Drugi wyścig WTCC na Węgrzech padł łupem Mullera (akt.)

Gwałtowna burza przerwała wyścig po dwóch okrążeniach - wznowienie nastąpiło za SC
05.06.1114:58
Marek Roczniak
4682wyświetlenia

Yvan Muller (Chevrolet) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym roku w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC), triumfując w drugim wyścigu na torze Hungaroring, którego przebieg zakłóciła gwałtowna burza.

Francuz wspiął się z ósmego pola na starcie na czwarte miejsce na przestrzeni niespełna dwóch okrążeń, zanim wyścig został wstrzymany z powodu ulewy. Jako że wszyscy kierowcy jechali w tym momencie na slickach, dyrektor wyścigu zdecydował się na wywieszenie czerwonej flagi.

Kiedy rywalizacja została wznowiona na mokrym, ale zaczynającym już przesychać torze, jadący na deszczówkach Francuz wspiął się na drugie miejsce na pierwszym okrążeniu po wyprzedzeniu Toma Coronela (BMW) i zobaczeniu, jak jego kolega z zespołu Chevroleta - Alain Menu traci kontrolę nad samochodem po wjechaniu lewymi kołami na trawę za czwartym zakrętem i uderza w bandę, kończąc udział w wyścigu.

Na kolejnym kółku Muller bez większych problemów wyprzedził po wewnętrznej w ostatnim zakręcie Gabriele Tarquiniego w Seacie turbodiesel i objął prowadzenie, nie oddając go już do końca wyścigu. Tymczasem Tarquini uległ później także drugiemu kierowcy fabrycznemu Chevroleta - Robertowi Huffowi i musiał zadowolić się najniższym stopniem podium. Huff startował z 12 pola, w momencie przerwania wyścigu był piąty, a po restarcie podążał już śladem Mullera, by zająć drugie miejsce.

Za Tarquinim na miejscach 4 i 5 finiszowali Coronel i Tiago Monteiro po stoczeniu ciekawej walki z Michelem Nykjaerem w Seacie z nowym benzynowym silnikiem 1,6l turbo. Niestety Duńczyk na przedostatnim okrążeniu przebił oponę i odpadł z wyścigu. Monteiro na koniec znalazł się pod presją ze strony Franza Engstlera (BMW), który wystartował na slickach i w końcu zaczął doganiać kierowców jadących na deszczówkach. Do pokonania Monteiro zabrakło mu zaledwie 0,075s.

Javier Villa zajął siódme miejsce przed Darrylem O'Youngiem i Robertem Dahlgrenem, który byłby wyżej, gdyby nie kara przejazdu przez boksy za zepchnięcie na ścianę Pepe Orioli na pierwszym okrążeniu po restarcie. Ostatni punkt zdobył Barth. Tymczasem zdobywca drugiego miejsca w pierwszym wyścigu - lokalny bohater Norbert Michelisz podczas pierwszego startu opóźnił zbytnio hamowanie w czasie walki o trzecie miejsce i uderzył w Kristiana Poulsena. Do restartu przystąpił połatanym autem na slickach, finiszując okrążenie za liderem na 15 pozycji, ale na pocieszenie ustanowił najlepszy czas okrążenia.

