GP Turcji: manewry wyprzedzania w wyścigu

Aktualizacja - 126 manewrów wyprzedzania wg naszych wyliczeń w niedzielnym wyścigu
08.05.1121:52
Michal2_F1
6600wyświetlenia
@Okr.WyprzedzającyWyprzedzony@Miejsce
12Felipe MassaNick Heidfeld9
12Sebastien BuemiHeikki Kovalainen15
12Jaime AlguersuariVitantonio Liuzzi19
13Rubens BarrichelloNick Heidfeld9
13Sebastien BuemiPastor Maldonado13
13Kamui KobayashiJarno Trulli16
13Jerome d'AmbrosioNarain Karthikeyan20
14Kamui KobayashiHeikki Kovalainen15
14Jaime AlguersuariJarno Trulli17
15Mark WebberNico Rosberg2
15Jaime AlguersuariHeikki Kovalainen16
16Lewis HamiltonJenson Button5
16Jenson ButtonLewis Hamilton5
16Nick HeidfeldRubens Barrichello9
16Sebastien BuemiPaul di Resta12
16Kamui KobayashiPastor Maldonado14
16Michael SchumacherNarain Karthikeyan21
17Fernando AlonsoNico Rosberg3
17Lewis HamiltonJenson Button5
17Michael SchumacherJerome d'Ambrosio20
17Michael SchumacherVitantonio Liuzzi19
18Jenson ButtonLewis Hamilton5
19Felipe MassaLewis Hamilton6
19Jerome d'AmbrosioVitantonio Liuzzi20
110Kamui KobayashiPaul di Resta9
110Lewis HamiltonPastor Maldonado11
110Felipe MassaPastor Maldonado12
110Witalij PietrowJarno Trulli16
111Jaime AlguersuariPastor Maldonado10
111Witalij PietrowHeikki Kovalainen12
111Nick HeidfeldJarno Trulli14
111Nick HeidfeldHeikki Kovalainen13
112Witalij PietrowJaime Alguersuari9
112Sebastien BuemiMichael Schumacher14
112Sebastien BuemiJarno Trulli13
112Michael SchumacherJarno Trulli14
112Rubens BarrichelloJarno Trulli15
112Adrian SutilJarno Trulli16
112Sergio PerezNarain Karthikeyan22
112Sergio PerezVitantonio Liuzzi21
113Sebastian VettelJenson Button1
113Nico RosbergKamui Kobayashi5
113Nick HeidfeldJaime Alguersuari10
113Sebastien BuemiHeikki Kovalainen12
113Sebastien BuemiJaime Alguersuari11
113Rubens BarrichelloMichael Schumacher14
113Rubens BarrichelloHeikki Kovalainen13
113Michael SchumacherHeikki Kovalainen14
113Adrian SutilHeikki Kovalainen15
113Paul di RestaHeikki Kovalainen16
113Paul di RestaJarno Trulli17
113Pastor MaldonadoJerome d'Ambrosio19
114Lewis HamiltonNico Rosberg4
114Kamui KobayashiMichael Schumacher12
114Adrian SutilMichael Schumacher13
114Sergio PerezJerome d'Ambrosio18
114Jaime AlguersuariJerome d'Ambrosio19
114Jarno TrulliVitantonio Liuzzi21
115Michael SchumacherSergio Perez17
115Jarno TrulliJerome d'Ambrosio20
116Kamui KobayashiRubens Barrichello11
116Jaime AlguersuariSergio Perez17
120Felipe MassaNico Rosberg5
120Nico RosbergFelipe Massa5
121Felipe MassaNico Rosberg4
121Jenson ButtonNico Rosberg5
121Michael SchumacherPastor Maldonado15
121Sergio PerezHeikki Kovalainen19
122Kamui KobayashiSebastien Buemi8
122Jaime AlguersuariPastor Maldonado16
123Jenson ButtonFelipe Massa4
123Sebastien BuemiKamui Kobayashi7
123Lewis HamiltonKamui Kobayashi8
123Lewis HamiltonSebastien Buemi7
123Witalij PietrowPaul di Resta11
124Nico RosbergPaul di Resta10
124Nick HeidfeldPaul di Resta11
124Sergio PerezJarno Trulli18
125Witalij PietrowAdrian Sutil6
125Felipe MassaAdrian Sutil7
125Paul di RestaPastor Maldonado15
126Sebastien BuemiJaime Alguersuari11
126Kamui KobayashiPaul di Resta15
