Renault uruchomi silnik V6 w przyszłym roku

Szef Renault Sport F1 przyznał, że jednostka jest bardziej złożona niż ta obecna
20.12.1115:10
Mateusz Szymkiewicz
2701wyświetlenia

Renault uruchomi po raz pierwszy swoją jednostkę V6 w połowie przyszłego roku.

Od sezonu 2014, bolidy Formuły 1 będą napędzane silnikami V6 z turbodoładowaniem i mocniejszym systemem KERS. Według Jeana-Francoisa Caubeta, nowa jednostka będzie bardziej skomplikowana niż silnik V8, który jest wykorzystywany obecnie.

Nowe silniki V6 na rok 2014 są trudniejsze w zaprojektowaniu i późniejszej eksploatacji, więc zmuszenie ich do właściwej pracy będzie ciężkie - powiedział Jean-Francois Caubet. Nasze pierwsze V6 zostanie przetestowane w połowie przyszłego roku, a następnie rozpoczniemy intensywny program rozwoju każdej części silnika, oczywiście dostosowując się do obowiązujących ograniczeń.

W sezonie 2012, Renault Sport F1 będzie dostarczać silniki ekipom Red Bull Racing, Lotus, Williams i Caterham.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

8
akkim
20.12.2011 08:02
Teraz akkim do odwrotki tytułu się skłoni, czy ten nowy silnik zespół uruchomi ?
pablonzo
20.12.2011 07:05
@ENDR no na pewno będzie wysoka awaryjność, tak samo jak było w przypadku V8 na początku. Niestety każdych warunków zespoły nie są w stanie przewidzieć a i inżynierzy nie zawsze wszystko dopracują. Zawsze się znajdzie jakieś ale. Życie to zweryfikuje. Na pewno będzie więcej DNF :) A co do dźwięku silnika to na pewno będzie bardzo dobry, 15 tyś obrotów to nie przelewki + turbo + krótki wydech = nice sound :)
ENDR
20.12.2011 06:48
Mnie ciekawi, jak będzie z początku z awaryjnością tych silników :) V8 przez ostatnie lata tak dopracowali, że ich awarie były sporą rzadkością. Po wprowadzeniu V6 można się będzie chyba spodziewać wzrostu liczby DNFów :)
SirKamil
20.12.2011 04:54
Teoretycznie rzecz ujmując nic nie stoi na przeszkodzie aby miały ponad 1000 KM clou to jednak regulamin i bez bicia się przyznam, że tak tutaj z głowy nie pamiętam finalnych ustaleń- czy zdecydowano się na próg mocy i spalanie w jego ramach jak najmniejszej ilości paliwa, czy wprowadzenie limitu przepływu paliwa w systemie paliwowym i wolną rękę w "poszukiwaniu" mocy. Tak czy inaczej uwzględniając regulacje tak ilościowe jak i jakościowe, spodziewam się ok 700 KM. Biorąc pod uwagę znacznie wzmocniony KERS powinno być szybko, zwłaszcza, że paliwa będzie trzeba wozić dużo mniej.
phildoon
20.12.2011 04:26
Jeśli dobrze pamiętam mówiono o 650 KM z samej jednostki 1.6 V6 i ok 120-150 KM generowanym przez KERS którego czas działania ma zostać wydłużony do 12-13 sek.
IceMan11
20.12.2011 04:20
@SirKamil Powiedz mi, a mianowiciu (widzę, że się orientujesz). Ile te silniki będą miały mniej więcej mocy? Jeśli nie wiesz to tak na twoje oko. Nie śledziłem F1 za czasów TURBO, ale tamte silniki były potężne. Dzisiaj tym bardziej da się takie zrobić, ale czy są jakieś limity odnośnie mocy?
SirKamil
20.12.2011 04:15
limit wcale nie jest duży. 15 tyś w turbodoładowanym silniku tłokowym? szał.
Karol26
20.12.2011 02:45
Dość szybko to idzie. Mnie jedynie bardzo ciekawi dźwięk tych silników. Jeszcze jak by nie było tak dużego limitu obrotów było by ciekawiej.