GP Niemiec: trening 2 - Webber najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Nurburgring
22.07.1115:47
Nataniel Piórkowski
8430wyświetlenia

W popołudniowej sesji treningowej F1 na Nurburgringu najszybszym przejazdem okrążenia popisał się Mark Webber. Drugi był Fernando Alonso, a trzeci Sebastian Vettel.

Podobnie jak o poranku, druga sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach pogodowych. Kierowcy ochoczo wyjechali na tor i po 8 minutach czas pojedynczego okrążenia odnotowało już 16 kierowców. Nie obyło się także bez problemów. Karun Chandhok wypadł niegroźnie z zakrętu nr 3, a Rubens Barrichello zgłosił problemy z którąś części kokpitu.

Tymczasem Daniel Ricciardo musiał zjechać z toru, gdyż za jego HRT F111 unosiły się kłęby białego dymu. Nie doszło do większego pożaru i bolid Australijczyka został szybko uprzątnięty, jednak dla Ricciardo oznaczało to utratę cennego czasu na jazdę. Problemy nie omijały także Mercedesa, który stracił łączność telemetryczną z bolidem Nico Rosberga. Po 15 minutach na czele tabeli znajdował się Alonso, za nim Webber i Vettel.

Po 30 minutach tylko jeden kierowca nie miał jeszcze ustawionego rezultatu - był nim Sebastien Buemi, który w porannej sesji wypadł z toru, a teraz mechanicy w jego garażu ciągle pracowali wokół STR6. Co ciekawe, największą liczbą przejechanych kółek mógł się poszczycić Jerome d'Ambrosio - Belg zaliczył ich 15. Nieco poprawiła się też forma zespołu Sauber, gdyż kierowcy szwajcarskiej stajni nie okupowali już pozycji na ogonie stawki. Perez był 7, a Kobayashi 8.

Monopol Alonso przebił w końcu jego partner z zespołu - Felipe Massa. Brazylijczyk zdołał jeszcze pobić swój rezultat, ustanawiając rekordy we wszystkich trzech sektorach, wieńcząc okrążenie czasem 1:32,466. Obaj kierowcy Mercedesa rozpoczęli tymczasem symulację warunków wyścigowych - Schumacher i Rosberg korzystali z miękkiego ogumienia. Za duetem Ferrari znajdowali się kierowcy Red Bulla. Webber i Vettel nie mogli jednak zagrozić dwójce liderów, gdyż w obu RB7 założone były opony wykonane z pośredniej mieszanki przygotowanej przez Pirelli.

Mniej więcej w połowie sesji Fernando Alonso zgłosił swemu inżynierowi pierwsze krople deszczu, choć radar meteorologiczny nie przewidywał opadów przez najbliższe 30 minut. Niedługo potem Hiszpan wskoczył na pierwszą pozycję, po raz kolejny tego dnia schodząc poniżej bariery 1: 32,0, a Lewis Hamilton zepchnął Marka Webbera na czwartą pozycję. Brytyjczyk nie cieszył się jednak długo z trzeciego miejsca, gdyż jego czas przebił Schumacher.

Na 35 minut przed końcem sesji na pierwszą pozycję awansował Mark Webber, wyprzedzając Alonso o 0,109 sek. Dobrze radzili sobie także Paul di Resta i Adrian Sutil. Szkot zajmował siódme, a Niemiec szóste miejsce. O pewnym niedosycie po raz kolejny mogli mówić kierowcy zespołu Lotus Renault GP. Przed treningiem szefostwo ekipy zapowiadało sprawdzenie dwóch typów układu wydechowego, jednakże zaledwie pięć przejechanych okrążeń Heidfelda nie wróżyło niczego dobrego.

Nieco lepszą dyspozycję prezentował Pietrow, zajmując dziewiątą lokatę. Daleko w tyle pozostawał tymczasem Jenson Button (17 pozycja), a czerwonymi latarniami tradycyjnie były już zespoły HRT i Virgin Racing. W wewnętrznym pojedynku pomiędzy parą kierowców Team Lotus prowadził Kovalainen - Chandhok tracił do Fina blisko dwie sekundy.

