Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Kobayashi uzyskał najlepszy czas okrążenia i przejechał rekordową ilość 145 okrążeń.
24.02.1217:11
M. Kotuła / N. Piórkowski
10949wyświetlenia
&,news/tory/catalunya_testy_mala.jpg,,


Przejdź do komentarzy na dole strony
_
17:07 Z naszej strony dziękujemy naszym wszystkim wiernym Czytelnikom, za obecność z nami przez te cztery, bardzo aktywne dla nas dni. Mamy nadzieję że udało się nam spełnić choć część waszych oczekiwań związanych z relacją przedsezonowych zajęć. Tak jak zawsze, wieczorem oczekujcie najświeższych reakcji kierowców i kolejnej aktualizacji galerii zdjęć. Raz jeszcze dziękujemy i zapraszamy do dalszego śledzenia przedsezonowych przygotowań z naszą ekipą!


17:06 Nie można również nie wspomnieć o dyspozycji Williamsa. Zespół z Grove pokazał w Barcelonie dobry poziom niezawodności, przekraczając dystans dwóch tysięcy kilometrów. Najmniej przejechał Lotus, choć jest to oczywiście wynik usterki podwozia, szybkiej decyzji o opuszczeniu padoku i skupieniu prac nad rozwiązaniem problemu przed ostatnimi przedsezonowymi testami. Zgodnie z zapowiedziami w tym tygodniu nie oglądaliśmy na torze bolidu HRT. Tegoroczny ma zadebiutować 1 marca.

17:06 Trudno jest także sondować tempo Mercedesa. Sądząc po wypowiedziach członków zespołu W03 jest wprawdzie krokiem naprzód, ale dziś Ross Brawn przyznał, że w obecnej konfiguracji najnowsza Srebrna Strzała nie jest maszynką do wygrywania. W mediach nie milkną za to spekulacje na temat innowacyjnych systemów, takich jak kanał W, bierna wersja kanału F, czy w końcu wzorowana na patencie z 2009 roku nowa wersja dwupoziomowego dyfuzora. W każdym razie po dwóch niezbyt udanych dniach, w czwartek i piątek Schumacher oraz Rosberg przejechali pokaźną liczbę okrążeń, zbierając cenne dane, które z pewnością przydadzą się do analizy przed ostatnią turą jazd w Barcelonie.


17:05 Z bardzo dobrej strony zaprezentowały się na torze Catalunya bolidy Red Bulla i McLarena. Kierowcy tych dwóch zespołów realizowali swe programy bez większych problemów, popisując się równymi czasami okrążeń i porównywalnymi osiągnięciami podczas dłuższych przejazdów. Ciągle olbrzymią niewiadomą jest stajnia Ferrari, z której zależnie od dnia napływają przeczące sobie informacje. Fakt jest taki, że F2012 ma problemy na wyjściach z zakrętów i prawdopodobnie nie najlepsze chłodzenie, czego dowodem mogą być drobne deformacje w okolicach wydechu i pokrywy silnika.

17:04 Dzisiejszy dzień testów okazał się bardzo produktywny dla większości zespołów. O największym pechu może mówić Marussia i Charles Pic. Po udanych trzech dniach jazd i pokonaniu ponad tysiąca pięciuset kilometrów w ubiegłorocznym, problem z przednim zawieszeniem uniemożliwił Francuzowi powiększenie doświadczenia przed swym debiutem w Grand Prix F1. O niezbyt udanym dniu może także mówić Caterham. Zespół Tony'ego Fernandesa z pewnością oczekiwał od testów w Barcelonie czegoś więcej niż pasma usterek i problemów.
_

17:00 Zamieszaniu winny jest bolid McLarena

17:00 KONIEC SESJI a zarazem już drugiej tury przedsezonowych testów.

17:00 [color=red]CZERWONA FLAGA![/color]

16:59 Rosberg przejechał dziś już ponad dwa dystanse wyścigu o Grand Prix Hiszpanii.

16:55 Pitlane opuszczają Massa, Webber, Vergne i Maldonado.

16:53 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color] Siedem minut do końca zajęć.

16:47 Kobayashi zatrzymał się na torze w trzynastym zakręcie, wysiał z bolidu i jak nigdy nic sprawdził dłonią temperaturę ogumienia Pirelli.

16:46 [color=red]CZERWONA FLAGA![/color]

16:45 Na kwadrans przed końcem sesji, na torze znajdują się Kobayashi, Maldonado, di Resta oraz Webber.

