Yvan Muller najszybszy w kwalifikacjach WTCC na Ricardo Tormo

Francuz pokonał najszybszego z rywali o prawie pół sekundy
03.09.1117:15
Paweł Zając
4061wyświetlenia

Zgodnie z oczekiwaniami, Yvan Muller ponownie zdominował kwalifikacje, pokonując swoich rywali o przeszło pół sekundy na torze Ricardo Tormo podczas dziewiątej rundy WTCC.

Francuz okazał się najszybszy w obu dzisiejszych treningach, w trakcie kwalifikacji przejechał okrążenie hiszpańskiego toru w czasie 1:42,649s. Z drugiego pola wystartuje lider klasyfikacji generalnej, Robert Huff, jednak jego czas to zaledwie 1:43,105s.

Gabriele Tarquini zajął trzecie miejsce, jednak dzisiejszy dzień był dla niego dość stresujący. Włoch stracił mniej niż jedną dziesiątą do Huffa, pomimo problemów z hamulcami i dyferencjałem. Czwarty był Tiago Monteiro w drugim Seacie ekipy Sunred. Tuż za nim uplasował się Tom Coronel w BMW. Trzeci z Chevroletów - Alain Menu był szósty, za nim znalazł się Norbert Michelisz w BMW i lokalny bohater - Javier Villa, również w samochodzie niemieckiego producenta.

Wyniki kwalifikacji
KierowcaZespółCzas okr.Strata/część
1Yvan MullerChevrolet1'42.649
1Robert HuffChevrolet1'43.1050.456
1G.TarquiniSUNRED SEAT1'43.1820.533
1Tiago MonteiroSUNRED SEAT1'43.2690.620
1Tom CoronelROAL BMW1'43.3670.718
1Alain MenuChevrolet1'43.3870.738
1Norbert MicheliszZengo BMW1'43.7311.082
1Javier VillaProteam BMW1'43.7591.110
1Franz EngstlerEngstler BMW1'44.0771.428
1Michel NykjaerSUNRED SEAT1'44.8362.187
1Pepe OriolaSUNRED SEAT1'44.614Q1
1Kristian PoulsenEngstler BMW1'44.734Q1
1Darryl O'YoungBamboo Chevrolet1'44.741Q1
1Dawid SigaczewKK BMW1'44.768Q1
1Fredy BarthSUNRED SEAT1'44.849Q1
1Stefano D'AsteWiechers BMW1'44.905Q1
1Robert DahlgrenPolestar Volvo1'45.082Q1
1Yukinori TaniguchiBamboo Chevrolet1'45.096Q1
1Aleksei DudukaloSUNRED SEAT1'45.113Q1
1Fabio FabianiProteam BMW2'04.283Q1
1Mehdi BennaniProteam BMWQ1
Kolejność startowa do II wyścigu
KierowcaZespół
1Franz EngstlerEngstler BMW
1Tom CoronelROAL BMW
1Michel NykjaerSUNRED SEAT
1Javier VillaProteam BMW
1Yvan MullerChevrolet
1Tiago MonteiroSUNRED SEAT
1Rob HuffChevrolet
1Norbert MicheliszZengo BMW
1Alain MenuChevrolet
1Gabriele TarquiniSUNRED SEAT
1Pepe OriolaSUNRED SEAT
1Kristian PoulsenEngstler BMW
1Darryl O'YoungBamboo Chevrolet
1Dawid SigaczewKK BMW
1Fredy BarthSUNRED SEAT
1Stefano D'AsteWiechers BMW
1Robert DahlgrenPolestar Volvo
1Yukinori TaniguchiBamboo Chevrolet
1Aleksei DudukaloSUNRED SEAT
1Fabio FabianiProteam BMW
1Mehdi BennaniProteam BMW
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

