Wymarzona Formuła Jeden - Nico Rosberg

Oficjalna strona F1 proponuje nam nowy cykl wywiadów z kierowcami
24.04.1120:01
Nataniel Piórkowski
3754wyświetlenia

Obiad z Berniem Ecclestone'em i Ayrtonem Senną, wyścig Formuły 1 w Nowym Jorku i dobra muzyka w siedzibach zespołów na torze - to tylko niektóre z marzeń Nico Rosberga.

Nigdy się nie spełnią? Możliwe, ale to w końcu marzenia. Oto pierwszy z nowego cyklu wywiadów na oficjalnej strony F1, zatytułowanego „Formula One Fantasy” (Wymarzona Formuła Jeden).

Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
Nowy Jork. To byłoby absolutnie i ostatecznie świetne. Pierwszy zakręt na południowym krańcu Central Parku i Fifth Avenue, padok w Central Parku, a staw mógłby stanowić niezły basen do treningów.

Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
Oczywiście Michaela Schumachera. Prawdopodobnie również Mikę Hakkinena. Był bardzo utalentowany i ściganie się z nim byłoby super.

Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
Duże opony i mniej docisku. Samochody mają teraz i tak niską przyczepność w stosunku do docisku. Dziś na tych oponach musisz jeździć bardzo ostrożnie, musisz hamować ostrożnie w zakrętach - to nie jest coś, za czym szczególnie przepadam. Odejmuje to trochę przyjemności z jazdy. To nie jest już pełny atak i ostre hamowanie - w dzisiejszych czasach podczas wyścigów jesteś bardziej chirurgiem!

Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
Chciałbym zobaczyć elektryczne samochody Formuły 1 o dużej mocy.

Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia, Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
To byłaby Malezja. To świetny tor. Zaskoczony? Mówię o torze, nie o klimacie. To prawda, że klimat jest tam naprawdę wymagający, że jest wysoka wilgotność, ale tor sprawia, że zapominasz o poceniu się.


Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
Lotus już wrócił, to odpada, więc rozmawiamy o byłych zespołach, których już tutaj nie ma. W takim wypadku biorę Tyrrella - inny charyzmatyczny zespół z przeszłości.

Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z torów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
Chciałbym wybrać zakręt 8 i 9 z Malezji, wierzchołek zakrętu „Casino” z Monako, w którym trzeba skręcić w lewo przejeżdżając przez szczyt wzgórza, a następnie Eau Rouge ze Spa, a potem potrójny lewy zakręt z Turcji. Oj, to już cztery zakręty, ale wyszedłby z nich całkiem niezły tor!

Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
Chciałbym się ścigać teraz. Jeśli jednak normy bezpieczeństwa byłyby takie jak dziś, to chciałbym wrócić do początku lat osiemdziesiątych - z rzeczywistymi standardami bezpieczeństwa z tamtych czasów byłoby to po prostu zbyt niebezpieczne.

Co w obecnych regulaminach Formuły 1 chciałbyś zmienić i dlaczego?
Tak naprawdę to nic.

Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
Fangio i Jima Clarka. To byłoby niesamowite.

Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
Kyalami. Myślę, że byłoby świetne.


Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
Enzo Ferrari, Berniego - łał, to byłby już całkiem niezły stół - Ayrtona Sennę i Fangio.

Masz szanse poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
Prawdopodobnie chciałbym poprowadzić samochód, którym Alain Prost zdobył mistrzostwo. Był to jeden z najbardziej wyrafinowanych bolidów. Poczekaj - może nie. Chciałbym pojeździć 1000-konnymi samochodami z 1985 roku z wielkimi oponami - szczególnie tym jednym, którym mój tato jeździł w Williamsie.

Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
Muzyka! Jak można usłyszeć, tam nic nie gra, więc byłaby to jakaś fajna muzyka, atmosfera wyluzowania.

Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
To byłoby w Monako, bo to miejsce w którym mieszkam i gdzie są moi przyjaciele. Z menu wybrałbym spaghetti bolognese z dużą ilością parmezanu.

Źródło: formula1.com

KOMENTARZE

13
Karol26
25.04.2011 04:57
Nico chciałby Kaylami :) No no fajny tor. Co ciekawe chciał by mniejszy docisk :)
KuraF1
25.04.2011 01:14
[quote]Basen na dachu, kręgielnia, sushi bar z odnową biologiczną – to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było? „Muzyka...[/quote] Po prostu człowiek i kierowca, a nie idiota wolący wylegiwać się w jacuzzi, palący cygara za kosmiczne ceny i ubierający się w ciuszki za 10tys lub więcej, a na końcu zrobić to co sponsorzy oczekują, czyli pojechać dobrze wyścig.
Banditto
25.04.2011 11:43
Nico jest wygadany, więc był dobrym wyborem na "przetarcie".
Masio
25.04.2011 07:19
Takie wywiady są bardzo ciekawe. Nie mogę się doczekać wypowiedzi Roberta. ;)
kovalf1
24.04.2011 09:50
Nico, odpal sobie Gran Turismo! Tam znajdziesz uliczny tor w Nowym Jorku :)
jpslotus72
24.04.2011 09:26
[quote]Lotus już wrócił[/quote] Poważnie?! Kiedy? - że ja nic o tym nie wiem. No, chyba że masz na myśli te dwa "produkty lotusopodobne"... Wróciła nazwa i mniej lub bardziej podobne malowania - ale to tylko opakowanie i etykietka - oryginału w środku nigdy już nie znajdziesz. [quote]Dziś na tych oponach musisz jeździć bardzo ostrożnie, musisz hamować ostrożnie w zakrętach - to nie jest coś, za czym szczególnie przepadam. Odejmuje to trochę przyjemności z jazdy. To nie jest już pełny atak i ostre hamowanie - w dzisiejszych czasach podczas wyścigów jesteś bardziej chirurgiem![/quote] - materiał do przemyślenia dla panów z FIA (i częściowo Pirelli). Pozwólcie kierowcom ścigać się na maksa, zamiast przeprowadzania na torze operacji chirurgicznych. Powrót Kyalami - ciekawy pomysł, ale nierealny (to nie jest tor dla dzisiejszych bolidów). Ale powrót GP RPA w innej lokalizacji - dlaczego nie? Mówiło się o tym w ostanim czasie.
fordern
24.04.2011 08:46
Nico, nie chcesz powrotu pięknych dodatków aerodynamicznych z sezonu 2008 ? :>
Arya
24.04.2011 08:45
O tak, Nirnroot :D To taki fenomen Kimiego, niby taki nie-PR-owy i w ogóle, ale iluż kibicom go brakuje :P "Oczywiście Michaela Schumachera" - o matko, jak to poprawnie zabrzmiało :|
Nirnroot
24.04.2011 07:19
"Chciałbym zobaczyć elektryczne samochody Formuły 1 o dużej mocy". - ahem!!! niech się zdecyduje, albo elektryki, albo 1000KM mocy... szkoda, że brakuje Kimstera w F1, bo jego odpowiedzi byłyby rewelacyjne: "czyją walkę chcesz zobaczyć? -Niczyją, moje mi wystarczą". :P
kusza
24.04.2011 07:06
Ale sobie wlaza w tylek z Schumacherem.
R.O.N.O
24.04.2011 06:40
A w ostatnim pytaniu pół litra na placu czerwonym ;D
SkC
24.04.2011 06:14
Przywrócenie kontroli trakcji
topor999
24.04.2011 06:08
Ciekawe co zaproponuje "rakieta z Wyborga"