Red Bull i Mercedes najszybsi w alei serwisowej

Prezentujemy trzy zestawy statystyk sporządzone przez Mercedesa.
08.11.1119:03
Nataniel Piórkowski
2990wyświetlenia

Załogi Red Bul Racing i Mercedes GP okazały się najszybsze podczas postojów wykonywanych w tym sezonie w alei serwisowej.

Bazując na danych opublikowanych we wtorek przez Mercedes GP wynika, że choć Red Bull Racing był najszybszy pod względem pit-stopów w ośmiu wyścigach sezonu, a także uzyskał najlepszy średni czas postoju w dziewięciu Grand Prix, zespołów z Brackley i Milton Keynes nie można rozdzielić na dwóch pierwszych pozycjach pod względem ogólnej statystyki postojów, uwzględniającej rozegrane do tej pory wyścigi.

Dane zostały stworzone na bazie statystyk, uwzględniających jedynie standardowe zmiany opon - nie brano więc pod uwagę postojów dokonanych podczas neutralizacji lub takich, podczas których załoga była zmuszona do naprawy uszkodzonych części bolidu. Pokazują one jednoznacznie, że Mercedes i Red Bull wzniosły się na wyżyny, wyprzedzając o kilka dziesiętnych sekundy McLarena, po podsumowaniu wszystkich 855 standardowych postojów, dokonanych do bieżącego momentu mistrzostw.

Średni czas postojów zespołów w 17 wyścigach sezonu 2011
ZespółStrata
1Red Bull -
1Mercedes GP -
1McLaren + 0,3 sek
1Force India + 0,4 sek
1Ferrari +0,5 sek
1Renault + 0,9 sek
1Williams +1,1, sek
1Team Lotus + 1,3 sek
1Sauber + 1,3 sek
1Toro Rosso + 1,3 sek
1Virgin +1,6 sek
1HRT +3,2 sek
Wyliczenia statystyków oparte są na całkowitym czasie spędzonym w alei serwisowej, a same pomiary sygnowane są danymi FIA, które zostały opracowane z dokładnością do 0,1 sek, ze względu na ścieżkę dojazdową do stanowiska zespołu, która może w skrajnych przypadkach powodować stratę 0,06 sek.

Ze statystyk Mercedesa wynika również, że Red Bull Racing posiada ogromną przewagę nad konkurencyjnymi stajniami pod względem najszybszych pojedynczych postojów wykonanych w tym roku, a także pod względem średniego czasu pit-stopów podczas każdego z wyścigów obecnego sezonu.

Liczba najlepszych postojów odnotowanych w 17 wyścigach sezonu 2011
ZespółLiczba
1Red Bull8
1Mercedes GP7
1McLaren1
1Ferrari1
Liczba najlepszych średnich postojów odnotowanych w 17 wyścigach sezonu 2011
ZespółLiczba
1Red Bull9
1Mercedes GP5
1McLaren2
1Force India1
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
jpslotus72
08.11.2011 08:59
Ciekawe, gdyby tak wyglądała tabela mistrzostw... Mercedes, Force India i Team Lotus byłyby pewnie "za" - Ferrari "przeciw". :) Tylko Red Bullowi byłoby to obojętne - jak już rządzić, to na wszystkich frontach.
svt
08.11.2011 08:36
[quote="tuba"]Mercedes raczej nie zalicza się do konkurencyjnych ekip w stosunku do Red Bulla. Jeżeli ktokolwiek jest konkurencyjny wobec nich to będą to Ferrari i McLaren, które w powyższym zestawieniu wypadają bardzo blado...[/quote] Ale jakie to ma znaczenie wobec tego, co jest napisane w artykule? Nie porównujemy tutaj ogólnej formy zespołów, tylko czasy pitstopów, więc nie wiem skąd się wzięła ogromna przewaga. Artykuł ogólnie rzecz biorąc chaotyczny i pozbawiony sensu bez podania średnich czasów RedBulla i Mercedesa.
Anderis
08.11.2011 07:45
Kilka miesięcy temu Sauber w podobnym zestawieniu był chyba 3, a teraz nagle jest 9. Ciekawe...
Pepik
08.11.2011 07:30
A co da Ci średni czas postoju skoro różna jest długość alei serwisowych na torach? Taka wartość (śr. arytm.) nie ma w zasadzie odniesienia do niczego, a różnice owszem.
crizz
08.11.2011 07:05
Fajnie, tylko... jakie są te średnie czasy, bo w tabeli są tylko różnice?
tuba
08.11.2011 06:41
@Nirnroot Mercedes raczej nie zalicza się do konkurencyjnych ekip w stosunku do Red Bulla. Jeżeli ktokolwiek jest konkurencyjny wobec nich to będą to Ferrari i McLaren, które w powyższym zestawieniu wypadają bardzo blado...
Nirnroot
08.11.2011 06:20
"Ze statystyk Mercedesa wynika również, że Red Bull Racing posiada ogromną przewagę nad konkurencyjnymi stajniami pod względem najszybszych pojedynczych postojów wykonanych w tym roku" RBR ma 8 najszybszych zmian, a Mercedes 7. To jest ogromna przewaga? Brzmi to strasznie stronniczo i nieprofesjonalnie.
IceMan11
08.11.2011 06:15
Fajny przykład to ten z GP Włoch. Wjeżdża Alonso zmiana opon trwa 3.0s, ale łącznie ponad 20.Xs. Okrążenie później wjeżdża Vettel - zmiana opon 3.7s, ale łącznie poniżej 20s. To tak dla komentatorów, którzy skupiają się wyłącznie na zmianie opon, a przecież kierowca ma równie wiele do powiedzenia, poprzez późniejsze dohamowanie, szybszy wyjazd itd.