16:38 Nasza niespodzianka związana z Pirelli to wywiad przeprowadzony z Polakiem pracującym w tej firmie! Wszystko będzie do przeczytania już jutro na naszej stronie :) Ale już teraz możemy powiedzieć, że nasza redakcja jeszcze raz zawita u oponiarzy podczas tego wyjazdu...

16:38 Vergne i Maldonado poświęcają popołudnie na treningi postojów. Z kolei Ferrari skupia się na dłuższych przejazdach.

16:34 Kovalainen poprawia swój najlepszy rezultat na 1:26,968 sek.

16:30 Rosberg na 135 okrążeniu. Niezwykle produktywny finisz testów dla Mercedesa, który zaliczył dosyć niemrawe pierwsze dni jazd na Circuit e Catalunya.

16:22 Dosłownie przed chwilą do tego grona dołączył Red Bull. Webber ma na koncie 70 okrążeń.

16:21 W garażach tylko bolidy Ferrari, Force India i Toro Rosso.

16:20 Kobayashi zjeżdża do alei serwisowej, ale szybko powraca na tor.

16:14 Marussia kończy testy ze względu na uszkodzenie zawieszenia. Pic nie wyjechał dziś nawet na okrążenie instalacyjne.

16:12 Na torze siedem bolidów. Czasy bez rewelacji.

16:08 Massa i Webber notują zaskakująco równe rezultaty, odpowiednio 1:26 i 1:29 sek.

16:06 Wygląda na to, że Sauber ma kolejne problemy z wydechem.

15:59 Na nieco ponad godzinę przed zakończeniem dzisiejszego dnia jazd, barierę stu okrążeń przełamali Rosberg (125), Kobayashi (121) oraz Maldonado (108). Najmniejszą liczbę przejechanych okrążeń ma na swoim koncie Kovalainen (tylko 53), choć w jego przypadku winny jest temu problem z silnikiem.

15:56 Na torze pojawia się także Massa.

15:53 Maldonado notuje rezultaty na poziomie 1:30 sek. Z garażu wyjeżdża di Resta.

15:51 Caterham kieruje się do alei serwisowej.

15:49 Na torze tylko Kovalainen i Maldonado.


15:44 Massa zakończył przed chwilą swój kolejny dłuższy przejazd. Brazylijczyk notował na nim czasy oscylujące w granicach 1:27-28 sek.

15:44 Button jest właśnie na trzynastym okrążeniu z miękką mieszanką w swoim McLarenie.

15:40 Rosberg na 119 kółku. Z całą pewnością Niemiec przebije dziś wczorajsze osiągnięcie Schumiego.

15:34 Button i Webber na miękkiej mieszance. Kobayashi i Massa na pośredniej, Vergne na twardej.

15:26 Na tę chwilę w garażach znajdują się tylko bolidy Mercedesa, Force Indii i Williamsa.

15:24 W bolidzie Ferrari pośrednia mieszanka ogumienia.

15:23 Pierwszy popołudniowy rezultat Brazylijczyka to 1:27,031 sek.

15:19 Massa w końcu wyjeżdża na tor.

15:15 Webber zjeżdża do garażu po przejechaniu czterech pomiarowych okrążeń.

15:11 Na tor powraca Kovalainen.

15:10 Webber zaczyna od 1:27,119, a na następnym kółku schodzi na 1:26,798 sek.

15:08 Z kolei ostatni czas Kobayashiego to 1:30,015 sek.

15:07 Pierwsze dwa kółka Maldonado w granicach 1:28-29 sek.

15:07 Webber na torze. Button ponownie w boksach.

15:04 W garażach ciągle bolidy Ferrari i Red Bulla.

15:03 Do realizacji programu powrócili także Kobayashi i Maldonado.

15:02 Obecnie towarzystwa na torze dotrzymuje mu tylko di Resta, który przed chwilą wyjechał z garażu Force India.


14:58 Bardzo równe tempo Buttona. Niemal od samego wyjazdu z pitlane, kierowca McLarena notuje rezultaty na poziomie 1:28 sek. W jego bolidzie miękkie opony.

14:57 Temperatura 18/32 st. Celsjusza. Idealna do jazdy.

14:56 Właśnie do boksu zjechał Vergne, najbardziej zużyta opona w jego bolidzie to prawa przednia.

14:54 Na torze znajdują się także Rosberg i Vergne.

