Pirelli podało mieszanki na ostatnie wyścigu sezonu
 W Indiach miękkie opony zostały nominowane jako podstawowe 
07.10.1111:37
1349wyświetlenia

Firma Pirelli podała rodzaje mieszanek ogumienia na trzy ostatnie wyścigi inauguracyjnego sezonu w roli wyłącznego dostawcy opon dla Formuły 1.
W Grand Prix Indii, która odbędzie się pod koniec miesiąca, użyte zostaną miękkie opony P Zero „żółte” oraz twarde P Zero „srebrne”. Na ostatnie dwa wyścigi sezonu, w Abu Zabi i Brazylii, nominowano pośrednie ogumienie P Zero „białe” i miękkie P Zero „żółte”.
Nowy tor Buddh koło Delhi w Indiach będzie gościł w tym roku swój pierwszy wyścig, w którym kierowcy będą korzystać z twardych i miękkich mieszanek, które pozwolą pokryć każdą ewentualność i strategię. Pierwsze analizy sugerują, że asfalt na hinduskim torze jest dość szorstki, a zapowiadane są wysokie temperatury. Najtwardsza opona Pirelli P Zero dla Formuły 1 została zaprojektowana z myślą o takich ekstremalnych warunkach, a miękkie opony P Zero „żółte” gwarantują jak najlepsze osiągi.
Wbrew tradycji, w Indiach miękkie opony zostały nominowane jako podstawowe, a twarde jako opcjonalne. To umożliwi zespołom wykorzystanie większej liczby szybszych kompletów ogumienia podczas piątkowych treningów.
Pirelli ma już całkiem dużo danych z Abu Zabi, gdzie zespoły Formuły 1 w zeszłym roku po raz pierwszy zapoznawały się z włoskim ogumieniem P Zero podczas kończących sezon testów na torze Yas Marina. Kombinacja pośrednich i miękkich opon, wykorzystana już w pięciu tegorocznych wyścigach (łącznie z Japonią), powinna dobrze odpowiadać zróżnicowanej charakterystyce obiektu w Abu Zabi.
Tor Interlagos w Brazylii, gdzie w listopadzie zakończy się tegoroczny sezon, także charakteryzuje się szeroką różnorodnością zakrętów pokonywanych z różnymi prędkościami, gdzie kolejny raz uniwersalne opony pośrednie oraz miękkie będą najlepszym wyborem.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Indie to ogromna niewiadoma dla wszystkich zespołów i dla nas, więc zabierzemy tam najbardziej wytrzymałą, twardą mieszankę, aby pokryć każdą ewentualność. Abu Zabi to teren, który znamy o wiele lepiej. Wiemy, że pośrednie i miękkie ogumienie będzie dobrze pasowało do charakterystyki tego obiektu. Jeśli chodzi o Interlagos, chcemy zakończyć sezon mocnym akcentem. Kombinacja pośrednich i miękkich opon zaowocowała w przeszłości kilkoma zaciętymi wyścigami, dużą liczbą manewrów wyprzedzania oraz okazjami do zastosowania ciekawych zagrywek strategicznych.
| Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011 | ||||||||
| Grand Prix | Tor | @Supermiękka (czerwona)  | @Miękka (żółta)  | @Pośrednia (biała)  | @Twarda (srebrna)  | @Strategie | ||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Australii | ![]()  | Albert Park | • | • | pokaż | ||
| 1 | Malezji | ![]()  | Sepang | • | • | pokaż | ||
| 1 | Chin | ![]()  | Shanghai | • | • | pokaż | ||
| 1 | Turcji | ![]()  | Istanbul Park | • | • | pokaż | ||
| 1 | Hiszpanii | ![]()  | Catalunya | • | • | pokaż | ||
| 1 | Monako | ![]()  | Monte Carlo | • | • | pokaż | ||
| 1 | Kanady | ![]()  | Montreal | • | • | pokaż | ||
| 1 | Europy | ![]()  | Valencia | • | • | pokaż | ||
| 1 | Wielkiej Brytanii | ![]()  | Silverstone | • | • | pokaż | ||
| 1 | Niemiec | ![]()  | Nurburgring | • | • | pokaż | ||
| 1 | Węgier | ![]()  | Hungaroring | • | • | pokaż | ||
| 1 | Belgii | ![]()  | Spa | • | • | pokaż | ||
| 1 | Włoch | ![]()  | Monza | • | • | pokaż | ||
| 1 | Singapuru | ![]()  | Marina Bay | • | • | pokaż | ||
| 1 | Japonii | ![]()  | Suzuka | • | • | |||
| 1 | Korei Pd. | ![]()  | Yeongam | • | • | |||
| 1 | Indii | ![]()  | Buddh | • | • | |||
| 1 | Abu Zabi | ![]()  | Yas Marina | • | • | |||
| 1 | Brazylii | ![]()  | Interlagos | • | • | |||
| W trakcie wyścigu obie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon. | ||||||||



















KOMENTARZE