Menu wygrał kwalifikacje WTCC na Hungaroringu

Tymczasem lider mistrzostw Huff nie awansował nawet do finałowej dziesiątki
04.06.1117:37
Michal2_F1
2760wyświetlenia

Kierowcy Chevroleta Alain Menu i Yvan Muller okazali się najlepsi kwalifikacjach WTCC na torze Hungaroring i wystartują do jutrzejszego wyścigu z pierwszego rzędu. Szwajcar i Francuz będą mieli szansę nadrobić stratę w klasyfikacji generalnej do Roberta Huffa, który nie awansował nawet do finałowej dziesiątki.

Menu pokonał Mullera o 0,111s w drugiej części czasówki i po raz pierwszy w tym sezonie wygrał sesję kwalifikacyjną. Huff był zaledwie trzynasty po swoim pierwszym przejeździe, ale na drugim zdołał wskoczyć do czołowej dziesiątki. Jednakże został z niej wyrzucony po tym, jak Norbert Michelisz i Darryl O'Young poprawili się. Tak więc Brytyjczyk będzie musiał wystartować z 12 pola do obydwu jutrzejszych wyścigów.

Javier Villa (Proteam Racing) kontynuuje swoje imponujące występy w tym sezonie, tym razem zdobywając trzecie miejsce w samochodzie BMW. Dla Hiszpana, który wygrał także Q1, jest to zdecydowanie najlepszy wynik w czasówce WTCC. Do pierwszego wyścigu ustawi się on przed dwoma kierowcami BMW: Coronelem i Micheliszem.

Kolejnym miłym zaskoczeniem w kwalifikacjach był Robert Dalghren (Volvo), reprezentujący zespół Polestar Racing. Po bardzo dobrych wynikach podczas treningów, Szwed stracił tylko 0,4s do zdobywcy pole position i wystartuje z najlepszego w karierze szóstego pola, pokonując między innymi Tiago Monteiro, który ustawi się tuż za nim.

Mehdi Bennani, jeżdżący dla Proteam BMW wyruszy do drugiego wyścigu z pole position, dzięki zajęciu w Q1 dziesiątej lokaty, zaledwie o 0,15s przed O'Youngiem. Zawodnik Chevroleta zajął jedenaste miejsce i z niego wystartuje do obydwu wyścigów. Menu dołączy do Bennaniego w pierwszym rzędzie do drugiego wyścigu, a za nimi ustawią się Kristian Poulsen i Coronel. Z kolei Muller wystartuje dopiero z ósmej pozycji, po uzyskaniu trzeciego najszybszego czasu w Q1.

Dzisiaj nastąpił także debiut nowych 1,6-litrowych silników Seata, rozwijanych przez Lehmanna. Jadący pod narodową homologacją i w zmienionym samochodzie nazwanym SR Leon 1.6T - Michel Nykjaer, Pepe Oriola i Freddy Barth zostali sklasyfikowani na miejscach 13-15. Natomiast trzy inne Seaty, należące do Tarquniego, Monteiro i Aleksieja Dudukało kontynuują jazdę z jednostkami napędowymi o pojemności dwóch litrów.

