Mike Rockenfeller najszybszy podczas kwalifikacji DTM na Brands Hatch

Kierowca Audi pokonał rywali o niecałe dwie dziesiąte sekundy
03.09.1120:49
Maciej Machniewski
4129wyświetlenia

Mike Rockenfeller był najszybszy podczas kwalifikacji i wystartuje z pierwszego pola do jutrzejszego wyścigu DTM na torze Brands Hatch.

Kierowca Audi w decydującym czwartym segmencie kwalifikacji uzyskał czas 42,090s i wyprzedził drugiego Gary'ego Paffetta o niecałe dwie dziesiąte. Patrząc na drugi trening, w którym w takiej różnicy czasowej mieściło się aż dziesięciu kierowców, można śmiało stwierdzić, że Niemiec zasłużył na pole position.

Trzecie miejsce zajął drugi w generalce Martin Tomczyk. Jego największy rywal w walce o tytuł mistrza, Bruno Spengler, wykręcił szósty czas, jednak wystartuje dopiero z ósmego pola, ponieważ otrzymał karę cofnięcia o dwa miejsca za użycie nieoznakowanych opon podczas treningu. Kanadyjczyk startując z tak dalekiej pozycji, będzie miał nikłe szanse na wysoką zdobycz punktową, szczególnie, że konfiguracja toru nie ułatwia wyprzedzania.

Obok Tomczyka, z drugiego rzędu, wystartuje Jamie Green, który po wywalczeniu najlepszego czasu podczas trzeciej sesji kwalifikacyjnej był faworytem do zdobycia pole position. Niestety Anglikowi nie udało się powtórzyć znakomitego czasu i z rezultatem 42,345s zajął czwarte miejsce. Z piątego pola wystartuje zwycięzca poprzedniego wyścigu na torze Nurburgring, Mattias Ekstrom. Siódmy był Ralf Schumacher, który tak jak David Coulthard, otrzymał karę cofnięcia o trzy miejsca na starcie za wzajemne przepychanki podczas ostatniej rundy.

Ósme miejsce zajął Hiszpan Miguel Molina, za nim uplasował się Edoardo Mortara. Kolejne miejsca zajęli reprezentanci Niemiec - Maro Engel, Christian Vietoris oraz niespodziewanie Timo Scheider, który mocno skomplikował swoją sytuację w mistrzostwach. Pozycję od 13 do 18 zajęli kolejno: van der Zande, Jarvis, Frey, Coulthard, Stoddart i Albuquerque. Portugalczyk jeżdżący Audi nie uzyskał żadnego czasu, gdyż na początku kwalifikacji rozbił swój samochód. Przez ten incydent nad torem na kilka minut wywieszono czerwoną flagę.

Mike Rockenfeller wygrywając kwalifikacje przyczynił się do trzeciego pole position Audi w tym sezonie. Co ciekawe, wszystkie cztery pole position dla Mercedesa wywalczył Bruno Spengler i tym bardziej dziwi słaba postawa tego zawodnika w czasie dzisiejszej sesji. Zwycięzca kwalifikacji będzie miał jutro okazję po raz drugi w tym sezonie stanąć na najwyższym stopniu podium. Poprzednio Niemiec triumfował w Holandii na torze Zandvoort.

Wyniki kwalifikacji na torze Brand Hatch
KierowcaZespółCzas okr.Strata/część
1Mike RockenfellerAbt Audi42,090
1Gary PaffettHWA Mercedes42,288+ 0.198s
1Martin TomczykPhoenix Audi42,297+ 0.207s
1Jamie GreenHWA Mercedes42,345+ 0.255s
1Mattias EkstromAbt Audi42,039(Q3)
1Bruno SpenglerHWA Mercedes42,068(Q3)
1Ralf SchumacherHWA Mercedes42,080(Q3)
1Miguel MolinaAbt Audi42,121(Q3)
1Edoardo MortaraRosberg Audi42,070(Q2)
1Maro EngelMucke Mercedes42,090(Q2)
1Christian VietorisPersson Mercedes42,093(Q2)
1Timo ScheiderAbt Audi42,103(Q2)
1Renger van der ZandePersson Mercedes42,223(Q2)
1Oliver JarvisAbt Audi42,263(Q2)
1Rahel FreyPhoenix Audi42,275(Q2)
1David CoulthardMucke Mercedes42,320(Q2)
1Susie StoddartPersson Mercedes42,554(Q2)
1Filipe AlbuquerqueRosberg Audi42,510(Q1)

KOMENTARZE

10
mmach1988
04.09.2011 08:38
Zgodzę się z Arczyn. Lubię jak urozmaicają kalendarz a nie tylko w kółko Monza, Silverstone, Spa itd. Fakt, że jakby cały kalendarz był zbudowany z takich krótkich torów to byłoby nudno, ale jeden taki rodzynek może być. Na marginesie, ten tor to pikuś w porównaniu z Bristolem w NASCAR - tam okrążenie trwa ok. 15s ;)
Saruto
04.09.2011 07:23
w DTMach też są balasty
Arczyn
04.09.2011 07:06
Jeśli ktoś miałby brać z kogoś przykład to raczej WTCC z DTM. Ta pierwsza przez zabawy z balastem stała się niezrozumiała. Mi osobiście podoba się wybór krótkiej pętli - pewna ciekawostka i odmiana w stosunku do wyścigów, które oglądam najczęściej.
Saruto
03.09.2011 11:31
@prezes93 albo na torze Lausitz ;)
kpawel
03.09.2011 10:36
Ano dylematy, kompromisy. To jednak niemiecka seria i przyciągnąć na tor Brytoli mających multum własnych serii nie jest łatwo.
prezes93
03.09.2011 10:34
Jeżeli organizatorzy mistrzostw DTM będą się kierowali tym, by publiczność miała częsty pogląd na wydarzenia na torze, to niedługo mistrzostwa zostaną rozegrane na stadionach Bundesligi (w takiej formie jak ostatnio na Olympiastadionie w Monachium). Moim zdaniem weekend powinien odbywać się na dłuższej pętli, może obecna forma jest atrakcyjna dla publiczności na trybunach, ale dla mnie przed telewizorem zdecydowanie nie.
kpawel
03.09.2011 10:03
Chodzi o to, żeby publiczność miała częściej pogląd na akcję na torze. Dłuższa pętla wiedzie głównie przez las. Brands to chyba mój ulubiony tor w grach, i nawet wolę krótką wersję, bo w całości składa się ze świetnych zakrętów ;)
Vsene
03.09.2011 09:04
Zawsze się zastanawiałem, dlaczego DTM nie bierze przykładu z WTCC i nie korzysta z dłuższej pętli tego toru...?
SkC
03.09.2011 07:52
Kierowcy Scirocco Cup osiągali czasy o 10s gorsze.
cobra
03.09.2011 07:09
Trochę żałosne IMO żeby przejechanie pętli toru zajmowało niewiele ponad 40 sekund.