Chevrolet nie planuje stosować poleceń zespołowych w WTCC

Wypadek pomiędzy Menu a Mullerem nie sprowokuje Chevroleta do wprowadzenia team orders
19.05.1115:25
Michal2_F1
3597wyświetlenia

Autosport donosi, że Chevrolet nie zamierza wydawać poleceń zespołowych ani faworyzować nikogo ze swoich kierowców, pomimo wypadku, do jakiego doszło pomiędzy Alainem Menu a Yvanem Mullerem, który kosztował ekipę potrójne zwycięstwo.

Menu jechał na drugim miejscu za liderem wyścigu, którym był Robert Huff. Na ostatnim okrążeniu pierwszego wyścigu Szwajcar został uderzony z tyłu przez trzeciego Chevroleta, kierowanego przez Mullera. Incydent ten miał miejsce podczas dojazdu do pierwszego z zakrętów Lesmo i zakończył się dla Menu odpadnięciem z wyścigu.

Pomimo przyznania przez menedżera Chevrolet Europe, że kierowcy przekroczyli pewne granice, Eric Neve poinformował Autosport, że zezwolił na dalszą walkę zawodników jego zespołu o pozycje pomiędzy sobą. Nie będziemy stosować team orders - powiedział. Nie chcemy robić nudnych wyścigów z oczywistych powodów. Mamy bardzo mocny pakiet i chcemy używać go, więc dlatego pozwalamy naszym reprezentantom ścigać się.

Muller otrzymał karę przesunięcia o 10 pól do tyłu na starcie w zawieszeniu na dwie rundy za incydent z Menu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
Kamikadze2000
19.05.2011 07:07
Cóż, jak się dominuje, to się TO nie stosuje... ;]
AleQ
19.05.2011 06:31
Przesadzili z tą karą , Tarquini za bardziej hamskie rzeczy czasem nawet kary nie dostawał. Co do TO to mogą sobie na takie zabiegi pozwolić, ich przewaga jest ogromna. Oby z niej wyszedł zwycięsko Rob Huff :)
alfistamariusz
19.05.2011 06:18
Dla mnie kara dla Mullera też jest bardzo zaskakująca. Właściwie to jedyne, co mógł on w tamtym momencie zrobić to, zwolnić przed zmieniającym linie jazdy Menu - to chyba nie jest obowiązek nawet wyprzedzanego kierowcy a co dopiero takiego co "równo z tobą" jedzie ?
szczawek
19.05.2011 02:58
Moim zdaniem to incydent i nie można winić tylko Mullera. jechał bliżej prawej strony, a to że Menu chciał go przyblokować nie oznacza że jest bez winy. To były centymetry a nie uderzenie z premedytacją.
kovalf1
19.05.2011 02:22
"Muller otrzymał karę przesunięcia o 10 pól do tyłu na starcie w zawieszeniu na dwie rundy za incydent z Menu." - czyli jednak faktycznie przesadził :P A ktoś tu miał wątpliwości :P
Adakar
19.05.2011 01:53
Czy podwójne zwycięstwo, potrójne, czy tylko jeden Chevy dojedzie na P1 ... who cares, look at the table ;-) [quote]Muller otrzymał karę przesunięcia o 10 pól do tyłu na starcie w zawieszeniu na dwie rundy za incydent z Menu. [/quote] + za black/white flag w Race02, gdy cisnął ponad regulamin Huffyego @MatiXF1 To jakim Cruze z Turbo jest postępem, niech świadczy BTCC, gdzie Laczetka dostaje w ciry w tym sezonie - OD CAŁEJ STAWKI. Ok druga sprawa, to nie jest RML-ekowskie autko z poprzednich lat i nie jest to super ekipa, ale mimo wszystko ...
MatiXF1
19.05.2011 01:52
Jak nie chcą robić nudnych wyścigów to niech przywróca Lacetti
Sanki
19.05.2011 01:32
Skoro tak dominują, to niech kibice mają trochę radochy :)