@Kamikadze2000
Mieć szanse, a mieć szybszy bolid to dwie różne sprawy. Też uważam, że byli kilka razy blisko ale Vettel wykorzystał 100% bolidu i szansa przepadła.
Kamikadze2000
09.10.2011 01:20
@modlicha - ja uważam podobnie jak @IceMan11 - McL kilka razy miał szansę na PP i mieli czym zdobyc, ale tego nie wykorzystali.
modlicha
09.10.2011 06:16
Po pierwszych okrążeniach wyścigu widać, że RBR jest w dalszym ciągu szybszy o 0,2-0,3. Więc nie mieliście racji. Kropka.
Aczkolwiek charakterystyka bolidów i obchodzenie się z oponami może zmieniać się wraz z uplywem paliwa na korzyść Maca. Na to liczę.
Kamikadze2000
08.10.2011 11:30
@LH85 - Japonia i Singapur to zupełnie inne tory, więc to robi różnice. "Niebotyczna przewaga" RBR to bzdura. Mają najlepszy wóz, ale przewaga nie jest aż tak ogromna. Czasem nawet są słabsi i w tych kwalifikacjach osiągi mieli właściwie podobne. Zobaczymy, jak będzie w wyścigu. Byc może ustawienia Niemca są przede wszystkim pod wyścig. :) Co do Webbera, tak też można by było napisac z Kovalainenem i Hamiltonem w latach 2008-2009. Zespół nie strzelałby sobie w kolano, dając słabszy wóz Webberowi. Seba jest lepszy od Marka i za każdym razem to potwierdza! I nie potrzebne są tutaj żadne "interwencje zespołu", aby tak było. ;))
P.S. "Mają najlepszy wóz, ale przewaga nie jest aż tak ogromna" - ta przewaga jest mniejsza, aniżeli wcześniej. Nie jest wcale duża.
LH85
08.10.2011 10:14
@Kamikadze2000 oo tu sie mylisz. Gdyby Vettel miał gorszy wóz niż McLaren to nie był by nawet w pierwszej trójce ;) Jesli myślisz że przez 2 tygodnie McLaren przerósł RBR to masz bujną wyobraźnie, na prawde zazdroszcze Ci. Do Webbera się zgadzam aczkolwiek przez cały sezon myślę że albo dostaje gorszy samochód niż Sebastian, albo poprostu przed wyścigiem mała pogadanka z Hornerem ;))
Kamikadze2000
08.10.2011 09:34
@marla - hahaha, oczywiście że zasłużył... ;] Kto pierwszy, ten lepszy... Równie dobrze fuks mógł miec Button. Seba był szybszy i kropka.
@modlicha - a czemu od razu zakładasz, że to RBR jest szybszy. Z twojej wypowiedzi bardzo łatwo wywnioskowac, że po prostu nie możesz uwierzysz w to, że Seba nawet nienajszybszym wozem może byc najszybszy. ;)
@LUKE - Webber uzyskałby na pewno lepszy czas. On jest na prawdę dobry w qualu! Ale Seba jest po prostu znakomity! Na uznanie zasługuje i tak fakt, że Australijczyk trzykrotnie sięgnął po PP.
LUKE
08.10.2011 04:32
To jak jeździ Webber zaczyna mnie już denerwować, coraz bardziej uważam, że to mniej niż przeciętny kierowca.
IceMan11
08.10.2011 03:00
@modlicha
Nie. Chciałem zasugerować, że nie wykorzystują nadażających się okazji w kwalifikacjach. Reszta to już twoje dopowiedzenia.
modlicha
08.10.2011 02:53
@IceMan11
Bzdury piszesz. Nigdy nie mieli szybszego bolidu. Ewentualnie na niektórych torach zbliżali się osiągami do RBR. W takich wypadkach raczej RBR przegrywali z kierowcami McLarena w wyścigu....