14:54 Szkot szybko powraca do garażu. Button kręci czasy w granicach 1:27-28 sek.

14:49 Kierowca Force India spycha Buttona z trzeciej lokaty w tabeli najlepszych rezultatów.

14:49 Di Resta na supermiękkiej wykręcił 1:23,119 sek.

14:45 Na torze pojawili się również Vergne i Rosberg.

14:43 Kierowca Saubera wykonuje prawdopodobnie symulację wyścigu. Ostatnie czasy 1:29-28 sek.

14:43 Przed chwilą do Japończyka dołączył Button.

14:41 Na torze tylko Kobayashi.

14:35 Button zjechał do garażu.

14:29 Dodaliśmy na naszym facebooku zdjęcie Łukasza przy pracy.

14:29 Po pół godzinie od czasu zapalenia się zielonych świateł na wyjeździe z alei serwisowej, na torze nie pojawiły się jeszcze w ogóle bolidy Red Bulla, Ferrari (duże zmiany w ustawieniach F2012) oraz Williamsa.

14:27 Mercedes szybko powraca do jazdy.

14:25 Rosberg powraca do garażu po okrążeniach w granicach 1:27-28 sek. Na torze pojawia się tymczasem Jean-Eric Vergne.

14:21 Rosberg i Kobayashi poruszają się po torze na miękkiej, a Button i Kovalainen na twardej mieszance Pirelli.

14:18 Di Resta i Rosberg także wyjeżdżają na tor. Wczoraj wydawało się nam, że 127 okrążeń Schumachera to bardzo wyśrubowany wynik, jednak jego kolega z zespołu przejechał dziś już aż 92 kółka, a przed nim jeszcze niecałe trzy godziny jazdy.

14:15 Z garażu ponownie wyjeżdżają Button i Kovalainen.

14:13 Tymczasem Ferrari zgłasza, że w bolidzie ponownie zostaną wprowadzone duże zmiany w ustawieniach, więc fani stajni z Maranello nie powinni spodziewać się szybkiego wyjazdu F2012 na tor.

14:10 Button zjechał do pitlane.

14:10 Caterham na Twitterze: „Wszystko OK. Nie ma dramatu”.

14:08 Aleję serwisową opuścili za to Button i Kobayashi.

14:08 Heikki z powrotem w garażu Caterhama.


14:05 Kovalainen wyjeżdża na tor. Fin nie ma za sobą udanego poranka. Tylko 16 okrążeń na koncie i problemy z jednostką napędową Renault.

14:02 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color][/b]

13:59 Maskotka dziobaka od jednego z dziennikarzy zdążyła wygrzać się już w barcelońskim słońcu. Teraz czas dla kierowców.
_
13:09 Relacja zostanie wznowiona o godzinie 14.

13:06 Najbardziej pracowitym kierowcą jest do tej pory Nico Rosberg (92 okrążenia). Kolejni kierowcy to Maldonado (86) i Kobayashi (63). Dwaj pierwsi przeprowadzali symulację wyścigu, która prawdopodobnie została przerwana z powodu czerwonej flagi. Sprawcą jedynej przerwy w porannej sesji był Paul di Resta (Sahara Force India), który zaliczył uślizg tylnej osi w zakręcie nr 9 (Campsa) i wpadł w pułapkę żwirową.

13:03 Najszybszym kierowcą do południa okazał się Kamui Kobayashi, który z czasem 1:22,312 uzyskanym na supermiękkich oponach wyprzedza Pastora Maldonado (1:22,561, również supermiękkie) oraz Jensona Buttona (1:23,200 na oponach z twardą mieszanką). Czasu nie ustanowił jedynie Charles Pic (Marussia), którego zespół zmaga się z problemem w prawej, tylnej części MVR-02.

13:00 Zespoły i nasi wysłannicy udają się na obiad, czas zatem na małe podsumowanie dotychczasowych jazd.
_
13:00 FLAGA W SZACHOWNICĘ!

12:58 Button zakończył 12-okrążeniowy stint. Uzyskiwał średnie czasy 1:28,5xx

12:57 Caterham: Silnik, skrzynia biegów i podłoga są już na miejscu. Wyruszamy już niedługo.

12:55 Ferrari: Rano ukończyliśmy 53 okrążenia z najlepszym czasem 1:23,563. Poranną pracę zakończymy serią próbnych startów.

