GP Kanady: opony użyte w wyścigu

Dwa rodzaje opon na mokrą nawierzchnię i jeden na suchą w użyciu na torze w Montrealu
13.06.1112:21
Marek Roczniak
4291wyświetlenia
Sytuacja od startu do wywieszenia czerwonej flagi na 24 okrążeniu
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.VettelDnDn (20)1
2.KobayashiDn0
3.MassaDnDn (21)1
4.HeidfeldDn0
5.PietrowDn0
6.Di RestaDn0
7.WebberDnDn (20)1
8.AlonsoDnPn (17)Dn (19)2
9.De la RosaDn0
10.ButtonDnPn (8)DT (13)Dn (19)3
11.RosbergDnPu (17)Du (19)2
12.SchumacherDuPu (18)Du (21)2
13.SutilDnPn (16)1
14.AlguersuariDnDn (19)1
15.GlockDn0
16.BarrichelloDnPn (15)Dn (19)2
17.LiuzziDnDn (9)1
18.BuemiDuPn (17)Dn (20)2
19.KarthikeyanDn0
20.MaldonadoDnPn (17)Dn (19)2
21.KovalainenDnDn (19)1
22.TrulliDnDn (19)1
23.D'AmbrosioDnPn (17)Dn (23)2
Odpadli z wyścigu
HamiltonDn0
Sytuacja od wznowienia wyścigu na 25 okrążeniu do mety na 70 okrążeniu
@P.KierowcaRestartPit-stop 4Pit-stop 5Pit-stop 6Pit-stop 7@Suma postojów
1.ButtonDnPu (35)Pn (37)Su (51)6
2.VettelDuPn (37)Su (53)3
3.WebberDuPn (36)Su (50)3
4.SchumacherDuPn (34)Sn (52)4
5.PietrowDnPn (36)Su (53)2
6.MassaDuPn (36)Su (53)Su (54)4
7.KobayashiDnPn (36)Su (53)2
8.AlguersuariDnPn (35)Sn (51)3
9.BarrichelloDuPn (34)Sn (50)4
10.BuemiDnPn (34)Su (50)4
11.RosbergDnPn (36)Sn (53)4
12.De la RosaDnPn (35)Su (52)2
13.LiuzziDuPn (35)Sn (52)3
14.D'AmbrosioDnPn (33)DT (36)Sn (52)5
15.GlockDnPn (34)Sn (51)2
16.TrulliDuPn (36)Sn (52)Su (55)4
17.KarthikeyanDnPn (37)Sn (51)2
18.Di RestaDnPn (35)Pn (43)DT (50)Sn (53)4
Odpadli z wyścigu
MaldonadoDuPu (35)Sn (51)Su (61)5
HeidfeldDuPn (35)Su (52)2
SutilDnPn (34)DT (45)Pn (49)5
AlonsoDuPn (36)3
KovalainenDu1
Hamilton0
W nawiasie podane okrążenie, na którym wykonano pit-stop.
M = Miękka mieszanka
S = Supermiękka mieszanka
D = Opony deszczowe
P = Opony przejściowe
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy

KOMENTARZE

5
monako
13.06.2011 12:42
Też o tym pomyślałem - jeżeli chcą coś zmieniać to zapraszamy do boksów. W takiej sytuacji Ci co zmienili przed czerwoną flagą prawdopodobnie zostaliby na torze i nie stracili
Maraz
13.06.2011 11:50
[quote="jpslotus72"]Tylko czy miałoby to sens, gdyby wszyscy zmienili opony?[/quote] O tym nie pomyślałem, hmm... Ale byłaby chyba wystarczająca zachęta dla niektórych, aby utrzymać wysokie miejsce i zostać na starszych oponach - zawsze Kamui (ten koleś jest nawiasem mówiąc coraz bardziej niesamowity) i paru innych by na to poszło, więc byłby to nadal element strategii i gwarancja jakichś emocji :)
jpslotus72
13.06.2011 11:08
@Maraz Też mi to przyszło do głowy - ale już nie wyszło przez klawiaturę do komentarza... :) (Tylko czy miałoby to sens, gdyby wszyscy zmienili opony? Dalej pozostałaby kwestia korzyści tych, którzy nie zjechali na zmianę przed czerwoną flagą - jak Vettel w Monako i wczoraj...)
Maraz
13.06.2011 10:47
Ja bym zaproponował proste wyjście: kto chce cokolwiek zmienić w bolidzie w czasie zatrzymania wyścigu, ściąga go do boksów i do wznowienia dany kierowca ruszy z wyjazdu z boksów, dołączając na koniec stawki. To chyba najuczciwsze wyjście - przy wyjeździe SC tak się dzieje, a to podobna sytuacja.
jpslotus72
13.06.2011 10:36
Taka uwaga na marginesie sprawy opon - moim zdaniem, wczoraj jeszcze raz potwierdziło się to, o czym była mowa po GP Monako - trzeba coś zrobić z przepisami, dotyczącymi "manipulowania" przy bolidach w czasie zamrożenia wyścigu pod czerwoną flagą. Ja uważam, że powinno to być właśnie "zamrożenie" - czyli bez zmiany opon i "reperacji" technicznych, które powinny być dozwolone tylko w czasie pit-stopów. Na polu startowym można by co najwyżej schładzać hamulce itp. - czyli robić rzeczy niezbędne dla uchronienia wozu przed uszkodzeniem jakichś części. Wczoraj znowu przerwa pomogła tym, którzy nie zjechali na pit-stop przed czerwoną flagą, a zaszkodziła zespołom, które nieco wcześniej dokonały zmiany opon. Wypacza to strategiczną rywalizację ekip.