GP Monako: trening 1 - Vettel najszybszy
Wyniki i opis pierwszej z dwóch czwartkowych sesji treningowych na torze w Monte Carlo
26.05.1111:50
9734wyświetlenia
Najszybszym kierowcą pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Monako okazał się Sebastian Vettel. Kierowca Red Bull Racing ustanowił w końcówce sesji czas 1:16,619. Drugi był Fernando Alonso ze stratą 0,1s, a trzeci Nico Rosberg ze stratą 0,5s. W czasie sesji kilkukrotnie pojawiała się żółta flaga oraz raz czerwona, ze względu na problem z siecią wodociągową.
Tak jak co roku, weekend w Monako dla kierowców Formuły Jeden rozpoczął się we czwartek. Jako pierwszy na tor wyjechał Heikki Kovalainen, a nieco później w jego ślady poszli wszyscy pozostali kierowcy. Wykonawszy przejazdy instalacyjne powrócili do garaży, a ruch na torze ustał zupełnie na kolejnych 10 minut.
Pierwszym kierowcą, który zdecydował się na mierzony przejazd był Narain Karthikeyan. Hindus przejechał swe pierwsze okrążenie w czasie 1:38.718, a podczas kilku następnych regularnie poprawiał się korzystając z tego, że był jedynym kierowcą na torze.
W ciągu pierwszych trzydziestu minut sesji jedynie dwóch kierowców zdecydowało się wykonać mierzone przejazdy - wspomniany wcześniej Karthikeyan oraz Sergio Perez, który był w tym momencie na czele z czasem 1:25,280.
Ruch na torze pomału się nasilał, a wraz z tym poprawiały się warunki do jazdy i notowane rezultaty były coraz lepsze. Na półmetku najszybszym kierowcą spośród 18, którzy do tej pory przejechali pomiarowe okrążenia, był Felipe Massa z rezultatem 1:20,825. W tym czasie okazało się też, że z powodu problemów ze skrzynią biegów na tor nie powróci już w tej sesji Mark Webber, któremu dane było wykonać jedynie trzy niemierzone okrążenia.
Gdy do końca sesji pozostawało 40 minut, wywieszona została czerwona flaga. Wszystko za sprawą wydostającej się na asfalt wody na prostej startowej. Problem najwyraźniej związany był z nieszczelnością sieci wodociągowej, ponieważ gdy technicy z obsługi toru zakręcili podziemny zawór, problem ustał i po pięciu minutach od przerwania wznowiono sesję.
Przez piętnaście minut od wznowienia na torze panował spory ruch, ponieważ po niezbyt pracowitym początku sesji wszyscy chcieli wykonać to, co zaplanowali na tę sesję treningową. W czołówce bardzo porównywalne czasy notowali wciąż Lewis Hamilton oraz kierowcy Ferrari - Alonso i Massa. W międzyczasie doszło też do pierwszego wypadku, gdy Vitantonio Liuzzi stracił panowanie nad bolidem podczas hamowania za tunelem, uderzył w bandę po wewnętrznej stronie Nouvelle Chicane i uszkadzając nos oraz przednie zawieszenie po lewej stronie bolidu zatrzymał się na poboczu.
Tak więc na dwadzieścia minut do końca, gdy ruch na torze stał się zdecydowanie mniejszy, na pierwszym miejscu był Hamilton z czasem 1:17,350. Przez kolejne dziesięć minut na torze pozostawali tylko nieliczni kierowcy, którzy tak jak na przykład Narain Karthikeyan skupiali się na dłuższych przejazdach. Warto odnotować, że reprezentant HRT był dziś najbardziej pracowitym kierowcą sesji i przejechał aż 37 okrążeń.
Ostatnia batalia o rezultaty w tej sesji rozpoczęła się na dziesięć minut przed końcem, a na torze pojawili się wszyscy oprócz Webbera, z którego bolidu wymontowana została skrzynia biegów w celu dokonania naprawy oraz Liuzzi, który wcześniej rozbił swój bolid.
