Rio Haryanto wygrywa dramatyczny wyścig GP3 w Niemczech
Ulewa w końcówce wyścigu dostarczyła wielu emocji
23.07.1123:53
4267wyświetlenia
Rio Haryanto przetrwał chaos ostatnich okrążeń spowodowany przez ulewę nad torem Nurburgring i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w GP3.
Indonezyjczyk przejął prowadzenie od Lewisa Williamsona po tym jak deszcz nasilił się w końcowej fazie wyścigu i wszyscy kierowcy starali się dojechać do mety na slickach. Dwójka liderów zaledwie na połowie okrążenia zamieniali się pozycjami trzykrotnie. Do walki włączył się również Valtteri Bottas, który wyprzedził Szkota i próbował walczyć z kierowcą Manora.
Wszyscy desperacko próbowali utrzymać się na torze. Na ostatnim zakręcie przedostatniego okrążenia, kierowca testowy Williamsa stracił drugie miejsce, na które ponownie wskoczył Williamson. Szkot próbował atakować Haryanto w pierwszym zakręcie, jednak Indonezyjczyk obronił się i dowiózł do mety zwycięstwo.
Warunki były tak złe, że już po wywieszeniu flagi w szachownicę kilku kierowców znalazło się poza torem w piątym zakręcie.
Po krótkiej próbie walki o zwycięstwo, Bottas musiał walczyć o pozycję na podium ze swoim zespołowym kolegą, Jamesem Calado. Za dwoma samochodami Lotus ART na mecie pojawił się Adrian Quaife-Hobbs i Conor Daly, który zdobył swoje pierwsze punkty w GP3. Ostatnie dwa punktowane miejsca zajęli Aaro Vainio i Tamas Pal Kiss.
Zdobywca pierwszego pola, Mitch Evans, prowadził w początkowej fazie rywalizacji, jednak sędziowie przyznali mu karę przejazdu przez boksy za zbyt późne założenie kół przed startem wyścigu. Alexander Sims, lider klasyfikacji, przez większość wyścigu jechał na szóstej pozycji, jednak kiedy zaczęło padać, zaryzykował zmianę opon na deszczowe. Dodatkowa wizyta w boksach się nie opłaciła i kierowca Statusa był ostatecznie 12.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rio Haryanto (11) | Dallara Renault 2.2 | 15 | 0h29m48,703 | 10 | |
2 | Lewis Williamson (28) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:02,404 | 8 | |
3 | Valtteri Bottas (2) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:03,183 | 6 | |
4 | James Calado (3) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:03,611 | 5 | |
5 | Adrian Quaife-Hobbs (10) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:04,948 | 4 | |
6 | Conor Daly (14) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:18,223 | 3 | |
7 | Aaro Vainio (17) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:19,692 | 2 | |
8 | Tamas Pal Kiss (19) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:21,387 | 1 | |
9 | Simon Trummer (27) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:23,635 | ||
10 | Nigel Melker (31) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:32,818 | ||
11 | Iwan Łukaszewicz (6) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:37,554 | ||
12 | Alexander Sims (4) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:39,025 | ||
13 | Vittorio Ghirelli (9) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:44,359 | ||
14 | Matias Laine (12) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:47,159 | ||
15 | Nico Muller (7) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:51,928 | ||
16 | Nick Yelloly (21) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +0:59,456 | ||
17 | Leonardo Cordeiro (16) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +1:01,306 | ||
18 | Thomas Hylkema (18) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +1:05,865 | ||
19 | Pedro Nunes (1) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +1:09,296 | ||
20 | Mitch Evans (26) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +1:09,673 | ||
21 | Maksim Zimin (8) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +1:20,469 | ||
22 | Zoel Amberg (22) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +1:22,044 | ||
23 | Tom Dillmann (15) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +1:22,921 | ||
24 | Dean Smith (25) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +1:39,214 | ||
25 | Luciano Bacheta (29) | Dallara Renault 2.2 | 15 | +3:22,519 | ||
26 | Michael Christensen (30) | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1 okr. | ||
27 | Gabby Chaves (24) | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1 okr. | ||
28 | Antonio Felix da Costa (5) | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1 okr. | ||
29 | Callum MacLeod (15) | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
30 | Marlon Stockinger (20) | Dallara Renault 2.2 | 11 |
Pole position: Mitch Evans - 1:49,366 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Lewis Williamson - 1:50,985 na 0 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE