Renault nie użyje tylnego wydechu podczas GP Węgier

Heidfeld: "Mamy tutaj w planach używanie wydechu skierowanego do przodu"
28.07.1117:13
Michał Sulej
2396wyświetlenia

Lotus Renault GP nie planuje używania tradycyjnego układu wydechowego usytuowanego w tylnej części bolidu podczas Grand Prix Węgier w nadchodzący weekend.

Nick Heidfeld testował nowe rozwiązanie podczas piątkowych treningów w Niemczech i pomimo pozytywnych rezultatów tychże prób zespół nie zdecydował się na użycie tego systemu w dalszej części weekendu. Heidfeld ujawnił dziś w Budapeszcie, że również podczas nadchodzącego weekendu Renault pozostanie przy swoim dotychczasowym wydechu.

O ile mi wiadomo, mamy tutaj w planach używanie wydechu skierowanego do przodu - powiedział Niemiec. Wciąż pracujemy nad tylnym układem wydechowym. Zobaczymy, kiedy będziemy mogli wrócić do tego systemu, ale bez wątpienia dokładnie przyglądamy się temu rozwiązaniu. Ogólnie mówiąc, ta poprawka działała. Nasze tempo było wyraźnie lepsze niż na Silverstone.

Heidfeld wyjawił ponadto, że podczas nadchodzącego weekendu Renault wprowadzi jedynie drobne poprawki w swych bolidach, natomiast większa porcja usprawnień planowana jest na Grand Prix Belgii. Będą to tylko drobne części związane z aerodynamiką - powiedział na temat najnowszych poprawek. Ostatnio wykonaliśmy duże postępy jeśli chodzi o prace w tunelu aerodynamicznym, lecz niestety nie mamy tutaj zbyt wielu części będących efektem tych prac. Na Spa będziemy mieli duży pakiet poprawek.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
phildoon
29.07.2011 06:43
Ubiegłoroczny sezon kojarzy się z naprawdę niezłym tempem rozwoju i nieustannym poprawianiem samochodu. Wszyscy zapewne pamiętamy, jak wielkie nadzieje wiązane były z letnią przerwą i wynalazkiem zwanym Kaczką F, miesięczne oczekiwanie było dosyć nerwowe, zadawaliśmy sobie pytanie co ci w Enstone wymyślili, jak rozwiązali kwestię wygaszania tylnego skrzydła, jak to będzie działać, jakie zyski przyniesie. Nagle bach, miesiąc mija, pierwsze treningi, rozwiązanie działa, Robert w czołówce każdej sesji, świetne tempo i jak to określił Karun "Kubica osiąga niesamowite prędkości". Udany kwal i wyścig. Czy tak będzie i tym razem z przednim wydechem? Czy również w tej kwestii brytyjscy Francuzi znów okażą się najlepsi? Myślę, że wielu z nas by sobie tego życzyło, ale ja jakoś nie w to nie wierzę :/ Po raz kolejny nasuwa się pytanie "co by było" gdyby nie ten pie*rzony 6 lutego.
JustBull
29.07.2011 05:15
LRGP wszystkich już przyzwyczaił do gadania bzdur niepokrywających się z późniejszą rzeczywistością na torze. Zawsze napinają się przed weekendami, a w podsumowaniu gadają jaki to weekend był rozczarowywujący i ile to nie mają poprawek na następny wyścig by dogonić czołówkę. W tym zespole rozwoj jest niewidoczny. FI jeśli utrzyma swoje tempo to pod koniec sezonu mogą wyprzedzić ekipe PRowców. Sezon stracony.
adnowseb
28.07.2011 09:38
Niestety, jak dla mnie, ten sezon mają z głowy.Nie wierzę w poprawki, które pozwolą im na konkurencyjność, jaką mieli na początku sezonu. @Agila Masz rację z tymi poprawkami innych zespołów na Spa. Znowu okaże się ,że LRGP odstaje od czołówki.
Zomo
28.07.2011 06:47
Jesli by tak porownac wyniki zespolow w UK i w Niemczech to widac ze najskuteczniejszy "wydech" maja wlasnie w Renault. RBR bez "dmuchania" nadal bylo na czele wiec ich patent nie jest taki skuteczny i w gre wchodza tez inne rozwiazania.
dan193t
28.07.2011 04:57
@Makintosz_HD Pumie chodzi o pomysł wydechu w stylu ośmiornicy... to, podobnie jak przedni wydech LRGP wydawalo sie byc bardziej wyszukane niz system RBR... niestety nie tak skuteczne
Makintosz_HD
28.07.2011 04:44
@Puma23 Maka? Przecież Lewis wygrał ostatni wyścig i to McLaren najszybciej dogonił Byczki... Mają ciekawy bolid który jest szybki a LRGP miało ciekawy koncept który na początku był szybki ( ciekawe naprawde ile w tym zasługi Kubka? ) ale widać że potężne fundusze jednej ze stajni sprawiły że teraz bolid jest w ścisłej 3 a team z Enstone raczej drepta w miejscu ( i znowu ciekawe ile w tym zasługo Robsona:? )
Puma23
28.07.2011 04:22
Po tym wpisie to prędzej ciebie bym nazwał pajacem. Trochę szacunku do innych. Szkoda mi trochę Renault w tym sezonie i McLarena, mieli na pierwszy rzut oka najciekawsze rozwiązania, ale ciekawe nie znaczy dobre. I z rozwojem też nie jest najlepiej.
Agila
28.07.2011 03:59
Na Spa to pewnie każdy zespół bedzie miał duże poprawki, tu chodzi raczej o to żeby mieli poprawki które zaowocują potężną poprawą osiągów i nie ważne czy będą mieli wydech z przodu z tyłu czy z boku nam chodzi o osiagi.