129Fernando AlonsoMark Webber2
129Pastor MaldonadoHeikki Kovalainen18
130Sebastien BuemiMichael Schumacher10
132Jaime AlguersuariSergio Perez16
133Kamui KobayashiAdrian Sutil12
134Jenson ButtonFelipe Massa6
134Adrian SutilKamui Kobayashi12
134Michael SchumacherKamui Kobayashi13
134Michael SchumacherAdrian Sutil12
135Kamui KobayashiFelipe Massa13
135Felipe MassaKamui Kobayashi13
136Nico RosbergRubens Barrichello8
136Felipe MassaAdrian Sutil12
136Sergio PerezPastor Maldonado17
138Witalij PietrowRubens Barrichello8
139Nick HeidfeldRubens Barrichello9
139Felipe MassaMichael Schumacher11
140Lewis HamiltonSebastien Buemi4
140Felipe MassaRubens Barrichello10
141Jaime AlguersuariRubens Barrichello15
143Kamui KobayashiPaul di Resta12
144Sebastien BuemiMichael Schumacher10
146Nico RosbergFelipe Massa7
149Lewis HamiltonJenson Button4
150Jarno TrulliHeikki Kovalainen18
151Mark WebberFernando Alonso2
151Nick HeidfeldWitalij Pietrow8
151Adrian SutilRubens Barrichello14
152Felipe MassaMichael Schumacher12
152Michael SchumacherFelipe Massa12
152Sergio PerezRubens Barrichello15
153Michael SchumacherJaime Alguersuari11
153Felipe MassaJaime Alguersuari12
154Nico RosbergJenson Button5
154Nick HeidfeldSebastien Buemi7
154Felipe MassaMichael Schumacher11
154Jaime AlguersuariMichael Schumacher12
154Michael SchumacherJaime Alguersuari12
155Adrian SutilJaime Alguersuari13
155Sergio PerezJaime Alguersuari14
156Sergio PerezAdrian Sutil13
157Adrian SutilSergio Perez13
158Witalij PietrowSebastien Buemi8
%350%2%NR%%CENTER&|Statystyka wyprzedzeń
Kierowca|@Wyprzedzenia
Felipe Massa|13
Michael Schumacher|12
Sebastien Buemi|11
Kamui Kobayashi|11
Jaime Alguersuari|10
Sergio Perez|9
Lewis Hamilton|8
Nick Heidfeld|8
Witalij Pietrow|7
Adrian Sutil|7
Nico Rosberg|6
Jenson Button|5
Rubens Barrichello|4
Jarno Trulli|3
Paul di Resta|3
Mark Webber|2
Fernando Alonso|2
Pastor Maldonado|2
Jerome d'Ambrosio|2
Sebastian Vettel|1
%|

KOMENTARZE

37
majkeljot
09.05.2011 05:53
@THC-303 Że wyprzedzanie z DRS nie musi być taką łatwością, że można się jakoś bronić też było w tym wyścigu widoczne. Robił to chociażby Witalij.
waldi12
09.05.2011 03:27
@publius zgadzam się w 100%. A dla tych co nie lubią obecnych przepisów proponuję napisać petycję do FIA aby zniesiono obowiązkową wymianę opon, KERS i DRS, wtedy zobaczymy kto jest Asem a kto nie uśnie przed TV po 15 okrążeniach jadącego pociągu w którym wynik byłby z dużym prawdopodobieństwem już znany w sobotę po kwalifikacjach. W zasadzie to po co wyścig, może na kwalifikacjach zakończyć ? :)
akkim
09.05.2011 02:16
Zaprzeczenie idei Wyścigów, babka lukrowana, na każdej ulicy zobaczysz tą formę "ścigania" :(
marrcus
09.05.2011 02:04
ja tam zdecydowanie wole z DRS, szybszy kierowca powinien wyprzedzać wolniejszego, i nie powinno to trwac "wieczności", dzięki temu nawet startując z tyłu ma si szanse na podium. Na niektórych torach zapewne DRs da nie wiele tak jak to było w australii
spokojnie
09.05.2011 12:58
@publius ja sie przyznam ze w tym sezonie zasypiam szybciej:) A tak powaznie tym "turbo" miał być kers tylko mógłby sie dłużej ładować a tak wciskają gdzie sie da.
