Ekstrom wygrywa dramatyczny wyścig DTM na Oschersleben
Tomczyk dzięki problemom Spenglera powiększył swoją przewagę w mistrzostwach
18.09.1116:25
5988wyświetlenia
Mattias Ekstrom odniósł dominujące zwycięstwo w deszczowych warunkach na torze Oschersleben, wygrywając z przewagą ponad 42 sekund. Wszystkie trzy pozycje na podium po raz drugi z rzędu padły łupem kierowców Audi.
Zdobywca pole position - Miguel Molina nieźle wystartował, lecz zbyt szeroko pojechał w pierwszym zakręcie, oddając prowadzenie Spenglerowi. Wyprzedził go również startujący z czwartego pola Ekstrom. Najlepiej z pierwszej czwórki wystartował Timo Scheider, lecz w „agrafce” obrócił się, spadając do drugiej dziesiątki. W dalszej części wyścigu Niemiec szybko odrabiał straty, lecz ostatecznie musiał wycofać się z powodu przegrzewającego się silnika.
Ekstrom szybko zbliżał się do lidera i na ósmym okrążeniu wyprzedził Kanadyjczyka w trzecim zakręcie. Wydawało się, że Spengler bez większych problemów zdoła dowieźć drugie miejsce do mety, do czasu, kiedy przez radio nie zgłosił problemów z przednim zawieszeniem - jego Mercedes wyraźnie podskakiwał przy dużych prędkościach. Z powodu awarii do boksów zjechał wcześniej, niż planowano, jednakże mechanicy mieli problem ze zdjęciem prawego przedniego koła i Bruno stracił podczas pit-stopu ponad 20 sekund, spadając na jedenastą pozycję.
Główny rywal Spenglera w walce o tytuł mistrzowski - Martin Tomczyk sensacyjnie wystartował i pod koniec pierwszego okrążenia jechał już na szóstej pozycji. W trakcie przedzierania się przez stawkę Niemiec jednakże delikatnie uszkodził przód swojego samochodu - uszkodzenia wyglądały bardzo niewinnie, lecz ostatecznie doprowadziły do odpadnięcia pokrywy silnika z żółto-zielonego Audi A4. Nie przeszkodziło to jednak Martinowi awansować na drugą lokatę po problemach Spenglera, jednakże szybko stracił pozycję na rzecz Mortary, wyjeżdżając zbyt szeroko w pierwszym zakręcie dokładnie w tym samym momencie, kiedy Kanadyjczyk zjeżdżał na swój drugi, problematyczny postój.
Bruno Spengler ostatecznie nie ukończył wyścigu i zjechał do garażu na dwa okrążenia przed metą po uskarżaniu się na słabnącą skuteczność hamulców. Tomczyk w końcówce wyścigu odzyskał straconą na rzecz Mortary drugą pozycję i tym samym powiększył do dziewięciu punktów przewagę nad Kanadyjczykiem w klasyfikacji mistrzostw.
Startujący z ostatniego rzędu Gary Paffett i Christian Vietoris dzięki genialnemu wykorzystaniu długich przejazdów finiszowali na czwartej i piątej pozycji - dla Niemca jest to najlepszy rezultat wśród jego wszystkich startów w serii DTM.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mattias Ekström (8) | Audi A4 DTM 2009 | 45 | 1h16m14,996 | 10 | |
2 | Martin Tomczyk (14) | Audi A4 DTM 2008 | 45 | +0:42,167 | 8 | |
3 | Edoardo Mortara (19) | Audi A4 DTM 2008 | 45 | +0:43,376 | 6 | |
4 | Gary Paffett (2) | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 45 | +0:53,184 | 5 | |
5 | Christian Vietoris (11) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 45 | +0:53,873 | 4 | |
6 | Mike Rockenfeller (9) | Audi A4 DTM 2009 | 45 | +0:54,795 | 3 | |
7 | Maro Engel (16) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 45 | +0:56,504 | 2 | |
8 | Miguel Molina (22) | Audi A4 DTM 2008 | 45 | +1:04,593 | 1 | |
9 | Oliver Jarvis (5) | Audi A4 DTM 2009 | 45 | +1:22,704 | ||
10 | David Coulthard (17) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 45 | +1:25,008 | ||
11 | Jamie Green (7) | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 45 | +1:27,514 | ||
12 | Rahel Frey (15) | Audi A4 DTM 2008 | 44 | +1 okr. | ||
13 | Bruno Spengler (3) | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 42 | +3 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
14 | Timo Scheider (4) | Audi A4 DTM 2009 | 25 | |||
15 | Filipe Albuquerque (18) | Audi A4 DTM 2008 | 11 | |||
16 | Ralf Schumacher (6) | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 9 | |||
17 | Renger van der Zande (20) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 6 | |||
18 | Susie Wolff (10) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 2 |
Pole position: Miguel Molina - 1:22,371 Najszybsze okrażenie: Mattias Ekström - 1:38,831 na 38 okrążeniu
KOMENTARZE