Chandhok pewny zmniejszenia straty do Kovalainena
"Jeśli mogę być szybszy od kierowców Virgin i HRT, to wtedy będę uważał, że spisałem się dobrze"
22.07.1120:56
1507wyświetlenia
Karun Chandhok jest pewien zniwelowania 1,5-sekundowej straty do swojego kolegi z Team Lotus - Heikkiego Kovalainena przed jutrzejszymi kwalifikacjami.
Hindus, który przed weekendem wyścigowym na torze Nurburgring wystąpił w czterech sesjach treningowych w tym sezonie, a teraz zastąpi Jarno Trullego wyłącznie podczas Grand Prix Niemiec, zakończył drugą sesją treningową ze stratą 1,495 sekundy do Fina.
Karun spodziewa się poprawy tempa w sobotę, chociaż wyklucza jakąkolwiek szansę na pokonanie Kovalainena w kwalifikacjach z powodu pokonania małej ilości kilometrów za kierownicą samochodu.
Podczas tego weekendu chodzi o dokonywanie postępu- powiedział 27-latek.
Rano traciłem trochę do Heikkiego, ale powodem było to, iż nie zależało nam nawet na czasach okrążeń.
Popołudniu było trochę więcej jazdy po torze. Za każdym razem kiedy zasiadałem w samochodzie dokonywałem postępu, co jest ważne. Teraz tracimy 1,5 sekundy. Jeśli złożyłbym lepiej dwa okrążenia 'zdjąłbym' pół sekundy, chociaż jestem pewien, że każdy mógłby tak powiedzieć. Najważniejsze jest to, że jesteśmy coraz bliżej. Gdybyśmy byli zagubieni i nie wiedziałbym gdzie znaleźć czas, wtedy byłbym zmartwiony. Jednakże dostrzegam konkretne obszary, w których musimy popracować, by się poprawić.
Bardzo trudno jest sobie zakładać cele, kiedy znajdujesz się w takiej sytuacji. Wiem, że nie ma mowy, by pokonać Heikkiego w kwalifikacjach, zważając na małą ilość pokonanych kilometrów. Jeśli mogę być szybszy od kierowców Virgin i HRT, to wtedy będę uważał, że spisałem się dobrze.
Głównymi obszarami pracy Chandhoka jest zaadaptowanie się do nowych opon Pirelli ze względu na małe doświadczenie z jazdą na tym ogumieniu oraz jak najlepsze wykorzystanie hamulców. Były kierowca HRT przyznał, że zmaga się z kłopotami w wolniejszych zakrętach, lecz był zadowolony ze swoich osiągów w szybkich sekcjach, gdzie jego tempo było zbliżone do Kovalainena.
Zauważyłem dzisiaj, że opony Pirelli bardzo różnią się od zeszłorocznego ogumienia, na którym jeździłem- powiedział Hindus.
Materiał, który używamy do konstrukcji hamulców też jest inny, niż ten, którym dysponowaliśmy w HRT. Właśnie tam muszę się poprawić.
Pomiędzy dzisiejszym porankiem i popołudniem najwięcej dziesiątych sekundy znaleźliśmy dzięki hamulcom. Jest to proces nauki tego w jaki sposób reagują hamulce oraz opony. Zespół był fantastyczny i inżynierzy byli w stosunku do mnie naprawdę w porządku oraz bardzo cierpliwi. Praca z kierowcą, z którym wcześniej się nie testowało to dla nich bardzo trudna sytuacja.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE