Krzemiński zdobył punkt w debiucie w F4

"Mój debiut w wyścigach samochodowych uważam za udany, mimo, że pozostał mały niedosyt"
13.04.1119:52
Inf. prasowa
4483wyświetlenia

W miniony weekend odbyła się pierwsza runda Mistrzostw Francji F4 2011. Do walki o punkty w dwóch wyścigach na torze w Lédenon ruszyło 21 kierowców, w tym Tomasz Krzemiński. Jedyny Polak w stawce, debiutujący w wyścigach samochodowych, zdołał wywalczyć 10. miejsce w wyścigu pierwszym i 11. w drugim.

Rozpoczęcie sezonu 2011 Mistrzostw Francji F4 miało miejsce 9 kwietnia na torze w Lédenon. Organizatorzy, a wśród nich Francuska Federacja Sportów Motorowych i Oreca, dołożyli wszelkich starań, by weekend na torze stał się prawdziwym świętem fanów motoryzacji. Nie tylko rywalizacja kierowców serii GT Tour, Matmut Porsche Carrera Cup, Seat Leon Supercopa, Renault Clio Cup czy MitJet, ale również liczne atrakcje dla całych rodzin sprawiły, że impreza przyciągnęła tłumy kibiców. Wszystkie wyścigi można było również oglądać dzięki telewizji internetowej na stronie http://www.gt-tour.fr/video/.

Tor, z racji naturalnego ukształtowania terenu, w niektórych miejscach przypominał skocznię narciarską, na której nie widać zeskoku. Konieczne, więc było solidne zapoznanie się z jego konfiguracją.
Czasówka kierowców F4 zapowiedziała ciekawą rywalizację, bo aż 15 kierowców zmieściło się w jednej sekundzie. Pole position wywalczył Francuz Cyril Raymond znający już dobrze ten tor.
W pierwszym wyścigu Tomek, dzięki rozważnej i coraz szybszej jeździe, zdołał przebić się z 16 pozycji startowej na 10 miejsce, dające 1 punkt do klasyfikacji sezonu. Do drugiego wyścigu kierowcy ruszali według swoich drugich najszybszych czasów uzyskanych w czasówce. Tomkowi startującemu tym razem z 15 pozycji zabrakło tylko 1 miejsca do punktowanej dziesiątki. Przyjechał tuż za grupą 4 kierowców walczących o wyższe lokaty i gdyby wyścig trwał 1 okrążenie dłużej, pewnie znów zdobyłby punkty. Pocieszeniem może być fakt, że przez 3 ostatnie okrążenia skutecznie utrzymał za sobą, odrabiającego straty po kolizji, Cyrila Raymonda - zwycięzcę wyścigu pierwszego, zdobywcę obydwu pole position i autora najszybszych okrążeń w obydwu wyścigach.

Mój debiut w wyścigach samochodowych uważam za udany, mimo, że pozostał mały niedosyt. Miałem tylko jedną 30-minutową sesję treningową na zapoznanie się z torem, więc ciężko było oczekiwać dobrego rezultatu, szczególnie, że większość zawodników miała okazję jeździć już na tym obiekcie. Przed sezonem zaliczyłem tylko 4 dni testów w wyścigowym bolidzie, co było dodatkowym utrudnieniem. Wynik, który uzyskałem jest więc niezły, ale wolałbym następne wyścigi kończyć na podium i nie musieć się tłumaczyć. Traktuję ten sezon przede wszystkim jako naukę, ale zdecydowanie chcę powalczyć o jak najwyższe pozycje. Po drugiej rundzie w Nogaro planujemy dodatkowe testy. Chciałbym móc jeździć jak najwięcej, ale ograniczeniem jest budżet oraz zakaz testów na torach, na których odbędą się kolejne rundy mistrzostw. Będę się jednak starał z całych sił powalczyć z czołówką i zakończyć sezon w top 5.

Seria F4, otwarta jest dla młodych kierowców zakwalifikowanych do francuskiej szkoły jazdy wyścigowej Auto Sport Academy. W ubiegłym roku nosiła nazwę F4 Eurocup 1.6. Jej adeptami są między innymi Sébastien Bourdais, Franck Montagny, Loïc Duval, Romain Dumas, Jean-Eric Vergne, Marcel Fässler.

^pre,start
WYŚCIG 1:
1. Cyril Raymond (F) 16 okrążeń
2. Andréa Pizzitola (F) + 03,938
3. Matthieu Vaxiviere (F) + 05,168
4. Victor Colomé (E) + 11,444
5. Pierre Sancinena (F) + 13,221
6. Alex Loan Ventura (AND) + 16,420
...
10. Tomasz Krzeminski (PL) + 25.456

WYŚCIG 2:
1. Andréa Pizzitola (F) 16 okrążeń
2. Pierre Sancinena (F) + 3,156
3. Alexandre Mantovani (F) + 3,782
4. Patrick Kujala (FIN) + 3,997
5. Matthieu Vaxiviere (F) + 4,179
6. Jordan Perroy (F) + 9,634
...
11. Tomasz Krzeminski (PL) + 21,863
^pre,koniec

Klasyfikacja punktowa:
1. Pizzitola 27, 2. Raymond 19, 3. Sancinena 18, 4. Vaxivière 16, 5. Colomé 12, 6. Mantovani 10, … 13. Krzemiński 1

Źródło: Informacja prasowa Open Communication

KOMENTARZE

8
Kamikadze2000
14.04.2011 08:14
Gratulacje dla Tomka i życzymy spełnienia zamierzonych celów! Miejmy nadzieje, że polskich kierowców zacznie przybywać, gdyż jak na razie wyprzedzają nas nawet Estończycy! ;{
Qooler
14.04.2011 04:43
Lukas nie jedzie w singlach, myślę, że nie dałby rady.Porsche to nie formuła,tylko blaszak, a seria ta nazywana taksówkową. Super ,że poszedł do serii gdzie jedzie 22 kierowców,bo może się nauczyć prawdziwej wyścigowej jazdy. Te serie gdzie jedzie 10-12 kierowców, żeby poprawić sobie wizerunek PR, po prostu mnie rozbawiają. Dzisiaj mamy nadal tylko jednego kierowce single-seatera w klasach niższych, niestety, chociaż do czasu wyzdrowienia RK to najwyższa seria w której jedzie polski kierowca. Reszta się wozi dla dobrego PR i marketingu.
renegade
13.04.2011 10:22
Szczerbinski jezdzi w InterSteps.
Adam1970
13.04.2011 08:20
Czy ktoś się orientuje czy Tomasz jest synem Włodzimierza Krzemińskiego? (rajdowca z lat 80-tych)
Karol26
13.04.2011 06:56
Ładnie ładnie da sobie radę ;)
Maraz
13.04.2011 06:19
Przy 22-osobowej stawce finisz w top 10 to dobry wynik.
Kojag
13.04.2011 06:05
Jak na debiut nie było źle. Ale następnym razem, mam nadzieję, że będzie lepiej.
bartek199874
13.04.2011 05:58
Kto tam dostarcza bolidy? Oreca?