Tarquini przełamał dominację Chevroleta w WTCC

Włoch wygrał ostry pojedynek z liderem mistrzostw - Huffem
24.04.1114:33
Michal2_F1
5162wyświetlenia

Gabriele Tarquini (Seat) wygrał emocjonujący drugi wyścig WTCC na torze Zolder. Włoch był wyraźnie wolniejszy od zawodników Chevroleta, ale zdołał dowieźć zwycięstwo do mety. Nie było mu łatwo, ponieważ Robert Huff (Chevrolet) stoczył z nim bardzo ostry pojedynek, zakończony spadnięciem Brytyjczyka w dół stawki.

Problemy miał też Yvan Muller (Chevrolet), który zjechał do boksów z powodu programu z układem kierowniczym. Podium uzupełnili Alain Menu (Chevrolet) i Tiago Monteiro (Seat). Tuż za nimi finiszował zwycięzca wśród niezależnych - Darryl O'Young (Chevrolet).

Przed rozpoczęciem drugiego wyścigu okazało się, że mający ruszać z pole position Barth z powodu uszkodzeń samochodu nie będzie mógł wystartować. Auto Engstlera zostało naprawione, jednak po zamknięciu alei serwisowej, tak więc Niemiec musiał wyruszyć do zawodów z boksów. Tym samym z pierwszego rzędu do wyścigu mieli wystartować Tarquini i Huff. Michelisz tak jak Engstler też musiał wystartować z boksów. Do wyścigu w ogóle nie przystąpili tymczasem Barth, Coronel i Lee.

Tarquini utrzymał na starcie prowadzenie, a tuż za nim znajdowały się trzy Chevrolety - Huffa, Menu i Mullera. Z tyłu stawki Poulsen rozbił się i odpadł z rywalizacji. Za Chevroletami, na pozycjach 5-10 podążali Monteiro, O'Young, Oriola, Dahlgren, Nykjaer i Taniguchi. Tarquini wyraźnie powstrzymywał jadących za nim kierowców i cały czas toczyła się zacięta walka w czołówce.

Pomiędzy liderem a czwartym zawodnikiem była zaledwie jednak sekunda różnicy po czterech okrążeniach! Na piątym kółku Taniguchi stracił bardzo dużo czasu w drugim sektorze i spadł na ostatnie miejsce. Tymczasem Muller miał jakieś problemy, bo najpierw wyleciał na pobocze, tracąc kilka pozycji, a następnie zjechał do alei serwisowej, kończąc swój udział w tym wyścigu.

Na ósmej pętli doszło do bardzo ostrej walki Huffa z Tarquinim. Włoch popełnił błąd i Brytyjczyk zrównał się z nim, ale Tarquini zmusił kierowcę Chevroleta do zahaczenia o pobocze. Huff wyratował się z opresji i nie dawał za wygraną. Wówczas doszło do kontaktu podczas hamowania przed szykaną. Brytyjczyk ściął ją i objął prowadzenie, jednak jego samochód był uszkodzony i spadł on wkrótce na szóste miejsce. Tarquini po odzyskaniu prowadzenia jechał tuż przed Menu, a dalej byli Monteiro, O'Young, Oriola, Nykjaer, Huff, Dahlgren, Dudukało i Michelisz.

Na 10 kółku Taniguchi zatrzymał się w niebezpiecznym miejscu, jednak po chwili zdołał powrócić na tor. Michelisz natomiast wyprzedził Dudukało i przesunął się na ósme miejsce. Ostatecznie wyścig zakończył się wygraną Tarquiniego, co było pierwszym zwycięstwem kierowcy z innego zespołu niż Chevrolet w tym roku. Za Włochem uplasował się Menu, a podium uzupełnił Monteiro. Tuż za nimi finiszował najlepszy wśród niefabrycznych - O'Young, a czołową dziesiątkę dopełnili Nykjaer, Huff, Dalhgren, Michelisz, Dudukało i Villa.

Huff trzymał prowadzenie w mistrzostwach po drugim wyścigu, ale ma już tylko jeden punkt przewagi nad Menu. Kolejna runda WTCC zostanie rozegrana na Monzy za trzy tygodnie.

Aktualizacja: Taniguchi wykluczony z klasyfikacji wyścigu za powrót do rywalizacji po otrzymaniu pomocy z zewnątrz.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Gabriele Tarquini (3)SEAT Leon TDi130h22m07,75225
2Alain Menu (8)Chevrolet Cruze 1.6T13+0:00,44818
3Tiago Monteiro (18)SEAT Leon TDi13+0:00,88615
4Darryl O'Young (9)Chevrolet Cruze 1.6T13+0:01,61412
5Michel Nykjaer (17)SEAT Leon TDi13+0:05,70210
6Robert Huff (2)Chevrolet Cruze 1.6T13+0:05,9018
7Robert Dahlgren (30)Volvo C30 (2.0)13+0:12,3526
8Norbert Michelisz (5)BMW 320 TC13+0:16,7214
9Aleksiej Dudukało (4)SEAT Leon TDi13+0:20,1412
10Javier Villa (20)BMW 320 TC13+0:28,8271
11Mehdi Bennani (25)BMW 320 TC13+0:42,066
12Franz Engstler (12)BMW 320 TC13+0:48,235
13Fabio Fabiani (21)BMW 320si12+1 okr.
14Pepe Oriola (74)SEAT Leon TDi11+2 okr.
15Urs Sonderegger (35)BMW 320 TC9+4 okr.
Niesklasyfikowani
16Yvan Muller (1)Chevrolet Cruze 1.6T7
17Kristian Poulsen (11)BMW 320 TC0
Zdyskwalifikowani
18Yukinori Taniguchi (10)Chevrolet Cruze 1.6T12
Nie wystartowali
19Freddy Barth (7)SEAT Leon TDi0
20Tom Coronel (15)BMW 320 TC0
21Marchy Lee (65)BMW 320 TC0
Najszybsze okrażenie: Javier Villa - 1:40,063 na 0 okrążeniu
Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Javier Villa

KOMENTARZE

8
cobra
24.04.2011 05:07
Mam pytanie, czy w tym roku również jest szansa na newsy związane z BTCC?
Sanki
24.04.2011 04:00
Brawo Leony!
kabans
24.04.2011 01:04
tarquini zawsze nieczysto się bronił i nieczysto atakował i nigdy kar nie dostawał wiec teraz też się mu upiecze
SkC
24.04.2011 12:53
Trochę było to dziwne bo już myślałem ze Volvo wyprzedzi Chevroleta ale nagle samochód Huffa sam się naprawił i Brytyjczyk mu odjechał na 6s.
Maraz
24.04.2011 12:49
@SkC - poprawione. Co ciekawe nawet brytyjscy komentatorzy Eurosportu myśleli, że Huff spadł za Dahlgrena i potem go wyprzedził.
SkC
24.04.2011 12:47
Co do kierowcy Seata to nie dostanie żadnej kary, to samo zrobił Hamiton na Monzie w 2008 w przypadku walki z Timo Glockiem
Adakar
24.04.2011 12:43
Kara + 20 sek. dla Gabriele i Monteiro to MINIMUM ! Fakt faktem, że Cruzy same są sobie winne iż nie potrafiły wyprzedzić wolniejszego kierowcy, ale takie rozbijanki ... manewr Monteiro to powinna być natychmiastowa kara ! No i słowa uznania dla chłopaków Franza Englstlera ... zawstydzili samego Turbodymomena ;-)