Pirelli wprowadza system kolorów

Opony będą rozróżniane dzięki odpowiednim barwom znaków firmowych Pirelli.
18.03.1117:16
Nataniel Piórkowski
6466wyświetlenia
Zgodnie z przewidywaniami Pirelli potwierdziło, że w celu odróżnienia rodzajów opon zastosuje system sześciu kolorów. Każda mieszanka ogumienia będzie posiadała odrębne barwy logo Pirelli i napisu „PZero” na bocznej ściance.

Oznaczenia opon Pirelli na sezon 2011
KolorMieszanka
pomarańczowydeszczowa
(jasny) niebieskiprzejściowa
czerwonysupermiękka
żółtymiękka
białyśrednia
srebrnytwarda


Paul Hembery z zadowoleniem powitał nowy sposób znakowania ogumienia: Jesteśmy bardzo podekscytowani perspektywą powrotu do F1 po raz pierwszy od 20 lat i staramy się być aktywnym i kolorowym partnerem Formuły 1. Więc czy jest coś lepszego, niż system kolorów umieszczony po bokach opony? To pozwoli zarówno na żywo, jak i w telewizji bardzo łatwo rozróżnić mieszanki, które będą miały kluczowe znaczenie, gdyż opony będą podstawowym elementem strategii wyścigowych w tym sezonie.

Na pierwsze trzy wyścigi sezonu, Pirelli przywiezie miękką i twardą mieszankę na suchy tor, co oznacza, że w Australii zobaczymy opony ze srebrnymi i żółtymi oznaczeniami.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