13
nicker007
04.09.2011 07:50
Wyścig zapowiada się ciekawie w środku stawwki. Alain Menu jest 6, a Tarquini 3. Jednak Huff i Muller uciekną na pewno i będzie ciężko ich dogonić.
Huckleberry
04.09.2011 06:51
@kpawel - cudownie żałosna to jest FIA. ;) W F1 dzieje się to samo co w WTCC. Tylko, że w WTCC jest to bardzo czytelne - dowala się balast i z głowy. W F1 rozwiązuje się to w bardziej "zawoalowany" sposób na przykład w trakcie sezonu zabrania się pewnych rozwiązań. Co może być równie skuteczne, a nieczytelne dla 90% kibiców. Bo rozumiesz "chodzi o widowisko" :> Jedynym sposobem jest bycie aż tak dobrym jak Chevrolet lub Red Bull, żeby takie sztuczki nie zagroziły dominacji nad resztą. Całe szczęście, że są takie zespoły, które ośmieszają trochę FIA dzięki swojemu profesjonalizmmowi.
damian27
04.09.2011 06:33
[quote="kpawel"][/quote] Jest taka seria. Wpisując wyniki na swoją zdziwiło mnie że w klasie Supersport Europejskich mistrzostw GT4 ciągle wygrywa Gianni Giudici. nic dziwnego skoro w znacznej większości, o ile nie we wszystkich wyścigach jako jedyny jeździł w tej klasie. http://sporty-motorowe.pev.pl/index.php?action=raceseries&serie=GranTurismo/FIAGT4&season=2011&viewclass=SPS
Saruto
03.09.2011 11:30
to klasyfikacja dla modeli z 2010 roku co do DTMów to nie wiem czy będzie tak ciekawie jak zapowiadają... oby było bo obecnie najwięcej się w boksach dzieje
kpawel
03.09.2011 11:03
@pyciek Być może. Nie zawsze chce mi się nadążać za wszystkimi njusami czy przepisami, gdy nie sprawia mi to specjalnej przyjemności. // Chodziło mi pewnie o Jay Ten Trophy (to chyba dla diesli?) i patrząc po klasyfikacji, w trzech rundach walczyło po jednym zawodniku.
pyciek
03.09.2011 10:42
oj kpawel chyba jednak przydałoby się uzupełnienie wiedzy o WTCC.
kpawel
03.09.2011 09:56
Dostało 10kg balastu za dobrą postawę w ostatnich 3 rundach. Nie jestem w stanie interesować się każdą serią, ale jestem przeszczęśliwy, że już za rok będę mógł moja atencję przenieść w stronę DTM i znowu kibicować duetowi Praiulx-Farfus. Tym samym WTCC chyba pójdzie w niepamięć. Chyba że nie wiem - może wycofa się Chevrolet i pozostaną same prywatne zespoły. Ten fikcyjny podział na fabryczne i niezależne jest kuriozalny. Zwłaszcza Yokohama Trophy, z 1 zawodnikiem. Nie znam serii, która nagradzałaby podczas dekoracji kierowcę za to, że startuje sam w dalej kategorii.
Saruto
03.09.2011 08:35
@kpawel Ford już od 3 lat tak mówi ;) o co chodzi z Volvo? bo nic nie słyszałem o balaście
kpawel
03.09.2011 07:06
@Sar trek Hirvo i Latvala kilka dni temu mówili, że nie są pewni, czy Ford zostanie na przyszły rok.
Sar trek
03.09.2011 07:00
WRC się pozbiera. Dołączyło Mini, auto przygotowywuje VW. Planowane jest wydłużenie rajdów i ekspansja na nowe rynki. A co do WTCC to rzeczywiście, perspektyw brak.
adnowseb
03.09.2011 05:58
@Kamikadze2000 I żadnych perspektyw na uatrakcyjnienie tych serii :( Pozdrawiam.
Kamikadze2000
03.09.2011 05:49
Cóż, WTCC idzie w dół niczym WRC. Obie serie to dno i aż trudno uwierzyc, że to MŚ. A ponoc Todt miał skupic również uwagę na tych seriach, które zaniedbał Mosley. ;]
kpawel
03.09.2011 05:40
Volvo za bardzo zagrażało tuzom, to trzeba je było uziemić dodatkową toną balastu. Cudownie żałosna seria.