Mercedes AMG zaprezentował W03

Doszło także do przedstawienia nowego Samochodu Bezpieczeństwa - SL63 AMG.
21.02.1208:33
Nataniel Piórkowski
8594wyświetlenia

Mercedes AMG zaprezentował dziś na torze Catalunya swój tegoroczny bolid - W03.

Najnowszy samochód stajni z Brackley wyjechał już na tor podczas shakedownu na Silverstone oraz prywatnych testów, przeprowadzonych w niedzielę na barcelońskim obiekcie. W sumie obaj kierowcy pokonali około 400 kilometrów, starając się jak najlepiej przygotować W03 do rozpoczęcia oficjalnych zajęć.

Mercedes pragnie za wszelką cenę przerwać rozczarowujące pasmo słabych wyników i włączyć się do walki pomiędzy trzema czołowymi zespołami: Red Bull Racing, Ferrari i McLarenem. Podobnie jak większość bolidów konkurencji, W03 posiada charakterystyczny i bardzo rzucający się w oczy stopniowany nos. Projektując przednie zawieszenie inżynierowie Mercedesa zdecydowali się na zastosowanie koncepcji push-rod, a pałąk bezpieczeństwa został uformowany w stylu tego, znanego z mistrzowskiego bolidu BrawnGP z 2009 roku. Uwagę zwracają także mocno podcięte sekcje boczne, osobny wlot powietrza, wzorowany na rozwiązaniu z ubiegłorocznego McLarena MP4-26, służący do chłodzenia skrzyni biegów oraz bardzo wyszczuplona tylna partia samochodu.

W zimie szeroko mówiono także na temat przedniego kanału F (znany także od niedawna pod nazwą kanału W). Zasada działania innowacyjnego systemu jest następująca: powietrze dostaje się przez otwór w czubku nosa bolidu, a następnie kieruje się poprzecznymi elementami utrzymującymi przednie skrzydło i jest wdmuchiwane pod jego skrajne, wewnętrzne partie. Stosowanie systemu nie stoi w sprzeczności z przepisami, ponieważ za jego obsługę nie odpowiada kierowca. Jeśli chodzi o korzyści, to mogą one sięgać od pięciu, do nawet ośmiu dodatkowych kilometrów na godzinę.

Nie powiedziałbym, że W03 stanowi nowy początek. Ten samochód jest owocem tego, czego nauczyliśmy się w ciągu ostatnich dwóch lat. W naszym pierwszym roku startów wywalczyliśmy trzy miejsca na podium, ale w ubiegłym nie poszliśmy w dobrym kierunku. Mieliśmy wzloty, jak na przykład podczas Grand Prix Chin, gdy nasza forma była nieco lepsza, ale cały sezon nie był wystarczająco dobry. Regularna rywalizacja z Red Bullem, Ferrari i McLarenem to nie lada wyzwanie. Musimy się uczyć, rozwijać nasz zespół w tym kierunku i jestem pewien, że możemy tego dokonać - powiedział tuż przed rozpoczęciem testów w Barcelonie szef działu sportów motorowych Mercedesa, Norbert Haug.

Koncern ze Stuttgartu postawił na efektowność swej prezentacji, dzięki czemu Michael Schumacher i Rosberg przybyli na jej miejsce w nowym SL 63 AMG, który od tego sezonu zostanie oficjalnym Samochodem Bezpieczeństwa Formuły 1, zastępując SLS AMG.

^galeria,454

KOMENTARZE

18
ROOK
21.02.2012 09:00
Małe info dla autora (całkiem udanych) zdjęć: mam wrażenie, że ciut za nisko naświetlasz (nie wiem, może ze 2/3 EV). Brak poziomu to już inna sprawa - zapewne tzw. przeze mnie "syndrom ciężkiej ręki". ;-)
Falarek
21.02.2012 06:58
Obok Lotusa to drugi dobrze wyglądający "garb"
Patrykss94
21.02.2012 05:58
przód przypomina mi troche Lotusa , mozliwe ze te dwie ekipy poszły podobną drogą
artur_fan_f1
21.02.2012 02:23
nie długo będą windy na tych schodkach...
kuxumuxu
21.02.2012 10:57
Rób więcej zdjęć w poziomie. Takie "krzywe" raz za czas są ciekawe, ale nie rób tak za kazdym razem
adnowseb
21.02.2012 10:35
Merc wygląda ''niesamowicie'' Rosberg w końcu zacznie wygrywać'' na bank''
Darondi
21.02.2012 09:38
nie wiem czemu, ale ich stroje, buty, kaski i rękawiczki powodują u mnie zazdrość :(
f1-mod
21.02.2012 09:33
Jak dla mnie obok McLarena najpiękniejszy bolid, oby był szybki, by chociaż pomieszac w top3.
Adakar
21.02.2012 09:05
@Kajt http://www.f1wm.pl/galeria/albums/prezentacje_od_2010/mercedes_w03/13.JPG tutaj, "wszystko" widać ;) zaraz nad literką "S" z napisu PETRONAS na bocznych sekcjach obok wlotów powietrza ... logo firmy Thomas Sabo ? a to nie był wcześniej tylko indywidualny sponsor Nico Rosberga ?
koszal
21.02.2012 08:37
@Adakar bo to jest nowy model SL, wiec trzeba promowac :)
Kajt
21.02.2012 08:36
Gdzie jest wydech? Za dużo na tych zdjęciach nie widać ;/
akkim
21.02.2012 08:05
Wygląd nigdy nie jeździł i tak jest tym razem, z oceną poczekam, co w GP pokaże.
SirKamil
21.02.2012 07:47
Nos jak nos, zupełnie standardowe w tym roku rozwiązanie.
Adakar
21.02.2012 07:47
@Kamikadze2000 między "guzami" zawieszenia jest mocno "wklęsły" nos. A sam dziób węższy niż np. Toro Rosso czy Sauber. Bardzo przypomina koncepcje Lotusa Renault no i nikt nie wspomina w komentach o zmianie Safety Cara ... stiupid SL zamiast SLS'a ... ehh SL 63 już był SC w latach 08 / 09, więc po co znowu ?
rentonB
21.02.2012 07:46
Bolid ladny i agresywny ale jakos w Brackley nie wierze, raz im sie udalo i tyle.
Kamikadze2000
21.02.2012 07:43
Ciekawie rozwiązany jest ten nos. Może to dać jakąś przewagę, ale zobaczymy. Mam nadzieje, ze Merc w tym roku wreszcie włączy się do walki. :)
Davider
21.02.2012 07:42
Muszę przyznać, że na ogół nie podobają mi się "nosy dziobaków", ale ten w Mercedesie z tego kąta co na zdjęciu wygląda znacznie lepiej, jest bardziej agresywny i dobrze się komponuje.
Adakar
21.02.2012 07:36
szerokie mocowanie przedniego skrzydła z "przetłoczeniem" i mooooocno wcięte boczne sekcje