12:51 Paul di Resta po wcześniejszym spowodowaniu czerwonej flagi, powraca na tor.

12:49 Czasy Buttona oscylują w granicach 1:28,2xx do 1:28,5xx

12:48 Massa i Kobayashi dołączają do dwójki kierowców na torze.

12:45 Webber zjechał, zastąpił do Jean-Eric Vergne. Oprócz Francuza, na torze od 5 okrążeń znajduje się Button.

12:44 Dziękuję maiesky za dobry pomysł :)

12:39 Na torze Button, Rosberg, Kobayashi i Maldonado.

12:38 Tymczasem Mark Webber z czasem 1:23,774 i szóstą pozycją.

12:36 Maldonado z czasem 1:22,561 wspina się na drugą pozycję w tabeli. Wenezuelczyk korzystał z supermiękkich opon.


12:34 Mamy dla was małą niespodziankę związaną z Pirelli ale szczegóły popołudniu!

12:33 Kobayashi na torze.

12:32 Wcześniej Jean-Eric Vergne poprawił swój czas na 1:23,792, jednak pozostał na piątym miejscu. Francuz zjechał do mechaników.

12:31 Felipe Massa również wyjeżdża z boksów.

12:30 Pastor Maldonado znowu na torze.

12:27 Poza najlepszym okrążeniem, Rosberg przejeżdża stałe okrążenia z czasami średnio 1:25,5xx

12:27 Do samotnego na torze Niemca dołącza Jean-Eric Vergne.

12:25 Rosberg poprawia swój najlepszy czas - 1:24,092 i szóste miejsce w tabeli czasowej.

12:23 Sauber: Planujemy jutro dzień filmowy. Zdjęcie.

12:22 Na torze tylko Webber i Kobayashi.

12:21 Właśnie dodaliśmy nowe zdjęcia do naszej galerii! Zapraszamy! Link do galerii


12:20 Po 11 okrążeniach wrócił również Button.

12:19 Maldonado i Rosberg powracają do swoich mechaników.

12:18 Japończyk nie próżnuje. Poprawia najlepszy czas dnia na 1:22,312.

12:17 Mark Webber i Kamui Kobayashi pojawiają się na torze.

12:16 Maldonado poprawia swój najlepszy czas - 1:24,183 daje mu szóste miejsce.

12:13 Felipe Massa i Pastor Maldonado opuścili swoje garaże.

12:10 Button również nieco dłużej pozostaje na torze. Przejechał już 6 okrążeń w równym tempie z czasami około 1:28,5xx

12:08 Na torze pozostają Button i Rosberg.

12:05 Kobayashi powrócił po 6 okrążeniach do mechaników, Rosberg kontynuuje stint - uzyskuje czasy na poziomie 1:27:8xx

12:02 Jenson Button pojawił się na torze.

12:01 Rosberg na twardych oponach, Vergne i Massa na miękkich.

11:59 Massa uzyskuje czas 1:23,563 i przeskakuje z szóstego, na czwarte miejsce.


11:58 Jean-Eric Vergne wyjeżdża na tor.

11:57 Kobayashi znów poprawia swój czas. Miękkie opony i 1:22,520.

11:55 Dziś przed nami bardzo ciepły dzień. Temperatura powietrza to 15 stopni, a toru 31.

11:55 Massa dołącza do dwójki kierowców.

11:54 Kobayashi i Rosberg pojawiają się na torze.

11:52 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color]

11:50 Wczoraj chyba zakończono mistrzostwa świata w pacmana, dzisiaj za naszymi plecami błoga cisza... No poza rykiem silników :)

11:49 Zdjęcie pani rzeczniczki pojawi się, o ile nie zapomnę :)

11:46 Pakowanie bolidu na lawetę ponownie nie idzie zbyt sprawnie.

11:45 Samochód jest właśnie umieszczany na ciężarówce.

11:44 Di Resta prawdopodobnie stracił przyczepność tylnej osi na zakręcie Campsa.

11:42 Force India w żwirze w zakręcie nr 9.

11:41 [color=red]CZERWONA FLAGA![/color]

11:40 Kobayashi uzyskuje 1:22,749 i wskakuje na szczyt tabeli. Nasz korespondent donosi, że czas został uzyskany na średniej mieszance.

11:37 Poza wymienioną dwójką, na torze od czterech okrążeń Mark Webber. Uzyskuje on czasy od 1:25,xxx do 1:27,xxx

11:36 Kobayashi wyjeżdża na tor, Rosberg po odbyciu pitstopu dołącza do Japończyka.