Kolejność startowa do I wyścigu
KierowcaSamochódCzas okr.Strata
1Alain MenuChevrolet Cruze 1.6T1:56,546
1Yvan MullerChevrolet Cruze 1.6T1:56,657+ 0,111
1Javier VillaBMW 320 TC1:56,710+ 0,164
1Tom CoronelBMW 320 TC1:56,912+ 0,366
1Norbert MicheliszBMW 320 TC1:56,923+ 0,377
1Robert DahlgrenVolvo C301:56,945+ 0,399
1Tiago MonteiroSEAT Leon 2.0 TDI1:56,974+ 0,428
1Kristian PoulsenBMW 320 TC1:57,048+ 0,502
1Gabriele TarquiniSEAT Leon 2.0 TDI1:57,073+ 0,527
1Mehdi BennaniBMW 320 TC1:57,376+ 0,830
1Darryl O'YoungChevrolet Cruze 1.6T1:57.841(Q1)
1Robert HuffChevrolet Cruze 1.6T1:57.854(Q1)
1Michel NykjaerSR Leon 1.6T1:58.030(Q1)
1Pepe OriolaSR Leon 1.6T1:58.206(Q1)
1Freddy BarthSR Leon 1.6T1:58.440(Q1)
1Franz EngstlerBMW 320 TC1:58.582(Q1)
1Aleksiej DudukałoSEAT Leon 2.0 TDI1:58.919(Q1)
1Yukinori TaniguchiChevrolet Cruze 1.6T1:59.308(Q1)
1Fabio FabianiBMW 320si2:05.381(Q1)
Kolejność startowa do II wyścigu
KierowcaSamochód
1Mehdi BennaniBMW 320 TC
1Alain MenuChevrolet Cruze 1.6T
1Kristian PoulsenBMW 320 TC
1Tom CoronelBMW 320 TC
1Tiago MonteiroSEAT Leon 2.0 TDI
1Norbert MicheliszBMW 320 TC
1Gabriele TarquiniSEAT Leon 2.0 TDI
1Yvan MullerChevrolet Cruze 1.6T
1Robert DahlgrenVolvo C30
1Javier VillaBMW 320 TC
1Darryl O'YoungChevrolet Cruze 1.6T
1Robert HuffChevrolet Cruze 1.6T
1Michel NykjaerSR Leon 1.6T
1Pepe OriolaSR Leon 1.6T
1Freddy BarthSR Leon 1.6T
1Franz EngstlerBMW 320 TC
1Aleksiej DudukałoSEAT Leon 2.0 TDI
1Yukinori TaniguchiChevrolet Cruze 1.6T
1Fabio FabianiBMW 320si
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
Adakar
04.06.2011 06:00
@THC-303 wiem, że seria umiera. Chodziło mi o fakt, że na taką rundę, nikt nie pokwapił się np. z wypożyczeniem chociaż na jedną rundę auta od Englstlera, czy starszego Seata... Gdyby to byłą runda w Brazylii czy Japonii to rozumiem, ale jesteśmy w środku europy ... ani jednego "extra" Niemca, czy Węgra, Czecha jeszcze raz - kicha.
damian27
04.06.2011 05:22
Bennani haha :D. Lubię tego kierowcę mimo to że nie zawsze dojeżdża do mety, liczę co najmniej na top 5 w drugim wyścigu, ale może być lepiej jeśli dobrze wystartuje, a to tylnonapędówka, a potem nie popełni błędu i z górki - to Hungaroring tam trudno się wyprzedza
AleQ
04.06.2011 05:18
Cieszy dobra forma BMW :) Szkoda Roba, ale za to może uatrakcyjni jutrzejsze wyścigi ? Sama ilość aut jest stosunkowo mała i przydałoby się więcej fabryk w WTCC.
BARBP
04.06.2011 04:41
W sumie dobrze dla mistrzostw że Huff dopiero 12, dwóch innych kierowców niejakiej firmy Chevrolet spróbuje ich dogonić a osobiścię liczę na Mullera. :) Cieszy mnie wynik Volvo, dobrze że się poprawiają bo może zostaną na dłużej. Villa w końcu chyba się odnalazł w serii w której coś może osiągnąć a nie starty w GP2 i ciułanie pkt. Aleksiej Dudukało ile on zapłacił za spełnienie marzeń żeby sobie pojeździć w WTCC?
kemek
04.06.2011 04:29
Się Chevrolet przeliczył próbując zająć pierwszy rząd w obu wyścigach.
THC-303
04.06.2011 04:18
Bennani... A to dopiero. Świetnie jechał Villa, Michelisz też nieźle. @Adakar Bo ta seria umiera na naszych oczach, niestety :/
Adakar
04.06.2011 03:43
Jestem z lekka w szoku. Europejska runda, w środku "sezonu" i tylko ... 19 aut. Porażka. Volvo ... czyżby do góry ? Ostatnio testowali na Falkenbergu silnik turbo. Pożyjemy zobaczymy. Miło by było zobaczyć inną markę niż Chevy Seat i BMW na pudle