor nie musi "robić" budżetu a np. tylko go uzupełnia. Wszystko i tak w konsekwencji rozbija się o idiotów zasiadających na wyższych stołkach w "korporacjach", którzy ... a zresztą nieważne. I tak zaraz posypią się teksty : "na bezrybiu i rak ryba"
Kojag
15.03.2011 07:24
Ale F3IT to tylko 6 weekendów, a dwa z nich kolidują z Porsche, więc gdyby łączył Porsche z International Trophy, to by wiele nie pojeździł, bo raptem 4 weekendy... Także takie łączenie by sensu nie miało. Jak łączyć, to tylko Euro Series z International Trophy, lub z Porsche, bo rozumiem, że większego wyboru serii nie miał.
Adakar
15.03.2011 06:04
Ogólnie lepiej by wyszedł gdyby wystartował w International Trophy. F3Euro leży i kwiczy.
Kojag
15.03.2011 05:51
Ale Kuba będzie jeździł chyba tylko w F3ES... Szkoda, bo mógłby pojechać w International Trophy, zamiast siedzieć w Porsche, które raczej do F1 go nie przybliży... Choć pewnie starty w Porsche Supercup były koniecznością, aby Orlen sponsorował go w F3...