11:34 Mój błąd - szóstą pozycję. Co oczywiście nie zmienia jego pozycji.

11:32 Massa uzyskuje 1:24,454 i wspina się na czwartą pozycję w tabeli.

11:32 Rosberg jak widać również przeprowadza symulację wyścigu.

11:31 Maldonado tymczasem 35 okrążeń z jednym postojem.

11:30 Stint Rosberga trwa już 13 okrążeń, a jeżeli nie liczyć symulacji pitstopu - 27.

11:29 Button powraca do swoich, na torze obecnie Webber, Massa, Maldonado i Rosberg.

11:24 Button nie poprawił swojego czasu. Czas 1:23,442 na twardych oponach wciąż jest lepszy od rezultatu trzeciego Kobayashiego.

11:23 Di Resta powraca do boksów.

11:22 Na torze znowu ruch. W garażach pozostają jedynie Webber, Massa i Kovalainen.


11:19 Niedługo pocieszył się Kobayashi drugim miejscem. Paul di Resta wykręca 1:23,304 i wskakuje na miejsce Japończyka.

11:17 Kobayashi na chwilę pojawił się na torze, żeby wykręcić 1:23,914 i wskoczyć na drugie miejsce w tabeli. Drugi czas 1:25,009 i Japończyk powraca do mechaników.

11:14 Najbardziej pracowitym kierowcą do tej pory jest Pastor Maldonado. Przejechał już 59 okrążeń i wciąż jest na torze. Kolejny Rosberg ma za sobą 42 okrążenia (również na torze), za nim di Resta i Kobayashi (obaj po 33 okrążenia).

11:11 Webber powraca do pitlane.

11:10 Kobayashi powrócił do alei serwisowej. Na torze również Rosberg.

11:09 Trzech kierowców poprawiło swoje czasy. Kobayashi o zaledwie 0,007 sekundy. Tymczasem Maldonado na średnich oponach uzyskał 1:24,667, natomiast Webber 1:24,391 i zajmują odpowiednio szóste i piąte miejsce w chwili obecnej.

11:08 Pastor Maldonado najprawdopodobniej wykonuje symulację wyścigu.

11:06 Button wykręcił swój najlepszy czas na twardych oponach.

11:05 Taka mapka jak na tym zdjęciu przydałaby się również fanom w czasie transmisji telewizyjnych w weekendy GP.

11:03 Poza mistrzem świata z 2009 roku na torze Kobayashi, di Resta, Rosberg i Maldonado.

11:01 Button z najlepszym czasem 1:23,200 wskakuje na szczyt tabeli czasowej.

10:57 Di Resta poprawia swój najlepszy czas - 1:24,327 i pozostaje na trzecim miejscu.

10:52 Jean-Eric Vergne na torze.

10:50 Prawdopodobnie problem z samochodem zespołu Marussia dotyczy tylnego zawieszenia. MVR-02 prawdopodobnie jeszcze długo nie pojawi się na torze.


10:48 Kobayashi wraca do alei serwisowej. Rosberg również wjechał do pitlane, lecz tylko na chwilę.

10:47 Na torze w tej chwili Massa, Button, Maldonado i Rosberg.

10:45 Nasi wysłannicy z toru donoszą, że temperatury toru i powietrza wynoszą odpowiednio 27 i 12 stopni.

10:45 Maldonado poprawia się na 1:26,969.

10:43 Na pierwsze miejsce wskakuje Kamui Kobayashi z czasem 1:23,921, tymczasem Jenson Button również poprawia swój czas - 1:24,433.

10:42 Czy nowy bolid Marussi będzie posiadał schodkowy nos? Link do artykułu

10:41 Maldonado nieznacznie poprawia swój czas - 1:27,447, pozostaje jednak na ósmym miejscu.

10:39 Rzeczona wcześniej maskotka - Zdjęcie.

10:38 Przez chwilę na torze było spokojnie, wyjechał jednak Maldonado.

10:37 Red Bull zamontował urządzenia pomiarowe pod nosem bolidu.

10:36 Rzeczniczka prasowa Saubera otrzymała właśnie od jednego z dziennikarzy uroczą maskotkę dziobaka! :)

10:34 Caterham: Odkryliśmy problem z elektryką w samochodzie, który wymaga wymiany silnika. Zajmie to około 90 minut, wrócimy na tor tak szybko, jak to będzie możliwe

10:32 Na torze robi się coraz cieplej. Temperatura toru 23'C, powietrza 12'C.