To że Lewis popełnił błąd i przegrał np. PP w Malezji nie świadczy o tym że osiągi RBR były gorsze. Tutaj również błąd w obliczeniach pozostałego czasu możliwe, że kosztował Lewisa PP ale wcale nie znaczy że RBR ma gorszy od nich bolid na Suzuce.
Sugerujesz że rzeczywiste osiągi RBR to czas Webbera? A Vettel heroicznie sam udowodnił, że wyciska 150% z bolidu i pokonał kierowców Maca w Qualu? To chciałeś zasugerować? :-)
IceMan11
08.10.2011 02:24
@marla
Podałem Hamilton'a bo tylko on z dwójki McLaren'a miał realne szanse zdobyć PP w tych przypadkach, które podałem wyżej. Jenson w wyżej wymienionych momentach nigdy nie liczył się w kwalifikacjach stąd przykłady z Lewis'em. Więcej takich szans nie mieli, aż do teraz.
marla
08.10.2011 01:45
@IceMan11
Tak, tylko chyba zapomniałeś, że McL to nie tylko Hamilton, któremu można rzeczywiście sporo zarzucić w tym sezonie. To także Jenson, który jeździ od dłuższego czasu fenomenalnie. Więc jeżeli już ktoś nie wykorzystuje potencjału to nie "oni", a "on" - Lewis.
IceMan11
08.10.2011 01:27
@modlicha
Obserwując można do pewnych wniosków samemu dojść. Ty ponoć lubisz wszystko samemu analizować, więc nie będę odbierał Ci tej przyjemności.
@marla
Nic nie sugeruję, ale w kilku GP mieli bolid szybszy nawet w kwalifikacjach i tego nie wykorzystali. Teraz Japonia Hamilton nie zdążył wyjechać na czas, Węgry Hamilton popełnia błąd i nie jest w stanie walczyć o PP, Monza to kolejny błąd Hamiltona jadąc po swoje najlepsze okrążenie (choć wtedy nie walczył tak zacięcie o PP, ale czas mógłby mieć lepszy) oraz błąd Lewis'a w Malezji gdzie wydawało się, że zdobędzie PP, a tu jednak Vettel, a Lewis popełnia błąd w jednym z zakrętów i traci ponad 0.1s (dane podane przez Hamilton'a). Mieli szybszy bolid i tego nie wykorzystali koniec kropka.
marla
08.10.2011 01:03
@Simi
Na takiej, że Jenson był najlepszy we wszystkich treningach w ten weekend, ma gorszy bolid, a mimo to uplasował się na 0,009 sekundy za Vettelem. 0,009! Ja nawet nie potrafię sobie wyobrazić ile to jest. To po prostu jest fuks, nic więcej. Zatem, według mnie to Button zasłużył na PP.
@IceMan11
Ewidentnie sugerujesz coś na temat kierowców McL, ale zamiast napisać wprost, to piszesz: "Mając szybszy bolid nie mogą tego dokonać, więc jak?" albo "McLaren był ewidentnie szybszy i mógł ustrzelić cały 1-szy rząd, ale...". Napisz wprost :)
modlicha
08.10.2011 12:12
Iceman11 to podrzuć nam te wydruki z telemetrii na podstawie których twierdzisz że RBR jest wolniejszy od Mclarena.
Oczywiście Mclaren jest bardzo blisko, ale musisz mieć jakiś dowód skoro z taką pewnością piszesz że sa szybsi od RBR. Chyba nie wnioskujesz tak po treningach.
