GP Japonii: trening 3 - Button nie odpuszcza
Brytyjczyk ponownie okazał się najszybszy w ten weekend
08.10.1105:31
5354wyświetlenia
Jenson Button ponownie wykręcił najlepszy czas w kolejnym treningu podczas tego weekendu. Dyktujący w piątek tempo Button był najszybszy od pierwszego okrążenia sesji, otwierając ją czasem 1:33,493, a później szybko poprawiając go na 1:33,044.
Taki stan rzeczy utrzymywał się do czasu, aż Mercedes zdecydował się jako pierwszy na założenie miękkiej mieszanki, gdy Nico Rosberg, a potem Schumacher wyszli na prowadzenie. Jednak gdy Button również założył miękkie opony, wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:31,255, pokonując Schumachera o niemal 1,5 sekundy.
Nikt z rywali Brytyjczyka nie mógł mu dorównać. Jego partner zespołowy, Lewis Hamilton ukończył sesję na drugiej pozycji z półsekundową stratą. Mistrz świata, Sebastian Vettel spisał się stosunkowo słabo, jak na jego standardy i był trzeci, o 0,8 sekundy wolniejszy od Buttona.
Fernando Alonso był najszybszy z kierowców Ferrari i uplasował się na czwartej lokacie, przed drugim Red Bullem i swoim partnerem, Felipe Massą. Mercedes spadł na siódmą i ósmą lokatę, a za nimi zameldował się Witalij Pietrow oraz Adrian Sutil.
Toro Rosso nie powtórzyło swojego mocnego tempa z piątku, a ich kierowcy ukończyli trzeci trening zaraz za czołową dziesiątką. Po wczorajszej serii problemów, Williams miał czystą sesję jednak zupełnie bez tempa. Pastor Maldonado i Rubens Barrichello zakończyli trening na odpowiednio 16 i 18 pozycji.
Sesja została przerwana na osiem minut z powodu czerwonej flagi, gdyż Bruno Senna rozbił się na wyjściu z zakrętu Spoon. Brazylijczyk wyjechał za szeroko podczas wychodzenia z zakrętu, obrócił się i uderzył w wewnętrzną barierę, niszcząc przednie lewe zawieszenie i odrywając koło, które jednak dzięki linom mocującym je do bolidu, nie odłączyło się.
Problemy Tonio Liuzziego okazały się mniej dramatyczne, spadek ciśnienia w hydraulice zmusił kierowcę HRT do zatrzymania się na torze.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho
Źródło: autosport.com
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jenson Button (4) | McLaren MP4-26 | 1:31,255 | 13 | |||
2 | Lewis Hamilton (3) | McLaren MP4-26 | 1:31,762 | 0,507 | 0,507 | 16 | |
3 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB7 | 1:32,122 | 0,867 | 0,360 | 18 | |
4 | Fernando Alonso (5) | Ferrari 150° Italia | 1:32,279 | 1,024 | 0,157 | 16 | |
5 | Mark Webber (2) | Red Bull RB7 | 1:32,401 | 1,146 | 0,122 | 14 | |
6 | Felipe Massa (6) | Ferrari 150° Italia | 1:32,429 | 1,174 | 0,028 | 16 | |
7 | Michael Schumacher (7) | Mercedes GP W02 | 1:32,725 | 1,470 | 0,296 | 19 | |
8 | Nico Rosberg (8) | Mercedes GP W02 | 1:32,878 | 1,623 | 0,153 | 17 | |
9 | Witalij Pietrow (10) | Renault R31 | 1:33,058 | 1,803 | 0,180 | 15 | |
10 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM04 | 1:33,424 | 2,169 | 0,366 | 14 | |
11 | Sebastien Buemi (18) | Toro Rosso STR6 | 1:33,469 | 2,214 | 0,045 | 18 | |
12 | Jaime Alguersuari (19) | Toro Rosso STR6 | 1:33,545 | 2,290 | 0,076 | 18 | |
13 | Kamui Kobayashi (16) | Sauber C30 | 1:33,818 | 2,563 | 0,273 | 17 | |
14 | Sergio Perez (17) | Sauber C30 | 1:33,836 | 2,581 | 0,018 | 21 | |
15 | Paul di Resta (15) | Force India VJM04 | 1:33,990 | 2,735 | 0,154 | 16 | |
16 | Pastor Maldonado (12) | Williams FW33 | 1:34,321 | 3,066 | 0,331 | 21 | |
17 | Bruno Senna (9) | Renault R31 | 1:35,389 | 4,134 | 1,068 | 5 | |
18 | Rubens Barrichello (11) | Williams FW33 | 1:35,651 | 4,396 | 0,262 | 18 | |
19 | Jarno Trulli (21) | Lotus T128 | 1:36,327 | 5,072 | 0,676 | 16 | |
20 | Heikki Kovalainen (20) | Lotus T128 | 1:36,912 | 5,657 | 0,585 | 14 | |
21 | Jerome d'Ambrosio (25) | Virgin MVR-02 | 1:37,938 | 6,683 | 1,026 | 17 | |
22 | Timo Glock (24) | Virgin MVR-02 | 1:38,011 | 6,756 | 0,073 | 16 | |
23 | Daniel Ricciardo (22) | HRT F111 | 1:38,355 | 7,100 | 0,344 | 19 | |
24 | Vitantonio Liuzzi (23) | HRT F111 | 1:41,097 | 9,842 | 2,742 | 8 |
107% najlepszego czasu: 1:37,642
KOMENTARZE