FIA ostrzega przed ścinaniem szykan na torze Yas Marina

Podczas treningów kierowcy bardzo często korzystali ze stref wyjazdowych.
12.11.1113:21
Nataniel Piórkowski
1964wyświetlenia

Kierowcy Formuły 1 zostali ostrzeżeni przed podejmowaniem prób zyskania jakichkolwiek korzyści poprzez ścięcia szykan na torze Yas Marina.

W specjalnej notatce wysłanej do zespołów przez dyrektora Grand Prix, Charlie Whiting wyjaśnia, że przypadek każdego kierowcy, który skorzysta ze strefy wyjazdowej w zakrętach nr 6, 9 i 12 i zyska przez to jakąkolwiek korzyść, zostanie natychmiast poddany analizie przez zespół sędziowski.

Whiting napisał: Jeśli dwa samochody znajdują się w pobliżu wejścia w zakręt nr 8 i poprzez ścięcie wierzchołka zakrętu nr 9 kierowca na czele powróci na tor z większą przewagą nad samochodem z tyłu, to przypadek ten zostanie zgłoszony sędziom, jako zyskanie przewagi przez opuszczenie toru. Będzie tak niezależnie od tego, czy zyskanie przewagi będzie miało jakikolwiek wpływ na działanie systemu DRS w bolidzie kierowcy jadącego za podejrzanym samochodem.

Jeśli dwa samochody znajdą się w pobliżu wejścia w zakręt nr 8 i przez ścięcie wierzchołka nr 9 drugi kierowca powróci na tor, a w strefie pomiaru DRS zmieści się w jednej sekundzie do samochodu przed nim, nie będzie mógł włączyć systemu DRS w strefie jego aktywacji. Przypadek każdego kierowcy, u którego takie użycie DRS zostanie zauważone, zostanie odebrany przez sędziów jako zyskanie przewagi przez opuszczenie toru.

Whiting poinformował również wszystkich kierowców, że przypadek każdego kierowcy, który będzie ścinał obszary wyjazdowe bez wyraźnego i uzasadnionego powodu, zostanie również przedstawiony gronu sędziowskiemu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

4
kosmacz
12.11.2011 10:27
Podalem ten tor jako przykład na Yas Marina tez sie znajda ze dwa miejsca gdzie sie mozna rozbic ;) Dla kontrastu polecam trwajacy Rajd Wales i 1 odcinek Llandudno : http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=fgYjS5MVU98 http://www.youtube.com/watch?v=x5B5EPXi1VY&feature=related Tu dopiero kierowca nie moze pozwolic sobie na nic ,a napewno nie na to co Vettel i Alonso wczoraj w treningu w 8semce na lotnisku w Abu Dhabi ;) Dlatego rozumie Kubice ,ze lubi tory jak Monaco ,a kocha rajdy :)
kibic sribic
12.11.2011 08:12
@kosmacz--> są co najmniej 2 miejsca na torze Top Gear gdzie można się rozbić - wyjście z Hammerhead'a i zakręt zaraz po nim (The Stig vs. Koeniggseg - dla przypomnienia)
kosmacz
12.11.2011 07:43
Wg mnie powinny rozsypać gwoździe w strefach wyjazdowych ,a najlepiej miny przeciwczołgowe i każdy driver mieścił by się wtedy na torze :) A powaznie to kazde przejechanie przez strefe powinno byc od razu karane ,a nie poddawne opini sedziom! nienawidze tych lotnisk ble Kierowca ma w podswiadomosci ,ze jak przesadzi to nic mu nie grozi ,jak na torze z TOP GEAR :D
General
12.11.2011 02:50
Bardzo dobrze, że się tym zajęto. Unikniemy w ten sposób sytuacji np. z Monzy 2010, gdzie Hulkenberg notorycznie ścinał szykanę, tłumacząc to problemami z hamulcami, które wg danych wystąpiły w bolidzie, ale w późniejszym czasie. Podczas treningów Schumacher dość często po opóźnionym hamowaniu ścinał zakręt. Dzięki tej adnotacji nie będzie takiej jazdy i jak ktoś po najdłuższej prostej przestrzeli punkt hamowania to będzie musiał wrócić na tor wcześniej i może stracić przewagę lub pozycję. Po prostu nie dojdzie w tym konkretnym zakręcie do sytuacji, że błąd w dohamowaniu nic nie będzie kosztował.