Pirelli podało mieszanki na ostatnie wyścigu sezonu

W Indiach miękkie opony zostały nominowane jako podstawowe
07.10.1111:37
Inf. prasowa
1316wyświetlenia

Firma Pirelli podała rodzaje mieszanek ogumienia na trzy ostatnie wyścigi inauguracyjnego sezonu w roli wyłącznego dostawcy opon dla Formuły 1.

W Grand Prix Indii, która odbędzie się pod koniec miesiąca, użyte zostaną miękkie opony P Zero „żółte” oraz twarde P Zero „srebrne”. Na ostatnie dwa wyścigi sezonu, w Abu Zabi i Brazylii, nominowano pośrednie ogumienie P Zero „białe” i miękkie P Zero „żółte”.

Nowy tor Buddh koło Delhi w Indiach będzie gościł w tym roku swój pierwszy wyścig, w którym kierowcy będą korzystać z twardych i miękkich mieszanek, które pozwolą pokryć każdą ewentualność i strategię. Pierwsze analizy sugerują, że asfalt na hinduskim torze jest dość szorstki, a zapowiadane są wysokie temperatury. Najtwardsza opona Pirelli P Zero dla Formuły 1 została zaprojektowana z myślą o takich ekstremalnych warunkach, a miękkie opony P Zero „żółte” gwarantują jak najlepsze osiągi.

Wbrew tradycji, w Indiach miękkie opony zostały nominowane jako podstawowe, a twarde jako opcjonalne. To umożliwi zespołom wykorzystanie większej liczby szybszych kompletów ogumienia podczas piątkowych treningów.

Pirelli ma już całkiem dużo danych z Abu Zabi, gdzie zespoły Formuły 1 w zeszłym roku po raz pierwszy zapoznawały się z włoskim ogumieniem P Zero podczas kończących sezon testów na torze Yas Marina. Kombinacja pośrednich i miękkich opon, wykorzystana już w pięciu tegorocznych wyścigach (łącznie z Japonią), powinna dobrze odpowiadać zróżnicowanej charakterystyce obiektu w Abu Zabi.

Tor Interlagos w Brazylii, gdzie w listopadzie zakończy się tegoroczny sezon, także charakteryzuje się szeroką różnorodnością zakrętów pokonywanych z różnymi prędkościami, gdzie kolejny raz uniwersalne opony pośrednie oraz miękkie będą najlepszym wyborem.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Indie to ogromna niewiadoma dla wszystkich zespołów i dla nas, więc zabierzemy tam najbardziej wytrzymałą, twardą mieszankę, aby pokryć każdą ewentualność. Abu Zabi to teren, który znamy o wiele lepiej. Wiemy, że pośrednie i miękkie ogumienie będzie dobrze pasowało do charakterystyki tego obiektu. Jeśli chodzi o Interlagos, chcemy zakończyć sezon mocnym akcentem. Kombinacja pośrednich i miękkich opon zaowocowała w przeszłości kilkoma zaciętymi wyścigami, dużą liczbą manewrów wyprzedzania oraz okazjami do zastosowania ciekawych zagrywek strategicznych.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011
Grand PrixTor@Supermiękka
(czerwona)
@Miękka
(żółta)
@Pośrednia
(biała)
@Twarda
(srebrna)
@Strategie
1AustraliiAlbert Parkpokaż
1MalezjiSepangpokaż
1ChinShanghaipokaż
1TurcjiIstanbul Parkpokaż
1HiszpaniiCatalunyapokaż
1MonakoMonte Carlopokaż
1KanadyMontrealpokaż
1EuropyValenciapokaż
1Wielkiej BrytaniiSilverstonepokaż
1NiemiecNurburgringpokaż
1WęgierHungaroringpokaż
1BelgiiSpapokaż
1WłochMonzapokaż
1SingapuruMarina Baypokaż
1JaponiiSuzuka
1Korei Pd.Yeongam
1IndiiBuddh
1Abu ZabiYas Marina
1BrazyliiInterlagos
Źródło: Informacja prasowa Pirelli

KOMENTARZE

1
Adakar
07.10.2011 10:14
Pirelli widać nie jest pewne nawierzchni w Buddha