publius
09.05.2011 11:15
DRS jest sprawiedliwe gdyż: najpierw trzeba się zbliżyć odpowiednio blisko by móc z niego skorzystać a poza tym jeżeli zawodnik X wyprzedził zawodnika Y na okrążeniu Z to to samo może teoretycznie zrobić zawodnik Y zawodnikowi Z na okrążeniu Z+1 ale takich wyprzedzeń już za dużo nie było w czołówce więc wychodzi na to, że wyprzedzają szybsi wolniejszych a że różnice są niewielkie to potrzebne było jakieś . Według mnie jest to super rozwiązanie. Niech mi nikt nie mówi, że obecnie tak samo łatwo można zasnąć podczas wyścigu jak w zeszłym sezonie...
Adakar
09.05.2011 09:56
Teraz dohamowanie po strefie DRS przypomina wyścig bolidów gdzie jeden ma 6 biegów a drugi 7 biegów. To jest OMIJANIE a nie WYPRZEDZANIE
THC-303
09.05.2011 07:03
Ja wolałem procesje, ale dobry DRS nie był zły ;] W Turcji po prostu przesadzili z ustawieniem strefy. Oglądać procesje to nuda, ok, ale jeśli widzisz, że ktoś się do kogoś zbliża i wiesz, że na pewno go ominie (bo wyprzedzanie to za duże słowo ;]), a tak było w Turcji to też jest coś nie halo.
Sanki
09.05.2011 06:57
@THC-303 Tak, ale taki był zamysł wprowadzenia DRS. Pozwolić szybszemu kierowcy gonić. Co ciekawe, nie za każdym razem ten DRS pozwalał wyprzedzić bolid z przodu. Niektórzy przez kilka okrążeń próbowali wyprzedzić. Schu w Chinach się bronił, w ostatnim wyścigu też były takie przypadki. Nie jest źle moim zdaniem. Moim zdaniem, gorsza była procesja, gdzie ktoś 1,5s szybszy utknął za wolniejszym kierowcą i miał zniszczony wyścig. Po 2 kółkach znaliśmy układ stawki do końca wyścigu.
THC-303
09.05.2011 06:33
@Sanki Ale bycie szybszym to nie jest (nie może być) jedyny czynnik wyprzedzania. Kiedy Heidfeld bronił się przed znacznie szybszym Alonso w 2007 (Francja?) podziwialiśmy umiejętności defensywne Niemca. Też w 2007 na BBC zachwycali się Sutilem (na BBC, u nas jak jest wiadomo) kiedy prowadził sznurek szybszych samochodów w Spa. Tak samo było w 1992 w Monako kiedy Senna utrzymywał za sobą Mansella w bolidzie z innej bajki. O Gillesie w Hiszpani 1981 już nie będę pisał, bo o tym mnóstwo rzeczy już inni napisali. W każdym razie F1 to nie tylko wyprzedzenia, ale też obrony pozycji.
Sanki
09.05.2011 05:56
[quote="dragoneak"]I weź tu dogódź tu Polakowi. Mały wyprzedzań źle, dużo wyprzedzań źle.[/quote] Co Ty myślisz, że tylko Polacy narzekają? ehh [quote="General"]Jak na Monzie odpala te strefe zaraz za Parabolica to bedzie dokladnie tak samo, wiec jedyne wyjscie to na takich torach albo skrocic te strefe albo przeniesc ja na krotsza prosta po jakims ostrym zakrecie/szykanie.[/quote] Tylko co się tam będzie otwierać?! Co do tego, że wyprzedzi ten z tyłu, a na następnym okrążeniu zmiana, to tylko wymysł Maurycego. Skoro ten co wyprzedza dogonił wolniejszego, to normalnym jest, że mu przez to całe okrążenie ucieknie BO JEST SZYBSZY! Nie wyprzedził tylko dzięki DRS, ale ogólnie dzięki temu, że był szybszy i dał radę się zbliżyć poniżej sekundy, ludzie...