Po wyścigach na Węgrzech liderem mistrzostw jest nadal Huff, mając 31 punktów przewagi nad Mullerem i 46 nad Menu.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Yvan Muller (1)Chevrolet Cruze 1.6T140h59m02,50725
2Robert Huff (2)Chevrolet Cruze 1.6T14+0:03,63118
3Gabriele Tarquini (3)SEAT Leon TDi14+0:10,10615
4Tom Coronel (15)BMW 320 TC14+0:11,69912
5Tiago Monteiro (18)SEAT Leon TDi14+0:22,99510
6Franz Engstler (12)BMW 320 TC14+0:23,0708
7Javier Villa (20)BMW 320 TC14+0:26,3226
8Darryl O'Young (9)Chevrolet Cruze 1.6T14+0:31,2674
9Robert Dahlgren (30)Volvo C30 (2.0)14+0:36,8322
10Freddy Barth (7)SUNRED SR Leon 1.6T14+0:37,2471
11Yukinori Taniguchi (10)Chevrolet Cruze 1.6T14+0:43,609
12Aleksiej Dudukało (4)SEAT Leon TDi14+1:34,238
13Michel Nykjaer (17)SUNRED SR Leon 1.6T13+1 okr.
14Mehdi Bennani (25)BMW 320 TC13+1 okr.
15Norbert Michelisz (5)BMW 320 TC13+1 okr.
Niesklasyfikowani
16Fabio Fabiani (21)BMW 320si5
17Alain Menu (8)Chevrolet Cruze 1.6T4
18Pepe Oriola (74)SUNRED SR Leon 1.6T4
19Kristian Poulsen (11)BMW 320 TC3
Najszybsze okrażenie: Norbert Michelisz - 2:04,056 na 13 okrążeniu

KOMENTARZE

10
opooona ;S
05.06.2011 06:30
Ja nie mam Sportklubu może ktoś poda jakiś link gdzie by można było oglądnąć BTCC Michelisz dzwon aj, ale pierwszy wyścig ładny.
AleQ
05.06.2011 06:03
BTCC masz teraz na Sportklubie ,tak więc nie ma co narzekać. Race 2 nawet ciekawy ,ale ta seria to już nie to ,co kiedyś.
Szadi
05.06.2011 04:30
BTCC jest ciekawsze, szkoda że Eurosport nie transmituje. A powinien!
damian27
05.06.2011 04:02
to że przerwali wyścig to było do przewidzenia i nic w tym dziwnego wkońcu to było spore oberwanie chmury. Dziwi mnie tylko fakt dlaczego restart wyścigu był ustalony wg pozycji po? no po czym, po drugim sektorze chyba bo nie przejechali przecież nawet jednego okrążenia. Regulamin WTCC to jedna wielka księga niewiadomych, a dziwią się że kolejni producenci odchodzą od tych wyścigów...
BARBP
05.06.2011 02:21
MatiXF1 Auto Alaina Menu :P Przez cały weekend swoją szybkością zaszkoczył mnie Michelisz, 2 miejsce i 2 najszybsze okrążenia. Villa pierwsze podium, w drugim wyścigu też dobrze. Muller w końcu się przebudził. Nie za późno?
MatiXF1
05.06.2011 01:51
A jak tu być zadowolonym? Auto Menuego przez cały wyścig stało w niebezpiecznym miejscu, tak samo z Oriolą (porządkowi mało co go nie rozwalili bardziej) i jeszcze Fabianiego na końcu... szkoda gadać
kapi777
05.06.2011 01:44
Jeden z ciekawszych wyścig jaki ostatnio ogladałem. Bardzo fajna publiczność ze względu Michelisza. Wyścig ciekawy, deszcz wiele namieszał. Dużo różnych incydentów i nasi świetni komentatorzy, którzy nie byli zadowoleni z pracy marshali.
Nirnroot
05.06.2011 01:33
aż dziw, że Michelisz to ukończył tym autem z Mad Maxa...
fitipaldi666
05.06.2011 01:30
Jednak tutaj zrobił bym wyjątek bo to nie był deszczyk tylko krótka czerwcowa ulewa , jak by pozwolili jechać to za dużo aut by się rozwaliło.
Lochyzb
05.06.2011 01:22
Była okazja na naprawdę dobry, szalony wyścig, ale oczywiście po raz kolejny FIA musiała dać o sobie znać, przerywając go... I jeszcze później to dokładne czyszczenie miotełkami, żeby przypadkiem kałuży o szerokości 2 cm nie było... Jeszcze mogli suszarkami czyścić tor. Nieważne, czy to F1, czy WTCC jak jest deszcz, to w 90% przypadkach równa się to przerywaniu wyścigu, aż się go odechciewa oglądać.