GP Kanady: trening 2 - Alonso najszybszy
Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Montrealu
10.06.1121:56
9097wyświetlenia
Fernando Alonso zakończył drugą sesję treningową przed Grand Prix Kanady na pierwszej pozycji, osiągając czas 1:15,107. Drugi był Sebastian Vettel, a trzeci Felipe Massa.
Pierwszy na torze pojawił się Alguersuari. Hiszpan od razu przystąpił do wykonania pomiarowego okrążenia i ustanowił czas 1:21,955. Rezultat ten pobili chwilę później di Resta oraz Kobayashi. Zespół Lotus Renault GP zdołał uporać się z problemami R31, które ujawniły się w pierwszym treningu i Witalij Pietrow od początku drugiej sesji realizował swój program.
Po dziesięciu minutach aż 16 kierowców miało już ustanowiony czas pojedynczego okrążenia. Z pozostałych nawet okrążenia instalacyjnego nie miały zaliczone cztery bolidy: Hamiltona, Buttona, Vettela oraz de la Rosy, który zastąpił Pereza w Sauberze po pierwszej sesji. Szwajcarska ekipa starała się dostosować miejsce w kokpicie do budowy ciała Hiszpana. Dla de la Rosy jest to powrót do roli kierowcy wyścigowego od czasu Grand Prix Włoch 2010.
Serię bardzo szybkich okrążeń zaliczył wkrótce Nick Heidfeld, który wskoczył na pierwsze miejsce, wyprzedzając drugiego Marka Webbera o 0,206 sek. Chwilę później czas ten poprawili Alonso oraz Vettel, któremu udało się powrócić do rywalizacji po kraksie w pierwszym wolnym treningu. Niemiec już na 4 pomiarowym okrążeniu zbliżył się do czasu Rosberga z porannej sesji, pewnie przewodząc stawce z rezultatem 1:15,739. Przewagę tę niwelował jednak Hamilton, osiągając 1:15,977. Od tego czasu pomiędzy kierowcami Red Bulla i McLarena toczył się korespondencyjny pojedynek, z którego zwycięsko wyszedł Vettel, powiększając swą przewagę do ponad 0,5s i poprawiając czas Rosberga z pierwszego treningu.
Po 20 minutach na torze zapadł względy spokój, a czołówka schowała się w swych garażach w celu wprowadzenia zmian w ustawieniach przed pierwszym założeniem w bolidach supermiękkiego ogumienia. Jako pierwszy pojawił się na nim Maldonado. Wenezuelczyk nie wykorzystał jednak pełnego potencjału ogumienia i zdołał awansować na zaledwie 10 pozycję. Po 30 minutach treningu, pierwsza trójka wyglądała następująco: Vettel przed duetem McLarena w osobach Hamiltona i Buttona. Kierowcy dalej mieli problemy z utrzymaniem swych samochodów na torze. Na porządku dziennym były uślizgi i udane kontry. Chwilę później porządkowi wywiesili na torze czerwono-żółtą flagę sygnalizującą śliską nawierzchnię.
W miarę upływu czasu na drugiej i trzeciej pozycji znalazła się para kierowców Ferrari: Felipe Massa i Fernando Alonso. Po 20 minutach spędzonych w pit-lane, na tor powrócił Vettel, który przez pewien czas toczył korespondencyjny pojedynek z Alonso. Hiszpan zdołał poprawić czas kierowcy Red Bulla na 1:15,476, jednak chwilę potem musiał uznać wyższość Vettela i Massy. W ostateczności jednak Niemiec znalazł się w kleszczach Ferrari po tym, jak kierowca z Oviedo zszedł do poziomu 1:15,205. Na torze wciąż nie pojawiał się jednak de la Rosa.
Po dobrym występie w pierwszym treningu, Rubens Barrichello okupował środek tabeli z 13 czasem. Z kolei kierowcy Lotus Renault GP: Witalij Pietrow i Nick Heidfeld zajmowali odpowiednio 7 i 8 pozycję. Na 38 minut przed końcem sesji Adrian Sutil rozbił swój bolid. Uszkodzenia były podobne do tych z RB7 Vettela z pierwszego treningu, jednak w przeciwieństwie do Niemca, kierowca Force India urwał koło z lewej strony po kontakcie z betonową ścianą na wyjeździe z zakrętu nr 7.
Po czterominutowej przerwie kierowcy wrócili do rywalizacji. Chwilę później Kamui Kobayashi rozbił swojego Saubera u wyjścia zakrętu nr 4 i organizatorzy byli zmuszeni do ponownego wywieszenia czerwonej flagi. Sesja została wznowiona o 15:08 czasu lokalnego. Kierowcy od razu ruszyli do realizowania założonego programu. W większości bolidów założono miękkie opony.