Ostatnia część drugiego treningu przebiegała już tylko pod znakiem porównywania ogumienia i testowania mocno zatankowanych bolidów, a realizatorzy raz po raz raczyli nas obrazkami sporadycznych incydentów. Ciągle popularnym obrazkiem były widoki blokowania kół oraz wyjazdy poza tor w newralgicznych miejscach.

Patrząc na dwie dzisiejsze sesji nie trudno oprzeć się wrażeniu, że jutro czeka nas emocjonująca rywalizacja pomiędzy Ferrari a Red Bullem. Jeśli chodzi o pogodę, to sobota powinna upływać w promieniach słońca, choć jak wiadomo każda prognoza pogody w górach Eiffel nie jest w żaden sposób wiążąca. Po trzech godzinach na torze rozczarowuje nieco postawa McLarena i Renault, które to zespoły mogłyby najbardziej skorzystać na nagłym załamaniu pogody.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Mark Webber (2)Red Bull RB71:31,71134
2Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:31,8790,1680,16838
3Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:32,0840,3730,20528
4Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:32,3540,6430,27036
5Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:32,4110,7000,05731
6Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:32,5570,8460,14632
7Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:32,7241,0130,16728
8Nick Heidfeld (9)Renault R311:33,0981,3870,37417
9Witalij Pietrow (10)Renault R311:33,1381,4270,04022
10Adrian Sutil (14)Force India VJM041:33,2111,5000,07334
11Jenson Button (4)McLaren MP4-261:33,2251,5140,01417
12Paul di Resta (15)Force India VJM041:33,2991,5880,07434
13Sergio Perez (17)Sauber C301:34,1132,4020,81434
14Rubens Barrichello (11)Williams FW331:34,3442,6330,23134
15Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:34,4872,7760,14337
16Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:34,4912,7800,00435
17Pastor Maldonado (12)Williams FW331:34,9963,2850,50535
18Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:35,7534,0420,75742
19Timo Glock (24)Virgin MVR-021:36,9405,2291,18732
20Karun Chandhok (21)Lotus T1281:37,2485,5370,30833
21Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:37,3135,6020,06533
22Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:38,1456,4340,83231
23Daniel Ricciardo (22)HRT F1111:40,7379,0262,5925
24Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR6---3
107% najlepszego czasu: 1:38,130

KOMENTARZE

9
Adakar
22.07.2011 09:58
Strasznie dużo kółek napykali w drugim treningu. Sie napracowali chłopaki
hagj
22.07.2011 08:37
Rozmawiać można także przez telefon ;)
witek2403
22.07.2011 06:41
Z tego co usłyszałem, to komentatorzy Polsatu są w Nuburgu, bo Maurycy mówił, że przed P2, a po P1 GP2, że rozmawiał z Mirochą i Romanie gadali :) Czyżby pierwszy raz od GP Bahrajnu 2010?! :)
yaper
22.07.2011 04:23
Ferrari ma formę i Silverstone nie było jednorazowym wyskokiem - cieszy, ale nadal będzie ciężko pokonać Vettela na jego terenie. Mimo wszystko trzymam kciuki za Czerwonych, a zwłaszcza za Alonso! McLaren rozczarowuje na całej linii i nie jest to bynajmniej zasłona dymna - szkoda, bo myślałem, że będą tylko lekko za Ferrari.
jordan23
22.07.2011 03:36
Czyż by mała zasłona dymna Mclarena ?
THC-303
22.07.2011 03:00
phildoon A w Q i R i tak Mac będzie przed Mercem, a Merc przed Renault...
sas
22.07.2011 02:29
@nij0 wspomaganie nie było problematyczne tylko Trullemy po prostu nie odpowiadała jego charakterystyka. Na początku Heikki i Jarno mieli takie same przekładnie, ale tylko Jarno narzekał. Sądzę, że Chandhok nie będzie narzekał :).
phildoon
22.07.2011 02:02
Ciekawy "układ sił" po tym treningu : Red Bull/Ferrari, Mercedes, McLaren/Renault, Force India, Sauber/Williams i reszta. Takie kwalifikacje oglądałoby się z zapartym tchem :D
nij0
22.07.2011 01:53
"Na treningu kierowcy się puszczają" ;] A tak na poważnie, czyżby McL był w zasięgu LRGP ? Wie ktoś czy Chandhok jeździ w bolidzie Trullego z problematycznym wspomaganiem kierowniczym ?