FIA potwierdza najdłuższą strefę aktywacji DRS w Hiszpanii

Zgodnie z przewidywaniami została ona umieszczona na prostej start/meta
19.05.1114:57
Marek Roczniak
2655wyświetlenia
FIA potwierdziła, że podczas Grand Prix Hiszpanii w ten weekend na torze Catalunya będzie obowiązywała najdłuższa jak dotychczas strefa aktywacji systemu redukcji oporów powietrza (DRS).

Oficjalna strona barcelońskiego obiektu tydzień temu poinformowała za pośrednictwem swojego konta na Twitterze, że na tym torze kierowcy będą mogli jechać z włączoną regulacją tylnego skrzydła na dystansie 830 metrów.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) opublikowała dzisiaj mapkę Circuit de Catalunya z punktem pomiaru odległości między samochodami zaznaczonym przed ostatnim zakrętem (16) i strefą aktywacji DRS umieszczoną na prostej start meta (początek w miejscu linii mety).

Oczekuje się, że dzięki tak długiej strefie DRS i oponom Pirelli o szybkim stopniu degradacji nawet na znanym z procesyjnych wyścigów torze Catalunya wyprzedzanie stanie się łatwiejsze.

&,news/tory/catalunya_drs.jpg,,

Źródło: FIA.com

KOMENTARZE

13
mielony
20.05.2011 11:52
Jak już pisałem: może zobaczymy kombinowanie w stylu: "nie opłaca się teraz wyprzedzać, i tak na następnym okrążeniu mnie wyprzedzii". Tak na zmianę - przy podobnych osiągach boliów (i podobnym stanie opon) to możliwe. Nie będzie się kierowcy opłacało wyprzedzać gdy do końca pozostała nieparzysta ilość okrążeń na których można w pełni DRS wykorzystać. Oczywiście taka kalkulacja nie zawsze się sprawdzi, np. 3 bolidy z których 2 mogą DRS użyć. Ale jeżeli na torze nie bedzie innych dogodnych miejsc a DRS będzie na długiej prostej to jesteśmy tego bliscy.
AleQ
19.05.2011 06:26
Miejsce aktywowania DRS na długiej prostej jest najlepsze , ale długość strefy jest za długa... Znowu będzie "omijanie", zamiast wyprzedzania.
jpslotus72
19.05.2011 05:23
@dz Wprowadzasz nową zasadę: albo wszystko chwalisz, albo "gumy palisz"? Jeśli komuś się coś nie podoba, to ma święte prawo do wyrażenia swojej opinii. Chyba, że ktoś woli tłum "szczęśliwych widzów", reagujących - jak w sitcomie - entuzjastycznymi oklaskami na każdy znak Wielkiego Brata z FIA...
dz
19.05.2011 04:07
zobaczymy jak to będzie , w Turcji była przesada to fakt , ale poprzednie gp były genialne . Co do Barcelony to będziemy się wypowiadać po gp . DRS nie jest zły , przecież jednak trzeba się trzymać w tej sekundzie wyznaczonej przepisami a skoro się zbliża i zmniejsza sie dystans, znaczy że jest szybszy. wszystko ode mnie . panom od czarnego PR podziękujemy , nie podoba ci się F1 z DRS oglądaj WTCC ;)
ICEman
19.05.2011 03:53
fajnie
Aeromis
19.05.2011 03:16
Oczywiście gorzej być nie mogło, ale czy zamiast DRS, pomiarów nie lepiej użyć niebieskiej flagi? Taniej by wyszło!
Volk
19.05.2011 03:09
Bardzo dobra decyzja FIA. Skostniała Katalonia w końcu się ożywi.
patgaw
19.05.2011 02:54
te T to jest speed trap?
Zykmaster
19.05.2011 02:48
No to nastąpi "cud". FIA dokona tego że zawodnik z przewagą 0,999 na pomiarze strefy DRS straci pozycje na końcu prostej... Długość strefy jest zbyt DUŻA panowie z FIA przekonają się o tym podczas wyścigu... To będzie przegięcie.
jpslotus72
19.05.2011 02:16
W którym pokoju FIA znajduje się urządzenie do pomiaru atrakcyjności wyścigu - i na którym korytarzu wyznaczono strefę aktywacji nowych, "genialnych" pomysłów?... Nie wiem - dodawać ":)" czy nie.
Prophet
19.05.2011 01:30
Przecież pomiar jest pomiarem czasu a nie odległości - jak jadą 300km/h to dystans 1s to ~83m a jak jadą 80km/h to dystans ten to 22m....
Loxley
19.05.2011 01:28
łatwiejsze łatwiejszym, ale to powoli ciężko nazwać "wyprzedzaniem"
Adakar
19.05.2011 01:26
na New Holland i szykanie będą się zbijali i praktycznie każdy dostanie zgodę na DRS ;-)