Cosworth pragnie jasności w kwestii nowych silników
Gallagher: "Urosło to do dużego problemu, gdyż nowe przepisy nie ograniczają kosztów"
21.06.1111:14
1263wyświetlenia
Jedna z firm dostarczająca silniki zespołom Formuły 1 - Cosworth zwróciła uwagę na brak jasności w kwestii zmian jednostek napędowych w sezonie 2013.
Plany FIA zakładają zmianę jednostek napędowych z obecnych V8, na czterocylindrowe o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem. Choć sprawa nie jest jeszcze przesądzona, to jednak Cosworth obawia się kosztów, jakie może pociągnąć za sobą taka zmiana.
Chcemy jasności- powiedział szef firmy Mak Gallagher w internetowym magazynie GP Week.
Jeśli ma być to silnik 1,6 to dobrze, niech tak będzie. Jeśli ten plan się nie powiedzie, to mamy V8 i możemy kontynuować ściganie się korzystając z nich. Jesteśmy agnostykami. Nie musimy mieć V8, V12 lub czterocylindrowych jednostek. Jeśli przepisy F1 będą wymagały jednocylindrowego, dwusuwowego silnika, to taki zrobimy.
Szef FIA (Jean Todt) powiedział, że słucha i rozmawia o wszystkich propozycjach. Chcemy tylko jasności. Po naszej stronie urosło to do dużego problemu, gdyż nowe przepisy nie ograniczają kosztów ponoszonych przy produkcji silników. Tak więc producenci mogą wydawać ogromną ilość pieniędzy, co doprowadzi do dużych różnic wokół nowej formuły silnika, a to nie było naszym zamiarem. Wszyscy zgodzili się, że nie było to zamierzone, ale niestety tak właśnie się stało.
W takim wypadku zwróciliśmy uwagę FIA, że opóźnienie ich wprowadzenia może być dobra rzeczą. Myślę, że wszystkie zespoły - nie tylko te, którym oferujemy nasze produkty - nie chcą wydawać więcej pieniędzy na cele związane z technologią silników. Nie chcemy zawiązania się otwartego konfliktu, nie chcemy korzystać z mediów, aby otwierać konflikt, ale na dzień dzisiejszy jesteśmy w martwej strefie.
Kryzys może pogłębiać dodatkowo fakt, że firma Renault dostarczająca jednostki napędowe zespołom Lotus Renault GP, Red Bull Racing oraz Team Lotus dała niedawno jasno do zrozumienia, iż wycofa się ze sportu, jeśli plany dotyczące nowych silników nie wejdą w życie wraz ze startem sezonu 2013.
Źródło: gpupdate.net
KOMENTARZE