Mattias Ekstrom najszybszy w kwalifikacjach DTM na Nurburgringu
Szwed idealnie wykorzystał zmienne warunki i wykręcił najlepszy czas
06.08.1119:53
2948wyświetlenia
Mattias Ekstrom wygrał swoje pierwsze w tym roku kwalifikacje serii DTM podczas rozgrywanych w ten weekend zawodów na Nurbugringu. Szwed idealnie wykorzystał zmienne warunki pogodowe i pokonał drugiego Jamiego Greena o ponad 3 sekundy.
Kierowca Abt Audi był najszybszy w Q3 i tym samym jako ostatni wyjechał na okrążenie pomiarowe w Q4. W suchych warunkach powinno dać mu to lekką przewagę, jednak dziś korzyści były ogromne, gdyż przed przejazdem Szweda przestał padać deszcz.
Czas 1:32,066 zepchnął Greena na drugie miejsce. Mike Rockenfeller stracił kilka dziesiątych przez poślizg w pierwszym zakręcie i postawi swoje Audi na trzecim polu startowym, tuż przed liderem klasyfikacji - Bruno Spenglerem. Cała czwórka zakwalifikowała się do ostatniej części czasówki na slickach. Jednym kierowcą, który próbował jazdy na oponach deszczowych był Edoardo Mortara. Włochowi nie udało się jednak poprawić czasu i musiał zadowolić się jedynie 5 miejscem, najlepszym wśród kierowców korzystających z samochodów w starej specyfikacji.
Za Mortarą znalazł się Miguel Molina dla którego szóste miejsce jest najlepszym wynikiem w tym sezonie, a tuż zanim uplasowali się Martin Tomczyk i Timo Scheider. Wielkim nieobecnym w Q3 był Gary Paffett. Brytyjczyk odpadł we wcześniejszej części kwalifikacji po wykręceniu zaledwie 13. czasu. Renger van der Zande osiągnął swój życiowy wynik kwalifikując się na dziewiątej pozycji. David Coulthard postawi swojego Mercedesa na 10. polu - najlepszym w tym sezonie. Niewiele brakowało, a z kwalifikacjami po Q2 pożegnał by się również Spengler, który dosłownie w ostatniej chwili zapewnił sobie awans do dalszej części czasówki.
Pięć minut po rozpoczęciu Q1 pojawił się deszcz i tor stał się naprawdę śliski. Kierowcy jednak nie zdecydowali się na zmianę opon pomimo tego, że Maro Engel i Scheider mieli problemy z dohamowaniem do pierwszego zakrętu. Paffett zdecydował się zaczekać z wyjazdem do drugiej połowy sesji. Wydawało się, że Brytyjczyk będzie miał sporo problemów gdyż czasy regularnie spadały, jednak kierowca testowy McLarena idealnie wyczuł moment, ponieważ opady ustały tuż przed jego wyjazdem na tor. Podobną strategię zastosowali Tomczyk i Scheider, którzy również w ostatnich minutach poprawili swoje czasy.
Pechową czwórką, która odpadła już na samym początku byli: Oliver Jarvis (Abt), Rahel Frey (Phoenix Audi), Ralf Schumacher (HWA) i Maro Engel (Mucke).
Kierowca | Zespół | Czas okr. | Strata/część | |
---|---|---|---|---|
1 | Mattias Ekstrom | Abt Audi | 1:32,066 | |
1 | Jamie Green | HWA Mercedes | 1:35,246 | +3,180 |
1 | Mike Rockenfeller | Abt Audi | 1:35,544 | +3,478 |
1 | Bruno Spengler | HWA Mercedes | 1:37,144 | +5,078 |
1 | Edoardo Mortara | Rosberg Audi | 1:24,374 | (Q3) |
1 | Miguel Molina | Abt Audi | 1:24,440 | (Q3) |
1 | Martin Tomczyk | Phoenix Audi | 1:24,496 | (Q3) |
1 | Timo Scheider | Abt Audi | 1:24,695 | (Q3) |
1 | Renger van der Zande | Persson Mercedes | 1:24,501 | (Q2) |
1 | David Coulthard | Mucke Mercedes | 1:24,525 | (Q2) |
1 | Christian Vietoris | Persson Mercedes | 1:24,549 | (Q2) |
1 | Filipe Albuquerque | Rosberg Audi | 1:24,568 | (Q2) |
1 | Gary Paffett | HWA Mercedes | 1:24,644 | (Q2) |
1 | Susie Stoddart | Persson Mercedes | 1:25,063 | (Q2) |
1 | Oliver Jarvis | Abt Audi | 1:26,965 | (Q1) |
1 | Rahel Frey | Phoenix Audi | 1:27,036 | (Q1) |
1 | Ralf Schumacher | HWA Mercedes | 1:27,147 | (Q1) |
1 | Maro Engel | Mucke Mercedes | 1:27,275 | (Q1) |
KOMENTARZE