Głosy za zmianami na Interlagos po kolejnym tragicznym wypadku

W ostatnią niedzielę w wypadku na szybkim Curva do Cafe życie stracił Gustavo Sondermann
05.04.1113:56
Marek Roczniak
3034wyświetlenia

Czołowy brazylijski kierowca z wyścigów samochodów turystycznych - Caca Bueno (WTCC) wezwał do pilnego wprowadzenia zmian na szybkiej partii toru Interlagos, na którym rozgrywany jest także wyścig Formuły 1. Wszystko to za sprawą kolejnego wypadku śmiertelnego.

W ostatnią niedzielę w deszczowych warunkach został rozegrany w Sao Paulo wyścig samochodów stock car. Gustavo Sondermann stracił kontrolę nad swoim autem pod koniec okrążenia w Curva do Cafe, który ostatnimi czasy nazywany jest nieoficjalnie „Tamburello de Interlagos” (w nawiązaniu do zakrętu na Imoli, gdzie Ayrton Senna stracił życie w 1994 roku).

Samochód Sondermanna odbił się od bariery i wrócił od razu na tor, wprost pod koła nadjeżdżających rywali. Doszło do zderzenia, w wyniku którego Brazylijczyk doznał poważnych obrażeń głowy i zmarł później w szpitalu. W 2007 roku w podobnych okolicznościach życie stracił również Rafael Sperafico, a w lutym bieżącego roku wydarzył się tragiczny wypadek zawodnika na motocyklu wyścigowym.

Tor jest bardzo dobry, najlepszy w kraju i cieszy się także międzynarodowym uznaniem, ale mamy tutaj poważny problem - powiedział Bueno w wywiadzie dla TV Globo. Musimy dokonać zmiany i idealnym rozwiązaniem byłoby asfaltowe pobocze. Były kierowca F1 - Luciano Burti dodał: Musimy znaleźć na to przestrzeń, likwidując kilka trybun. Bezpieczeństwo musi być najważniejsze. Rozwiązanie istnieje i musimy się zjednoczyć w celu dokonania zmiany, zanim wydarzy się kolejny taki wypadek - powiedział SporTV.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

10
mbwrobel
06.04.2011 03:24
Postawić fotoradar. To przecież teren zabudowany, a oni jeżdżą jak wariaci.
Huckleberry
06.04.2011 10:14
Chyba tylko szykana. Na takie miejsca nie ma za bardzo innych patentów. Jeśli nie ma przestrzeni do wytracenia prędkości trzeba tę prędkość zmniejszyć zawczasu. Tak jak na długiej prostej w Le Mans.
Karol26
05.04.2011 03:44
Już nawet w F1 były tu wypadki. Choćby przypadek Alonso Webber. Powinni zrobić zmianę jak koledzy piszą szykana nawet to było by dobre rozwiązanie.
General
05.04.2011 02:41
Jak nie chca ruszac trybun etc. to moga na tym pierwszym mini luku (naprzeciwko "eski") zrobic jakas szykane, dzieki temu na tym drugim luku gdzie doszlo do wypadku samochody beda miec znacznie mniejsza predkosc. Nawet jak cos sie stanie, to ktos jak wpadnie w bariery to nie wroci na tor, a nawet jak wroci to predkosci beda mniejsze, wiec jadacy beda miec szanse na lepsza reakcje i ominiecie pechowca lub przy ewentualnym najechaniu uderzenie nie bedzie tak mocne jak do tej pory.
kampos
05.04.2011 02:29
Nachylony zakręt? Chcesz, aby samochody były wystrzeliwane w trybuny?
slipstream
05.04.2011 02:27
To może patent z Abu Zabi. Tam w końcu asfaltowe pobocze na końcu najdłuższej prostej chowa się pod trybuną. Owszem, wymaga to wykarczowania nieco trybun, ale nie oznacza wycięcia zaraz wszystkich w pień.
bartek199874
05.04.2011 01:54
A co gdyby zrobić tam nachylony zakręt?
pietrov
05.04.2011 12:44
http://www.youtube.com/watch?v=IKGkZaF_CVE Na tym ujęciu za dużo nie widać, lecz ogron zniszczeń można zobaczyć po opadnięciu "mgły" wytworzonej przez pojazdy. Niestety ale nie miał szans... Ten zakręt wydaje mi się być bardziej niebezpieczny niż np Eau Roge. Tutaj gdy auto zjedzie z optymalnego toru i wpadnie w poślizg to nie ma szans.
Maraz
05.04.2011 12:37
Tam chodzi tylko o to, że nie ma za bardzo miejsca na zmiany. Na zewnątrz toru blisko biegnie droga wielopasmowa, a wewnątrz jest od razu gwałtowny spadek terenu i kręta sekcja dochodząca pod samo wzgórze. Trzeba więc albo z kilku trybun zrezygnować (=utrata dobrych miejsc), albo cofnąć wewnętrzną sekcję, usypać większe wzniesienie i zrobić kilka wolniejszych zakrętów w miejscu tego łagodnego Curva do Cafe. Każde rozwiązanie ma kilka istotnych wad, ale coś trzeba zmienić. http://www.f1wm.pl/tory/?id=interlagos&widok=sat
Sar trek
05.04.2011 12:20
Coś dużo śmiertelnych wypadków w tamtym zakręcie. Może by zrobić konfigurację omijającą tamten zakręt, specjalnie dla stock-carów i motocykli ? Można by też zrobić taką bandę, jak w NASCAR, które dość dobrze chłoną energię i samochody się od nich za bardzo nie odbijają. Nie ma wątpliwości, trzeba coś z tym zrobić. A asfaltowe pobocze jest dość sensownym rozwiązaniem.