34
Kajt
23.03.2011 04:40
Po pierwsze to te oznaczenia nie były chyba zbytnio przemyślane, są zbyt chaotyczne. Podobne mieszanki powinny być oznaczone podobnie, tj. twarda i średnia tak jak są (srebrny i biały), ale miękka i supermiękka lepiej by wyglądały w ten sposób (żółty i pomarańczowy). Przejściówki na jasnoniebiesko pasują, pełne deszczówki na czerwono powinny być (ponieważ czerwony kojarzy się z czymś awaryjnym, a deszcz to sytuacja awaryjna, czerwień wzmaga emocje, dobrze by wyglądało gdyby wszyscy podczas deszczu jechali na oponach z czerwonym napisem). Po drugie - gadacie ludzie głupoty straszne. Wiadomo, że są tylko dwie opcje użycia suchych opon (supermiękka i średnia albo miękka i twarda). Jak się interesujecie tym sportem, skoro takich rzeczy nie wiecie? I argumenty, że nie będzie wiadomo czy podczas weekendu używane są średnie czy twarde, bo nie będzie widać w telewizji dokładnie co to za kolor są również głupie. Chyba większość z Was nie ma daru dedukcji (co mnie z resztą nie dziwi czytając co poniektórych komentarze). Więc teraz krótka lekcja logiki: Jeżeli bolidy w stawce mają czerwone opony -> w użyciu jako drugie są opony z białym napisem, a więc średnie. Jeżeli bolidy w stawce mają żółte opony -> w użyciu jako drugie są opony ze srebrnym napisem, a więc twarde. Proste? Proste. Chyba nie dla wszystkich...
twardy
22.03.2011 11:18
Brawo - biała i srebrna na pewno będzie bardzo łatwa w odróżnieniu :)
grzesiek811
22.03.2011 10:59
Ja jednak myślę, że lepiej było użyć zielonego lub innego zamiast białego lub srebrnego. Nawet gry nie będą razem stosowane to byłoby od razu wiadomo co to za opona. Nie wiem dlaczego zielony się wam nie podoba. Czy to przez ten zielony pasek z ostatnich lat?
gnt3c
21.03.2011 08:21
christoff.w - już pisałem powyżej o [color=brown]grzybie[/color] ;] pozdro. Spandex - tak, ale musisz wziąć pod uwagę, że teraz sytuacja może się zmienić bo jak wiadomo Pirelli mają mniejszą trwałość niż Bridgestony
yama46
21.03.2011 09:08
Popieram tą zmianę Widać wiele osób nie czyta pozostałych komentarzy tylko pisze co im ślina na język przyniesie. Biały/Srebrny od żółtego bez problemu się odróżni tak samo jak czerwony. Nie będzie potrzeby sprawdzania, jakie mieszanki Pirelli przywiozło bo będzie wszystko widoczne na ekranie. I od razu będzie widać czy ma Wet czy Przejściówki bo z tym mieli komentatorzy mały problem w tym sezonie. Absolutnie popieram ruch Pirelli
christoff.w
20.03.2011 09:55
Bezsens. Po jakiego grzyba tyle kolorow? bylo dobrze jak bylo to musieli zmienic.Kto odrozni bialy od srebrnego jak juz zreszta wszycy pisza tutaj i pewnie nie tylko!? p.s: slipstream ,gadasz jak poparzony.Ciekaw jestem jak ujrzysz kolory jak Ci kamerzysta nic nie pokaze? NAsi "komentatorzy" tez nic nie beda widziec z ich bystroscia.
SpeedKing
20.03.2011 08:16
Deszczowa powinna być niebieska a przejściowa pomarańczowa.
krzysiek163
20.03.2011 03:17
Nie wiem jak to wyjdzie w praktyce, ale coś czuję że przed tv nie będzie można odróżnić białego od srebrnego, także chyba i tak będzie się trzeba wsłuchiwać w komentarz p. Borowczyka żeby wiedzieć jaki zestaw jest aktualnie w użyciu, średnia czy twarda... A sami wiecie jak to jest z komentarzem p. Borowczyka, "zachmurzone chmury" czy "Travolta wymachuje Buttona" ;)
Spandex
19.03.2011 09:43
@gnt3c Z tego co pamiętam, to twardych i średnich w jednym wyścigu nie oglądaliśmy przez ostatnie dwa lata, więc jeżeli już koniecznie chcą zielonego unikać, to nie mogli wybrać lepszych opon, na których będą podobne kolory. :P
Kara Nocny Cień
19.03.2011 05:42
najlepsze kolory będą używane najrzadziej :(
redman2
19.03.2011 11:51
Wiesz slipstream są ludzie, którzy nawet nie poczekają jak to wyjdzie w praktyce, a już od razu krytykują od samego początku. Mi też osobiście podoba się ten pomysł z kolorami.
slipstream
19.03.2011 11:24
A ja uważam to za świetny ruch. Absolutnie przed zadnym GP nie trzeba będzie sprawdzać która mieszanka jest tą bardziej miękką, a która twarda. Przy jasnym kluczu kolorystycznym dla każdej opony od razu widać jakie są w użyciu na danym GP bez zaprzątania sobie szukania informacji o tym. No bo niby tak jak Bridgestone znakował tylko miększą na dane GP. Skąd miałbym wiedzieć jeśli zapomniałbym sprawdzić czy ta miękka to miękka czy super miękka. A tak jest jasno wyłożone od początku.
