VW może rozważyć dołączenie do F1 w 2018 roku

Tymczasem zespoły naciskają na zwiększenie limitu załogi na wyścigi
28.07.1114:26
Maciej Kotuła
2376wyświetlenia

Volkswagen może rozważyć dołączenie do Formuły 1 w ciągu siedmiu lat, powiedział szef producenta samochodów ds. motorsportu Wolfgang Dürheimer. Mogę sobie wyobrazić zaangażowanie w F1 w 2018 roku, gdy firma będzie na czele przemysłu motoryzacyjnego. Mamy wystarczająco dużo marek do wyboru, by to zrobić - powiedział Dürheimer.

Koncern wypowiedział się rok temu, że Formuła 1 potrzebuje więcej stabilności i lepszego wizerunku, zanim rozważy on dołączenie do tego sportu. Informacja ta pojawiła się po ujawnieniu w 2009 przez Volkswagena, że rozważał on potencjalne zyski w F1 po wprowadzeniu nowych zasad dotyczących silników począwszy od 2014 roku.

W skład Volkswagena wchodzą takie marki, jak Audi, Lamborghini, Porsche, Skoda, Bugatti i SEAT.

Tymczasem zespoły naciskają na zwiększenie limitu załogi na wyścigi




Czołowe zespoły naciskają na zwiększenie limitu załogi podróżującej na wyścigi. Niemiecki Auto Motor und Sport informuje, że w ramach porozumienia o ograniczaniu kosztów, do wyjazdów na GP i obsługi samochodów na torach może być przypisanych maksymalnie 47 osób na zespół. Red Bull chce zwiększyć liczbę do 65, Mclaren optuje za 57 - czytamy w artykule. Tylko Sauber i Mercedes chcą zachować obecny limit.

Ograniczenie dotyczy również maksymalnej liczby pracowników w fabrykach, jednak gazeta Bild uważa, że większość zespołów jest naprawdę kreatywna w obchodzeniu tego limitu. McLaren przeniósł personel do Force India i Virgin. Technicy Ferrari są wykorzystywani do zajmowania się historycznymi samochodami. Red Bull natomiast zatrudnia specjalistów z zewnątrz - twierdzi niemiecki tabloid.

Auto Motor und Sport ujawnia również skalę rywalizacji, jaką prowadzą zespoły w różnych obszarach. Na przykład na Nurburgringu FIA nakazała Ferrari i Force India wyhaftować informacje bezpieczeństwa od FIA na kołnierzykach kombinezonów kierowców w miejsce wydrukowanych w tym miejscu. Cytowany jeden z oficjeli FIA przypuszcza, że zespoły walczą o każdy gram by zaoszczędzić na wadze.

Źródło: autosport.com, onestopstrategy.com

KOMENTARZE

10
kabans
29.07.2011 03:46
ogólnie to ja też planuje wystawienie swojego zespołu w 3021r
MatiXF1
29.07.2011 07:17
Ja bym Puga widział Peugeot Sport Total F1 hmmmm. :D VW ma TERAZ odpowiednią okazję do małego wejścia do F1 z silnikiami, zmiana regulaminów pokazała, że teraz karda marka może wejść tylko nie każdej się chce. Próbuje PURE, kto będzie nstępny?
Gangster
29.07.2011 12:06
A co oni tak się uparli na tego VW?? Nie to nie bez łaski. A może by tak Peugeot Powrócił.
Falarek
28.07.2011 02:32
Wejdą jak w F1 będą diesle. Wtedy pojawią się bolidy ze "słynnym" logiem TDI :)
SkC
28.07.2011 01:27
Szkoda, że Lambo i Porsche jest w jeden rodzinie bo chciałbym obie te marki w F1.
archibaldi
28.07.2011 01:26
Za osiem lat to się może duuużżo zmienić... Partnerstwo FI i Marrusi z Mclarenem a w rzeczywistości pracownicy robią dłubaninę na 2 fronty :P
Loxley
28.07.2011 01:22
niech dadzą Bugatti.
BinLadenF1
28.07.2011 01:13
Prędzej Renault sie w Łade przekształci, a vw wystawi skodę.. szkoda że to nierealne - bardzo bym tego chciał. Ach, Łada w wtcc.. to było cos :> A co do skody to byly juz nawet takie wizje w f1 challenge http://urwij.pl/9864
Carlo's
28.07.2011 12:51
Wejdzie Łada, wejdzie Skoda. Renault do tego zestawu dorzuci Dacie:D
chinoMoreno
28.07.2011 12:40
a może w 2118, co jakiś czas wygłaszają takie pierdoły albo wchodzą albo nie