KryS
08.10.2011 11:39
Mam pytanie odnośnie ustawienia na starcie, a konkretnie co do ustawienia osób którzy nie wyjechali w q3 aby ustanowić jakiś czas. Wydaje się, że w takim razie powinny być brane pod uwagę czasy z q2 ale tabela tutaj przedstawiona nie potwierdza tego w przeciwieństwie do tabeli pokazanej po q3 w TV ;)
Swoja droga jak były 3 min do końca q3 i uświadomiłem sobie, że nikt więcej nie będzie chciał się pojawić na torze w celu oszczędzania mieszanek dostałem nagłego wybuchu śmiechu ;) Takie sytuacje na pewno nie poprawią widowiska jeżeli połowa z bolidów nie będzie wyjeżdżać na tor :P Myślę, że sprawa opon powinna być bardzo otwartą kwestią w najbliższym czasie/ sezonie.
maciejas512
08.10.2011 10:17
[quote="Endrju Szopen"]Ponieważ po każdej sesji zawodnicy dalej jeżdżący ustawiani są na LT według numerów na samochodach. Pietrow będzie startował przed Senną, bo miał lepszy czas w Q2. Takich sytuacji było tak dużo, a jeszcze nikt nie potraficie tego ogarnąć...?[/quote]
I kto miał rację? Ja czy ty?
Makintosz_HD
08.10.2011 10:10
Nie wiem jakie jest wasze zdanie ale moje jest takie że kwalifikacje powinny wrócić do systemu sprzed 2009r gdzie w ostatniej sesji trzeba było zabrać na pokład taką ilość paliwa z jaką wystartuje się w wyścigu. Od początku sesji emocje na torze, wypalanie paliwa, zmiana opon, to wszystko sprawiało że przez całe 10 min były emocje!!! A teraz co? Dwa szybkie kółka 6 bolidów a 4 są w boksach? WTF
IceMan11
08.10.2011 09:28
Jest mała nieścisłość jeżeli chodzi o najszybsze okrążenie na tym torze. Mianowicie po wejściu na zakładkę toru Suzuka najlepszy czas ma Felipe Massa z 2006: 1:29.599, a gdy wejdzie się w wyniki sesji kwalifikacyjnej w sezonie 2006 na torze Suzuka to najlepszym czasem legitymuje się Michael Schumacher. W takim razie rekord Felipe jest zły i chyba trzeba go poprawić.
al_bundy_tm
08.10.2011 09:01
[quote="konradosf1"]jestem oburzony. I nie chodzi tu o kolejne PP Vettela, czy też o tak niewielką stratę Jensona, ale o to nieszczęsne porównanie, którym Borowczyk się popisał. Ręce opadają![/quote]
Nie mialem mozliwosci widziec Senny w akcji poza filmem, czy fragmentami wyscigow itp itd. - jedno jest pewne byl legenda jeszcze zza zycia, ale Vettela obserwuje od poczatku w F1, od Saubera - daj mu czas i szanse.
Moim zdaniem Borowczyk porownal Vettela do Senny bo nie mogl go porownac do Jima Clarka.
Vettel ma ponad 35% zdobytcy PP na start w karierze, Ayrton Senna ponad 40%, a Jim Clark ponad 45%. Statystyka owszem klamie, ale jakiejs wartosci mozna sie tam doszukac :)
Simi
08.10.2011 08:22
IceMan11 - być może, tym bardziej, że ja kwalifikacji nie oglądałem
eljakubo
08.10.2011 07:47
a mnie mierzi taka F1 dzieki "regulacjom" FIA
w Q3 na 10 bolidow nie wyjezdzaja 4... nie ustanawiaja czasu, jezdzi tylko 6...
czemu?
opony, opony ,opony... wiem ze moze taktycznie to uzasadnione... ale do jasnej ciasnej!
nie chyba o to chodzi?
IceMan11
08.10.2011 07:40
@Simi
Jens gorszy bolid? Chyba oglądaliśmy inne kwalifikacje bo McLaren był ewidentnie szybszy i mógł ustrzelić cały 1-szy rząd, ale...
@Huckleberry
Boro porównał Vettela do Senny jeżeli chodzi o kwalifikacje. A w zasadzie to powiedział, że podobnie jak Senna, Vettel jest świetny w kwalifikacjach.