Adakar
09.05.2011 05:51
@waldi12 Nie ma takich samych warunków -> Kierowca jadący za plecami dostaje mega bonus, a ten przed nim go nie ma. A to nie jest do końca FAIR ... Sorry ale gdzieś w połowie tego wyścigu manewry wyprzedzania mi ... spowszedniały ! To już jest nudne i irytujące. Manewry nie są wynikiem wypracowanej pozycji do ataku, zbliżenia się do przeciwnika etc ... Tak jak napisał andy, to jest NIENATURALNE. IMO powinni umożliwić stosowanie DRS, tak jak i KERSu w dowolnym momencie na okrążeniu, bez ograniczeń -> jak w kwalifikacjach, albo jak KERS wprowadzić ograniczenie np. 10 sekund na okrążeniu. DRS w tunelu w Monako zda egzamin. Często w przeszłości mieliśmy sytuacje gdy wlasnie na hamowaniu do szykany wielu kierowców próbowało manewrów, ale zwyczajnie NIE starczało im miejsca. Teraz z KERSem i DRSem będą manewry i zmian pozycji może być więcej niż w całej dotychczasowej historii rozgrywania GP Monako. Oczywiście SZTUCZNYCH manewrów
andy
09.05.2011 04:45
mnie jakoś te sztuczne wyprzedzania nie podniecają. gdy ktoś znajdzie się bezpośrednio za drugim bolidem w strefie DRS to na bank go wyprzedzi. Jak nie na pierwszym to na drugim okrążeniu. DRS to kretyński wynalazek. F1 stałą się nienaturalna.
waldi12
08.05.2011 10:48
Ja strefę DRS obstawiałbym już w tunelu do pierwszej szykany za nim, ten łuk w tunelu jak pamiętam jest mimo wszystko dość łagodny a zwiększyło by strefę i dało większe możliwości.
THC-303
08.05.2011 10:27
Zobaczymy z tym Monako, muszą lepiej ustawić strefę, choć to raczej pewne że dadzą za tunelem (mimo, że przed nawrotem, albo na końcu prostej startowej też teoretycznie można). Najlepiej byłoby nie dodawać DRS tylko wszystkie wyścigi rozgrywać na Spa, Monzy, w Kanadzie, ewentualnie na Silver, Interlagos, Nurburgring :P
waldi12
08.05.2011 10:10
No właśnie po to jest DRS, żeby łatwiej było wyprzedać na takich właśnie torach choć na innych jest zbyt łatwe, ale każdy ma takie same warunki do wyprzedzania, lecz moim zdaniem i tak niewiele da DRS w Monaco.
THC-303
08.05.2011 09:45
Abu Dhabi o słaby przykład. Nie można popadać w skrajności. Tak jak teraz wyprzedzanie jest zbyt łatwe, tak na niektórych torach (Walencja, Singapur, Abu Dhabi) było zbyt trudne.
waldi12
08.05.2011 09:36
Każdy ma takie same warunki do wyprzedzania i jeśli "dzisiaj wyprzedzają i asy i osły to ten AS po wyprzedzeniu przez osła ma zaraz po wyprzedzeniu identyczne możliwości do wyprzedzenia tego osła. A jednak... czasem tak się nie dzieje bo może AS źle zarządzał oponami i osioł mu odjechał na więcej niż 1sek. A może ten osioł miał lepsze tempo i AS mu po prostu zawadzał. tak jak to miało miejsce w Abu Dhabi 2010 (osioł Alonso przegrał z ASEM Pietrowem).
Pieczar
08.05.2011 08:47
Lol, połowa średniej z czasów tankowania w jednym wyścigu :)
General
08.05.2011 08:38
Przez pierwsze 3 wyscigi DRS funkcjonowal OK, natomiast tutaj w Turcji, szczegolnie na poczatku, wyprzedzanie bylo masakrycznie sztuczne. Ten system jest dobry na proste zaraz po nawrotach czy jakis ostrych zakretach (90 stopni), bo jak bolidy pedza po luku juz ok. 270 km/h i odpalaja DRS to jest to masakra. Jak na Monzie odpala te strefe zaraz za Parabolica to bedzie dokladnie tak samo, wiec jedyne wyjscie to na takich torach albo skrocic te strefe albo przeniesc ja na krotsza prosta po jakims ostrym zakrecie/szykanie.
akkim
08.05.2011 08:37
Ta ilość wyprzedzeń budzi w Was emocje ? Ludzie ja się wstydzę za te sztuczne opcje, kiedyś wyprzedzanie - to wartość kierowcy, dzisiaj wyprzedzają i asy i osły.
dragoneak
08.05.2011 08:35
I weź tu dogódź tu Polakowi. Mały wyprzedzań źle, dużo wyprzedzań źle.
