Whitmarsh chce usprawnić lusterka

"Może jest to coś, czemu powinniśmy się przyjrzeć"
11.10.1114:37
Łukasz Godula
2560wyświetlenia

Szef McLarena, Martin Whitmarsh, uważa, że szefowie Formuły 1 być może powinni przyjrzeć się przepisom dotyczącym rozmiarów lusterek po tym, jak na Suzuce Lewis Hamilton zetknął się z Felipe Massą. Hamilton twierdził, że nie widział Massy podczas dojazdu do szykany na japońskim torze.

Biorąc pod uwagę podobną kolizję pomiędzy Hamiltonem i Kamuim Kobayashim w Belgii, widoczność w lusterkach może być teraz wystarczająco ważną sprawą, by się nią zająć. Whitmarsh powiedział, że w tym obszarze został poczyniony znaczny postęp w ostatnich latach, jednak sugeruje, że zespoły F1 powinny przyjrzeć się temu i zrobić więcej.

W porównaniu z poprzednią epoką, 20 lat temu, są teraz duże - powiedział Whitmarsh. Jednak jeśli chodzi o wibracje, prawdopodobnie nie zrobiliśmy wystarczająco dużo. Jeśli porozmawia się z jakimkolwiek kierowcą co do jazdy po prostej, nie są one świetne. Normalnym stwierdzeniem jest, że rozpoznają bolidy po kolorze: «widzę jakiś kawałek koloru za mną, więc to oznacza, że jest tam jakiś bolid». Może jest to coś, czemu powinniśmy się przyjrzeć.

Myślę, że Lewis był w tym czasie zmartwiony, wiedział, że ma przebitą oponę i dbał o bolid, więc uważam, że zawsze możesz mieć większe lusterka, lepiej ustawione i skupiać na nich większą uwagę.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

