Menu zwycięzcą pierwszego wyścigu WTCC na Hungaroringu
Drugie miejsce zajął lokalny kierowca - Norbert Michelisz
05.06.1113:24
3926wyświetlenia

Alain Menu (Chevrolet) po raz drugi w tym sezonie wygrał wyścig WTCC, tym razem triumfując na torze Hungaroring. Drugie miejsce zajął lokalny kierowca - Norbert Michelisz (BMW), a podium po bardzo zaciętej walce uzupełnił Javier Villa (BMW).
Menu utrzymał prowadzenie na starcie i przez pierwsze kilka okrążeń tuż za nim jechał Michelisz. W drugiej połowie wyścigu Szwajcar powoli zaczął odjeżdżać i ostatecznie minął linię mety z przewagą 1s nad Węgrem. Kierowca Chevroleta dzięki zwycięstwu awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Dla lokalnego bohatera Michelisza także był to bardzo udany wyścig. Reprezentant BMW fantastycznie wystartował, wysuwając się na drugie miejsce już w pierwszym zakręcie. Za nimi toczyła się niesamowita walka o trzecią pozycję. Tarquini (Seat) wykonał rakietowy start - ruszając z dziewiątej lokaty awansował na trzecie miejsce. Za nim jechali Villa, Monteiro, Muller (który został uderzony przez Coronela w pierwszym wirażu) i Huff. Zawodnik Seata jechał słabym tempem, tracąc średnio ponad sekundę do czołowej dwójki i za nim szybko utworzył się pociąg samochodów.
Muller i Huff przeskoczyli Monteiro na drugim okrążeniu, wychodząc na 5 i 6 miejsce. Aż do finałowego kółka Tarquini przepięknie się bronił i kolejność pozostawała bez zmian, ale właśnie na nim rozpoczęła się prawdziwa walka. Villa zaatakował Tarquiniego po wewnętrznej w pierwszym zakręcie, doszło do kontaktu, kierowca BMW awansował na P3. Jednakże Gabriele skontrował kilka wiraży dalej i odzyskał trzecią lokatę. Villa nie poddawał się, ściął lekko następny zakręt i wypchnął reprezentanta Seata na pobocze, samemu wysuwając się na najniższy stopień podium.
Także reprezentanci Chevroleta przeskoczyli Tarquiniego, ale zamienili się pozycjami - Huff wyprzedził Mullera i awansował na P4. Siódmy był Monteiro (Seat), finiszując przed Freddym Barthem (Seat). Poulsen, po spadnięciu na koniec stawki w wyniku zamieszania na starcie, zdołał przeskoczyć wielu kierowców i zdobyć dwa punkty za dziewiąte miejsce. Czołową dziesiątkę uzupełnił Oriola (Seat).
Coronel był na bardzo dobrej drodze do zdobycia kilku punktów, jednak awaria samochodu na trzy okrążenia przed końcem zmusiła go do zatrzymania się na torze. Także Dahlgren zaliczył nieudany wyścig. Po świetnych kwalifikacjach i zdobyciu szóstego pola na starcie, Szwed uwikłał się w kolizję z Dudukało i następnie uderzył w bandę. Zdołał on co prawda dojechać do boksów i powrócić do rywalizacji w końcówce wyścigu, ale przejechał tylko 5 okrążeń.
W klasyfikacji generalnej Huff ma 132 punkty, o 28 więcej oczek od Menu i 38 od Mullera.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | 0h23m45,874 | 25 | |
2 | Norbert Michelisz (5) | BMW 320 TC | 12 | +0:01,047 | 18 | |
3 | Javier Villa (20) | BMW 320 TC | 12 | +0:17,383 | 15 | |
4 | Robert Huff (2) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:17,983 | 12 | |
5 | Yvan Muller (1) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:18,365 | 10 | |
6 | Gabriele Tarquini (3) | SEAT Leon TDi | 12 | +0:18,780 | 8 | |
7 | Tiago Monteiro (18) | SEAT Leon TDi | 12 | +0:19,374 | 6 | |
8 | Freddy Barth (7) | SUNRED SR Leon 1.6T | 12 | +0:24,349 | 4 | |
9 | Kristian Poulsen (11) | BMW 320 TC | 12 | +0:24,481 | 2 | |
10 | Pepe Oriola (74) | SUNRED SR Leon 1.6T | 12 | +0:26,555 | 1 | |
11 | Yukinori Taniguchi (10) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:26,555 | ||
12 | Darryl O'Young (9) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:43,368 | ||
13 | Michel Nykjaer (17) | SUNRED SR Leon 1.6T | 12 | +0:44,247 | ||
14 | Mehdi Bennani (25) | BMW 320 TC | 12 | +0:46,490 | ||
15 | Franz Engstler (12) | BMW 320 TC | 12 | +0:36,399 | ||
16 | Aleksiej Dudukało (4) | SEAT Leon TDi | 12 | +1:10,090 | ||
17 | Fabio Fabiani (21) | BMW 320si | 12 | +1:54,908 | ||
18 | Tom Coronel (15) | BMW 320 TC | 9 | +3 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
19 | Robert Dahlgren (30) | Volvo C30 (2.0) | 5 |
Pole position: Alain Menu - 1:56,546 Najszybsze okrażenie: Norbert Michelisz - 1:57,552 na 3 okrążeniu
Pole position dla kier. niezależnych: Javier Villa