Ralph1537
19.03.2011 10:57
powinni oznaczyć tylko miększą mieszanke podczas weekendu jak w bridgestone i ewentualnie deszczowe, reszta powinna być żółta
gnt3c
19.03.2011 09:50
po kiego grzyba tyle kolorów, skoro jeśli chodzi o suche opony i tak w GP biorą tylko udział dwie mieszanki i one powinny być powiedzmy żółte i białe, deszczowe i przejściowe mogą być ta jak jest...bez sensu i niezrozumiale dla widza jeśli będą twarde i średnie w GP.
akkim
18.03.2011 09:28
No to nam Panowie gumy umaili, więc zagrać w kolory, przyszła pora Mili, Ferrari - supermiękka, Williams na przejściówkach, na deszczowe pasuje FI wyścigówka, dla Red Bull'a licuje mieszanka mięciutka, HRT z Sauberem - średnia, bo bialutka, McLaren wraz z Mercem pasuje do twardej, a Renówce do twarzy jest naprawdę w każdej. Reszta to mieszańcy, trudno Ich sparować, ale jak Kto lubi może popróbować.
General
18.03.2011 09:10
@up Mysle, ze mogliby to zrobic bez problemu. Jezeli ma podczas transmisji wyswietlic sie info, ze dany kierowca moze korzystac z ruchomego skrzydla (lub z niego korzysta - na to samo wychodzi), wiec nie ma problemu, aby przy boksie diagramowym byla literka P w odpowiednim kolorze, czyli np. jak jest split to pozycja, P (kolor), nazwisko - czas roznicy - pozycja, nazwisko, P (kolor). Mozliwe, ze te kolory tak sie beda rzucac w oczy na krecacych sie kolach, ze bedzie to zbedne.
AliAs99
18.03.2011 09:00
Zawsze podczas relacji i przy live-timing (zwłaszcza przy kwalifikacjach) brakuje mi oznaczenia, na jakich kto jedzie oponach i na jakich oponach ustanowił czas okrążenia. Byłoby to przecież technicznie możliwe takie dodatkowe oznaczenie uwzględnić. Nie sposób śledzić jednocześnie kilku zawodników, ba, nawet jednego nie da rady nieraz zidentyfikować.
deeze
18.03.2011 07:20
Z kamery pokładowej też będziemy wiedzieć co to za opony - przecież oznaczenia będą z obydwu stron. Nie szukajcie już dziury w całym, Pirelli naprawdę wybrało najlepiej jak mogło.
adnowseb
18.03.2011 06:51
Kurcze, mam ''czarno-biały ''telewizor. Tak na poważnie to ujdzie.Chyba zapamiętam kolory mieszanek przed sezonem ,który tuż tuż.
jednooki_cyklop
18.03.2011 06:40
@up Nie będzie takich problemów. W wyścigu nigdy nie wystąpią te dwie mieszanki jednocześnie.
PITA235
18.03.2011 06:30
ciekawe czy nie bedzie problemow w czasie wysoigu z rozroznieniem sredniej mieszanki od twardej
gornik
18.03.2011 06:07
jak nie dowiemy się... Właśnie że będzie LEPIEJ widać.
jpslotus72
18.03.2011 06:05
Trzeba było zrobić w kolorach tęczy - teraz to jest trendy...
pancio93
18.03.2011 05:54
Wg mnie to oznaczenie jest tragiczne. Dla przykladu juz sie nie dowiemy jakie kto ma opony z kamery pokladowej. Jak dla mnie mogliby wrocic do zeszlorocznego oznakowania.
arahja
18.03.2011 05:50
świetny pomysł, no i Borowczyk będzie miał o czym mówić podczas wyścigu :)
plastic
18.03.2011 05:24
bardzo cieszy brak zielonego ale z drugiej strony tych oznaczeń raczej nie będzie widać od przodu
VJM02
18.03.2011 05:07
Bo dla eko-zielonego w F1 nie ma miejsca.
atb
18.03.2011 04:49
srebrny i biały nie pojawią się w tym samym wyścigu, więc nie ma problemu; po prostu robili wszystko, żeby uniknąć zielonego - ciekawe czemu :)
svt
18.03.2011 04:46
Biała i srebrna nie będzie używana w tym samym wyścigu, więc po co te dywagacje?
jacoszek
18.03.2011 04:31
eee trochę dziwnie. Mogliby zrobić tak, że czym ciemniejszy kolor, tym twardsza opona. ;) A no i ciekawe jak bardzo różni się biała od srebrnej
Nirnroot
18.03.2011 04:30
Już widzę najbliższą relację... "I proszę państwa, Mark Webber wyjeżdża na srebrnych, TWARDYCH oponach... Andrzeju, to jest biały..." I nie dość, że my tego nie będziemy widzieli, to oni też... :/ Nie lepiej jakiś miedziany? @up - tak było na pierwszych testach i wyglądało to tragicznie. Pirelli z tym 'daszkiem' znacznie lepiej się prezentuje.
Loxley
18.03.2011 04:29
ale to logo pirelli mogli by dopasować do kształtu opony, bo w obecnej formie wygląda to słabo.
Grzesiek1713
18.03.2011 04:22
Wlasnie to robie ;D
General
18.03.2011 04:21
Trzeba to bedzie sobie wydrukowac na najblizsze kwalifikacje;)