Końcówka sesji nie była udana dla Michaela Schumachera, który tuż po rozpoczęciu swego ostatniego przejazdu, wkomponował swój bolid w barierę w zakręcie Sainte Devote, po tym, jak nie zmieścił się w rzeczonym zakręcie. Natomiast w czołówce rozpoczęła się batalia o najlepsze rezultaty. Najszybszy okazał się Vettel plasujący się przez większą część sesji w środku stawki. Niemiec przejechał okrążenie w czasie 1:16.619. Drugi był Fernando Alonso ze stratą 0,1s. Tylko tych dwóch kierowców zdołało zejść z czasem poniżej 1:17. Podczas sesji kilkukrotnie pojawiała się żółta flaga, jednak oprócz Schumachera i Liuzziego nikt nie miał poważniejszych przygód.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,1m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB7 | 1:16,619 | 25 | |||
2 | Fernando Alonso (5) | Ferrari 150° Italia | 1:16,732 | 0,113 | 0,113 | 24 | |
3 | Nico Rosberg (8) | Mercedes GP W02 | 1:17,139 | 0,520 | 0,407 | 20 | |
4 | Felipe Massa (6) | Ferrari 150° Italia | 1:17,316 | 0,697 | 0,177 | 24 | |
5 | Lewis Hamilton (3) | McLaren MP4-26 | 1:17,350 | 0,731 | 0,034 | 23 | |
6 | Jenson Button (4) | McLaren MP4-26 | 1:17,534 | 0,915 | 0,184 | 24 | |
7 | Pastor Maldonado (12) | Williams FW33 | 1:18,527 | 1,908 | 0,993 | 30 | |
8 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM04 | 1:18,578 | 1,959 | 0,051 | 24 | |
9 | Witalij Pietrow (10) | Renault R31 | 1:18,733 | 2,114 | 0,155 | 16 | |
10 | Michael Schumacher (7) | Mercedes GP W02 | 1:18,805 | 2,186 | 0,072 | 14 | |
11 | Nick Heidfeld (9) | Renault R31 | 1:18,928 | 2,309 | 0,123 | 19 | |
12 | Sebastien Buemi (18) | Toro Rosso STR6 | 1:19,234 | 2,615 | 0,306 | 24 | |
13 | Rubens Barrichello (11) | Williams FW33 | 1:19,395 | 2,776 | 0,161 | 24 | |
14 | Daniel Ricciardo (19) | Toro Rosso STR6 | 1:19,463 | 2,844 | 0,068 | 25 | |
15 | Kamui Kobayashi (16) | Sauber C30 | 1:19,768 | 3,149 | 0,305 | 25 | |
16 | Sergio Perez (17) | Sauber C30 | 1:19,792 | 3,173 | 0,024 | 26 | |
17 | Heikki Kovalainen (20) | Lotus T128 | 1:20,083 | 3,464 | 0,291 | 23 | |
18 | Jarno Trulli (21) | Lotus T128 | 1:21,116 | 4,497 | 1,033 | 27 | |
19 | Paul di Resta (15) | Force India VJM04 | 1:21,548 | 4,929 | 0,432 | 32 | |
20 | Jerome d'Ambrosio (25) | Virgin MVR-02 | 1:21,758 | 5,139 | 0,210 | 31 | |
21 | Timo Glock (24) | Virgin MVR-02 | 1:21,815 | 5,196 | 0,057 | 17 | |
22 | Vitantonio Liuzzi (23) | HRT F111 | 1:22,840 | 6,221 | 1,025 | 13 | |
23 | Narain Karthikeyan (22) | HRT F111 | 1:23,885 | 7,266 | 1,045 | 37 | |
24 | Mark Webber (2) | Red Bull RB7 | - | - | - | 3 |
107% najlepszego czasu: 1:21,982
KOMENTARZE