10:29 Di Resta wyjeżdża na średnich oponach i uzyskuje czas 1:25,086 - to obecnie trzecie miejsce.

10:27 Czas Francuza uzyskany na oponach Pirelli "żółtych".


10:24 Tymczasem Vergne wspina się na czoło tabeli z czasem 1:23,998.

10:23 Rosberg powraca do boksów.

10:19 Najszybszy czas Rosberga - 1:27,880 - nadal plasuje go na dnie tabeli.

10:19 Czterookrążeniowy przejazd Massy, czasy w okolicach 1:26,xxx

10:17 Najnowszy czas Maldonado: 1:27,511.

10:16 F1 W03 notuje dziś swój pierwszy czas. Rosberg 1:28,789.

10:14 Dziewiąte tego dnia okrążenie Jensona Buttona i czas 1:24,981. Brytyjczyk na czele.

10:14 Do centrum prasowego zawitała bardzo miła rzeczniczka prasowa zespołu Sauber - pozdrawiamy!

10:12 Konkurs! Jak w poprzednich trzech dniach do wygrania karta z autografem :) Dziś Kamui Kobayashi. Zapraszamy na naszego facebooka!

10:11 Webber powraca do alei serwisowej, na tor wyjeżdża Massa.

10:10 Australijczyk śrubuje czas - 1:26,209 daje mu na krótko drugie miejsce. Spycha go z niego Jenson Button z czasem 1:25.367 - Brytyjczyk jest niecałe 0,2 sekundy za Felipe Massą.

10:08 Kolejny czas Webbera - 1:27,001. Tymczasem na torze pojawia się Jenson Button.

10:07 Na facebooku dodaliśmy kolejną porcję zakulisowych zdjęć, zapraszamy!

10:07 Webber na torze. Pierwszy dziś czas RB8 - 1:29,435.

10:05 Ferrari: Dzisiejszy program będzie podobny do tego z poprzednich dni. Po jednym dniu na twardych oponach przetestujemy pozostałe dostępne na testach mieszanki.

10:04 Do tej pory najwięcej okrążeń przejechali Paul di Resta i Pastor Maldonado (18), potem Heikki Kovalainen (16).

10:03 Maldonado zakończył 14-okrążeniowy stint. Uzyskiwał w nim czasy średnio na poziomie 1:31,1xx

10:00 Za nami pierwsza godzina dzisiejszych testów. Na czele tabeli czasowej Ferrari z Felipe Massą za sterami (1:25.176), drugi jest Vergne ze stratą prawie 1,4 sekundy, potem Kobayashi (+1,8s straty do lidera), Kovalainen (+1,9s), di Resta (+2,5s) i Maldonado (+5,2s). Czasów nie ustanowili Button, Rosberg, Webber.

09:58 Di Resta wrócił do alei serwisowej, Kobayashi zawitał tam na kilkadziesiąt sekund.

09:57 Kolejny czas Francuza - 1:26,551 i drugie miejsce. Tymczasem Maldonado znów nieznacznie poprawia swój czas - 1:30.407, jednak nie pozwala mu on uciec z ostatniego miejsca klasyfikacji.

09:56 Czas 1:26,975 przesuwa Vergne'a na trzecią pozycję w tabeli.

09:55 Di Resta, Vergne i Kovalainen ze średnimi oponami, Maldonado z miękką mieszanką..

09:53 RB8 Marka Webbera również zjawił się u swoich mechaników.

09:52 Na torze wszystkie samochody, poza Ferrari, McLarenem i Sauberem.

09:48 Spekuluje się, że Mercedes posiada szczególną koncepcję podwójnego dyfuzora. Link do artykułu.

09:47 Fin urywa jeszcze więcej ze swojego czasu - 1:27,047 i aktualnie 3. miejsce.

09:46 Od razu wykręca 1:28,853 - lepiej od poprzedniego czasu o 0,7 sekundy.

09:45 Heikki Kovalainen powraca na tor.

09:44 Maldonado nieco poprawia swój rezultat - 1:30,436. Kolejne okrążenie Massy 1:26.860.

09:42 Massa na średnich oponach uzyskuje 1:25,278 - najlepszy jak na razie rezultat.

09:41 Ferrari na torze.