THC-303
08.05.2011 08:33
Stonek Zgadzam się. Ogólnie nie jestem jakimś fanatycznym przeciwnikiem DRS (mimo, że jest niesprawiedliwy), ale dziś przesadzili. Nie było manewrów wyprzedzania tylko omijanie tyczek. Strefa użycia na prostej startowej byłaby lepsza. Tylko bez tekstów, 'nigdy nie dogodzisz marudzie, bez DRS były procesje', bo po 1 wolę procesje niż łatwe wyprzedzanie, po 2 same Pirelki zwiększyłyby atrakcyjność. DRS to nie jedyna droga, jakoś w latach 70-tych mogli więcej wyprzedzać bez DRS...
SoBcZaK
08.05.2011 08:33
No było dużo manewrów ale większość z nich to było takie "omijanie" bo nie raz ten DRS dawał wręcz kosmiczną przewagę... to tak jakbym ja Focusem wyprzedzał poloneza
Matador
08.05.2011 08:32
A mnie się podoba... Prawie wogóle nie spałem. Wolę te wspomagane wyprzedzania niż procesje z lat poprzednich..
Arya
08.05.2011 08:26
Heh, skoro w 2009 były 244 wyprzedzenie, to w tym wyścigu było prawie tyle manewrów, co wtedy w pół sezonu :O W sumie rzeczywiście lekka przesada, ze skrajności w skrajność.
Stonek
08.05.2011 08:26
Rzeczywiście - dzieje się dużo, ale te wyprzedzenia są takie... sztuczne. Właściwie żadnej walki. Jak ktoś jest szybszy od innego nawet minimalnie, to wiadomo, że jak tylko dogoni go na sekundę to po ptakach. Chyba wolałem jedną prawdziwą walkę, a nie 10 udawanych. A jeśli chodzi o DRS to wolałbym krótszy odcinek prostej (może 400 m) i mniejszy czas, jakies 0,7 sek. Wtedy wydaje mi się, że nie byłoby takiej oczywistości.
Mexi
08.05.2011 08:15
Ciekawie widać wpływ opon na wyprzedzania - kilkukrotne wyprzedzenie tego samego kierowcy pod rząd. Wyszło jedno wyprzedzenie na 45.5 sekundy. W 2009 były 244 wyprzedzania, 14,35 na wyścig; nie mogę sprawdzić ile było w 2010, w tym roku już jest 289. Daje to obecnie średnią 72,25 wyprzedzania na wyścig. Chyba przesada :/
marrcus
08.05.2011 08:12
no tylko Vettela nikt nie wyprzedził. hehe The Beściak
akkewell
08.05.2011 08:05
Pietrow wyprzedzał dzisiaj 7 razy, został wyprzedzony tylko jeden raz. Chłopak się wyrabia ... :)
Karol26
08.05.2011 08:02
Dużo manewrów ale zauważcie nie było wyprzedzanie opłacalne :D
maiesky
08.05.2011 08:01
@WooQash [code] Heikki Kovalainen  13 Pastor Maldonado  10 Jaime Alguersuari  9 Jarno Trulli  9 Michael Schumacher  9 Rubens Barrichello  9 Paul di Resta  7 Adrian Sutil  6 Nico Rosberg  6 Sebastien Buemi  6 Felipe Massa  5 Jerome d'Ambrosio  5 Jenson Button  4 Kamui Kobayashi  4 Vitantonio Liuzzi  4 Narain Karthikeyan  3 Sergio Perez  3 Lewis Hamilton  2 Nick Heidfeld  2 Fernando Alonso  1 Mark Webber  1 Witalij Pietrow  1 [/code]
Michal2_F1
08.05.2011 07:59
Zjazdów na pit-stop się nie uwzględnia w tej statystyce.
akkewell
08.05.2011 07:58
Vettel będzie w tym sezonie osobą która przeprowadzi najmniej manewrów wyprzedzania...
WooQash
08.05.2011 07:57
Może warto by było dodać statystykę wyprzedzonych :)
maiesky
08.05.2011 07:57
Wow! Chciałbym zobaczyć ile w wyniku zjazdu na pitstop, ile dzięki DRS i resztę. Strach się bać, ile to będzie na Spa.
SvedruS
08.05.2011 07:55
Schumacher 11?! chyba 11 razy go wyprzedzano xD