25
Kamikadze2000
12.10.2011 02:25
@Aeromis - ostatnio dowiedziałem się, że Newey to Chuck Norris! ;)
Pumba
11.10.2011 07:52
Nawet największe lusterka nic nie dadzą jeśli się nie patrzy na nie.
ari2k5
11.10.2011 06:34
@Aeromis http://twitter.com/#!/neweyfacts
Maly-boy
11.10.2011 06:28
Hamiltonowi żadne ekrany ani większe lusterka nie pomogą
Aeromis
11.10.2011 04:23
@Kamikadze2000 [quote="Kamikadze2000"]Adrian już wymyśli, aby dawały korzyści... ;) [/quote]Chyba na tym portalu Adrian Newey powinien stać się głównym bohaterem dowcipów zastępując Chucka Norrisa ;)
Kamikadze2000
11.10.2011 04:19
Adrian już wymyśli, aby dawały korzyści... ;)
Aeromis
11.10.2011 03:42
@IceMan11 [quote="IceMan11"]Panowie nie wymyślajmy jakichś niedorzecznych rzeczy typu HUD w wizjerze!!! To są najlepsi kierowcy do jasnej anielki. Tak czy nie?[/quote]Odpowiedź na to pytanie argumentem raczej być nie może ;) Jedno jest pewne, oni to wiedzą (lub poznają) a my mamy tylko poszlaki. Co może stanowić + dla większych/lepszych lusterek, to nowe opony+DRS które zwiększają ilość kontaktów, acz to tylko poszlaka.
Banditto
11.10.2011 03:40
To niech pomalują całe bolidy tak żeby ich powierzchnia odbijała jak lustro, wtedy zawsze coś się odbije. :)
General
11.10.2011 03:22
Grając w F1 od Codemasters też w tych lusterkach bocznych, za przeproszeniem, gówno widzę:) Coś musi być na rzeczy;)
latak
11.10.2011 02:47
Ktoś tu poruszył temat kamer cofania. Jakby poprostu nie mozna bylo dać nad kierownicą ekranu wielkosci lusterka z widokiem kamery na tył bolidu i sprawa zalatwiona. Oczywiscie lusterka boczne pozostają.
IceMan11
11.10.2011 02:36
Panowie nie wymyślajmy jakichś niedorzecznych rzeczy typu HUD w wizjerze!!! To są najlepsi kierowcy do jasnej anielki. Tak czy nie? No, więc właśnie. Tylko David skarżył się na lusterka, ale wtedy jeździł z bocznymi i o zgrozo już miał problem :)
konradosf1
11.10.2011 02:33
HUD w wizjerze kasku nie jest chyba najgenialniejszym pomysłem. Może dobrym pomysłem byłoby stworzenie czegoś na sposób kamery, która zastępowałaby lusterka wsteczne, chociaż nie jestem w stanie wyobrazić sobie f1 bez lusterek bocznych
katinka
11.10.2011 02:09
Wieksze lusterka, to moze nie, bo dziwnie wygladalby taki bolid, ale bardziej stabilne to i owszem, jestem za i moze jeszcze migacze gratis ;) Hamilton nie jest jedynym kierowca, co marudzi o lusterkach, no chyba chlopak wie, co tam w bolidzie wibruje gdy jedzie, a co nie, wiec ja mu wierze. A tym bardziej dlatego, ze na pewno nie chcialby kolejny raz miec kolizji z Massa i narazic sie znow na krytyke i straszenie FIA.
mizoo
11.10.2011 02:07
Tak jak w grach jest mala strzaleczka pokazujaca kto z tylu jedzie, z ktorej strony, tak wizjer w kasku moglby miec HUD, z podobnym rozwiazaniem. :)) F1 i lusterka... nie lubie tego. :)
marla
11.10.2011 01:38
[quote]Normalnym stwierdzeniem jest, że rozpoznają bolidy po kolorze: «widzę jakiś kawałek koloru za mną, więc to oznacza, że jest tam jakiś bolid». Może jest to coś, czemu powinniśmy się przyjrzeć[/quote] Rzeczywiście coś w tym jest. Jenson po tegorocznej Kanadzie: "Jeśli chodzi o incydent z Lewisem, to nie widziałem nic za sobą poza rozmazaną czerwienią Vodafone, jednak mogło to być moje tylne skrzydło, które oczywiście jest takiego samego koloru, jak bolid Lewisa." Oczywiście przy założeniu, że Button mówił szczerze. :) Słowa Whitmarsha brzmią trochę jak kontynuacja obrony Lewisa. Jednak coś jest w tym temacie lusterek. Zresztą Seba ostatnio też podobno nie widział z tyłu Jenosna. ;)
Simi
11.10.2011 01:23
IceMan11 - jak to nie? Coulthard strasznie marudził na ich temat. Myślę, że jednak nie ma co przesadzać. Lusterka bywają czasami przeszkadzające, ale nie jest to bardzo częste zjawisko. Jeśli nie da się ich po prostu "usztywnić", ja nie robiłbym nic w tym kierunku.
Patrick
11.10.2011 01:07
Szukanie złagodzenia dla wybryków Lewisa?
Lukas
11.10.2011 01:04
@MairJ23 Tak jak w Kanadzie ;)
MairJ23
11.10.2011 01:01
trzeba zainstalowac HUD i wszystko bedzie cacy Swoja droga te tlumaczenia Hamiltona sa smieszne... tak jak Jenson sie smial na BBC Forum po wyscigu...ze on nei ma nic "zepsutego" w lusterkach :) BTW Go Jenson !
pablonzo
11.10.2011 12:57
Po prostu niech wyeliminują te drgania i będzie spoko :)
akkim
11.10.2011 12:56
Lewisa obciążać jeszcze lusterkami, ma się na czym skupić i to nie czasami, chyba, że dość duże i się tekst tam wplecie: "Lustereczko powiedz przecie, kto najostrożniejszy w świecie" ;)
IceMan11
11.10.2011 12:54
Jeśli się da (nie znam się na tym) to co najwyżej powinni je zrobić bardziej sztywne. Po co zwiększać? Od ilu sezonów mamy takie lusterka i nikt do tej pory się nie uskarżał.
BARBP
11.10.2011 12:45
jpslotus72 Nie zgadzam się bo za kilka lat ujrzymy w autach drogowych zamiast lusterek to wspomnianie przez Ciebie radary choć w sumie i tak już są w droższych autach czujnikmi martwego pola, kamery cofania ale póki co lusterka zawsze są :) Więcej elektroniki, więcej awarii...
archibaldi
11.10.2011 12:42
Dla niektórych kierowców można zamontować rzeczywiście duże lusterka ;P
jpslotus72
11.10.2011 12:42
Zwykłe lusterka to już trochę archaiczne rozwiązanie - może lepiej jakieś radary (np. systemy z myśliwców). :) Chociaż - jeśli po zmianie silników ich brzmienie trochę przycichnie, może wystarczą zwykłe klaksony...