Huckleberry
08.10.2011 07:39
@konrados - a o co chodzi? Bo miałem dźwięk bardzo wyrywkowy "dzięki" moim dzieciom ;)
Simi
08.10.2011 07:27
marla - też nie jestem fanem Vettela, ale w zasadzie - na jakiej podstawie sądzisz, że Button zasłużył na P1? Vettel miał najszybszy bolid i pojechał bezbłędne kółko.
No chyba, e chodzi Ci o to, że Jense ma gorszy bolid, a stracił tak niewiele.
benethor
08.10.2011 07:24
@SirKamil: w odróżnieniu od Liuzziego, Rosberg potrafi uzyskać odpowiednie tempo.
kabans
08.10.2011 07:22
świetnie massa, normalnie traci do Alonsa 0,4s a teraz jest przed nim. Odejmując od czasów massy 0,4 daje Alonso PP, ale w tym przypadku to raczej Massa zabłysnął, niż Hiszpan popsuł kółko bo raczej ferrari nie było zespołem, na pierwszą linię.
SirKamil
08.10.2011 07:20
czyli rosberga też nie chcesz widzieć w wyścigu?
latak
08.10.2011 07:00
Mnie martwi to że znowu to denne HRT w osobie "biednego" Liuzziego dopuszczą do wyścigu. A dlaczego? Zasugerują się czasem Ricciardo. Mi juz na to ręce opadają. Mam nadzieje mimo wszystko, ze tak sie nie stanie.
NEO86
08.10.2011 06:47
Liczyłem dzisiaj na PP McLarena. Co prawda tak się nie stało ale zabrakło tylko 0.009s.
IceMan11
08.10.2011 06:44
Mam takie małe pytanko. Jak kierowcy McLaren'a chcą zdobyć PP? Mając szybszy bolid nie mogą tego dokonać, więc jak?
Endrju Szopen
08.10.2011 06:34
[quote="maciejas512"]Na f1.com też Senna jest przed Pietrovem w wynikach końcowych.[/quote]
Ponieważ po każdej sesji zawodnicy dalej jeżdżący ustawiani są na LT według numerów na samochodach. Pietrow będzie startował przed Senną, bo miał lepszy czas w Q2. Takich sytuacji było tak dużo, a jeszcze nikt nie potraficie tego ogarnąć...?
maciejas512
08.10.2011 06:19
Na f1.com też Senna jest przed Pietrovem w wynikach końcowych.
konradosf1
08.10.2011 06:14
jestem oburzony. I nie chodzi tu o kolejne PP Vettela, czy też o tak niewielką stratę Jensona, ale o to nieszczęsne porównanie, którym Borowczyk się popisał. Ręce opadają!
maciejas512
08.10.2011 06:12
Ależ nagły wzrost formy Renault. Musieli jakieś ogromne poprawki przywieźć.
Teraz na serio, piszę to bo inni widać uważają się za znawców F1 oceniając zespół po jednym GP.
A co do kwalifikacji Senna w TV był pokazany przed Pietrovem w wynikach końcowych a tutaj jest odwrotnie. Ktoś musi się mylić.
francorchamps
08.10.2011 06:12
Klasa Vettela w Q jest trudna do opisania jednym słowem, mimo iż Button był dziś bardzo blisko,to jednak Seb ustawi się na P1. szacuneczek
Mahilda111
08.10.2011 06:12
Kobayashi! Miód na moje serce! To jest kamikadze w innym tego słowa znaczeniu. Ma chłopak jaja bo chyba jako jedyny przez 130R z otartym DRS'em przejechał.
Co do Buttona i Hamiltona, no coment.
FelipeF1.
08.10.2011 06:11
a już myślałem ze McL pokona Vettela
marla
08.10.2011 06:11
Damn! 0,009 straty Buttona... :( To Jenson powinien mieć PP, zasłużył na to.
KOMENTARZE