Niedługo trzeba było czekać na kolejny incydent. Jerome d'Ambrosio uderzył w bandę w tym samym miejscu, co Kobayashi. Sesja po raz kolejny została wstrzymana. W chwili kraksy Belg zajmował 22 miejsce, przed swym partnerem z zespołu Timo Glockiem. Z kolei Hamilton wracał do garażu na niskich obrotach, gdyż przebiciu uległa prawa tylna opona w jego samochodzie. Skomplikowało to program Brytyjczyka, gdyż jak wiemy podczas piątkowych jazd na jednego kierowcę przypada tylko jeden komplet bardziej miękkich opon.
Do restartu sesji doszło o godzinie 15:16 czasu lokalnego. Na torze od razu zaroiło się od kolorowych, lecz mocno zatankowanych bolidów. Czasy okrążeń nie ulegały poprawie, gdyż kierowcy z reguły wykonywali symulację warunków wyścigowych. Sebastian Vettel został poproszony przez swojego inżyniera o bardziej agresywną jazdę w celu wyprzedzenia wolniejszych kierowców.
Tymczasem Fernando Alonso poprawił swój najlepszy czas okrążenia na 1:15,107. Zgodnie z przewidywaniami, Lewis Hamilton musiał realizować swój program przy użyciu miękkiej mieszanki założonej w jego MP4-26. Na torze pojawili się wszyscy kierowcy, prócz Sutila, Kobayashiego i d'Ambrosio, którzy rozbili swe samochody podczas trwania drugiego wolnego treningu. Pomimo kilku prób, Alonso nie zdołał jeszcze bardziej wyśrubować swojego rezultatu i ostatecznie zakończył dzisiejszy dzień osiągając 1:15,107.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso (5) | Ferrari 150° Italia | 1:15,107 | 34 | |||
2 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB7 | 1:15,476 | 0,369 | 0,369 | 29 | |
3 | Felipe Massa (6) | Ferrari 150° Italia | 1:15,601 | 0,494 | 0,125 | 33 | |
4 | Lewis Hamilton (3) | McLaren MP4-26 | 1:15,977 | 0,870 | 0,376 | 26 | |
5 | Jenson Button (4) | McLaren MP4-26 | 1:15,989 | 0,882 | 0,012 | 25 | |
6 | Paul di Resta (15) | Force India VJM04 | 1:16,089 | 0,982 | 0,100 | 34 | |
7 | Mark Webber (2) | Red Bull RB7 | 1:16,102 | 0,995 | 0,013 | 28 | |
8 | Witalij Pietrow (10) | Renault R31 | 1:16,324 | 1,217 | 0,222 | 32 | |
9 | Nick Heidfeld (9) | Renault R31 | 1:16,422 | 1,315 | 0,098 | 32 | |
10 | Rubens Barrichello (11) | Williams FW33 | 1:16,687 | 1,580 | 0,265 | 28 | |
11 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM04 | 1:16,905 | 1,798 | 0,218 | 16 | |
12 | Pastor Maldonado (12) | Williams FW33 | 1:16,941 | 1,834 | 0,036 | 39 | |
13 | Sebastien Buemi (18) | Toro Rosso STR6 | 1:17,051 | 1,944 | 0,110 | 32 | |
14 | Jaime Alguersuari (19) | Toro Rosso STR6 | 1:17,684 | 2,577 | 0,633 | 34 | |
15 | Kamui Kobayashi (16) | Sauber C30 | 1:17,757 | 2,650 | 0,073 | 20 | |
16 | Jarno Trulli (21) | Lotus T128 | 1:18,470 | 3,363 | 0,713 | 33 | |
17 | Heikki Kovalainen (20) | Lotus T128 | 1:18,482 | 3,375 | 0,012 | 38 | |
18 | Pedro de la Rosa (17) | Sauber C30 | 1:18,536 | 3,429 | 0,054 | 14 | |
19 | Nico Rosberg (8) | Mercedes GP W02 | 1:18,601 | 3,494 | 0,065 | 38 | |
20 | Michael Schumacher (7) | Mercedes GP W02 | 1:19,209 | 4,102 | 0,608 | 28 | |
21 | Timo Glock (24) | Virgin MVR-02 | 1:19,810 | 4,703 | 0,601 | 25 | |
22 | Vitantonio Liuzzi (23) | HRT F111 | 1:20,284 | 5,177 | 0,474 | 31 | |
23 | Narain Karthikeyan (22) | HRT F111 | 1:20,311 | 5,204 | 0,027 | 38 | |
24 | Jerome d'Ambrosio (25) | Virgin MVR-02 | 1:20,922 | 5,815 | 0,611 | 26 |
107% najlepszego czasu: 1:20,364
KOMENTARZE