09:40 Maldonado również z pierwszym swoim czasem - 1:33,028.

09:39 Czas di Resty uzyskany na oponach średnich. Maldonado obecnie na torze na oponach z miękką mieszanką.

09:38 Pierwszy dziś czas Paula di Resty - 1:28,967.

09:36 Kovalainen wraca do pitlane, w jego miejsce wyjeżdża Maldonado.

09:35 Webber i di Resta opuścili garaże.

09:32 Vergne również wyjeżdża na tor, ale omija prostą start-meta.

09:31 Na torze towarzyszy mu Rosberg, który na razie nie myśli o ustanawianiu żadnego czasu.

09:30 Fin poprawia swój czas o pół sekundy - 1:29,456.

09:29 Kovalainen ustanawia swój pierwszy czas. 1:29,937. Tymczasem ostatnie okrążenie Kobayashiego - 1:27,707.

09:28 Kolejna zmiana kąta nachylenia, tym razem bardziej płasko

09:27 Marussia: Wygląda na to, że mamy problem z prawą, tylną częścią samochodu, właśnie to oglądamy.

09:27 Do boksów wrócił również Kovalainen. Rosberg ma założone opony z miękką mieszanką.

09:26 Aparatura Webbera była zamontowana pomiędzy przednim skrzydłem a oponą. Tymczasem Jean-Eric Vergne po raz kolejny zjechał do pitlane, a mechanicy zmieniali kąt nachylenia przedniego skrzydła.

09:25 Tymczasem Caterham udostępnił wiadomo gdzie link do filmu z kamery pokładowej CT01. Za kierownicą Heikki Kovalainen, jeździ po torze w Jerez. Link.

09:23 Na torze prócz wymienionych Australijczyka i Japończyka jeszcze Vergne i Rosberg.

09:23 Mark Webber jeździ jak na razie z przyrządami do mierzenia przepływu powietrza przy kole.

09:22 Pierwszy czas dnia: Kamui Kobayashi - 1:26,955.

09:20 Di Resta nie wykonuje pomiarowych okrążeń, wygląda jednak na to, że Kobayashi do takiego się przymierza.

09:18 Do Szkota dołącza Kobayashi i Button.

09:17 Polsko-brytyjski spór przerywa Paul di Resta. Pojawia się na torze.

09:16 To dobry czas, żeby zdementować informacje brytyjskich dziennikarzy. Na trybunach mamy około 20 osób, na pewno nie trójkę.

09:12 Na trybunie głównej stoją 3 (słownie: trzy) osoby.

09:10 Dzisiaj jak na razie pustki w centrum prasowym (zdjęcie). Mamy nadzieję, że na torze będzie więcej akcji.

09:09 Aktualnie brak jakiejkolwiek aktywności. Potwierdzają to nasi Wysłannicy.

09:08 Brazylijczyk nie przejeżdża jednak przez linię mety i spokojnie wraca do alei serwisowej.

09:08 Massa tymczasem jako pierwszy pozostaje na torze na okrążenie pomiarowe.

09:06 Na tor wyjeżdżają pozostali kierowcy dziś testujący, czyli Felipe Massa, Nico Rosberg i Charles Pic. Widocznie mechanicy Marussi szybko rozwiązali kłopot w MVR-02.

09:05 Caterham: Heikki powrócił do alei serwisowej, samochód zachowuje się tak jak w Jerez. Układ kierowniczy jest nieco lżejszy, ale wszystko w porządku.

09:05 Pozostała trójka również wróciła już do alei serwisowej, tymczasem tor, w celu wykonania swoich okrążeń instalacyjnych, wyjeżdżają Pastor Maldonado i Jenson Button.

09:04 Kierowcy Caterhama i Saubera zakończyli swoje okrążenia instalacyjne.

09:03 Na torze pojawiają się Heikki Kovalainen i Kamui Kobayashi. Po chwili dołączają do nich Mark Webber, Paul di Resta i Jean-Eric Vergne.

09:01 Temperatura powietrza 7'C, temperatura toru 13'C

09:00 Zielona flaga, ruszamy!

08:59 Tymczasem Caterham zaplanował testy aerodynamiczne swojego CT01 w poniedziałek, jeszcze przed trzecią turą testów.

08:57 Marussia informuje na Twitterze, że nie wyjadą od razu na tor. Muszą wykonać pewne prace przy bolidzie. Dzisiaj dla rosyjskiego zespołu ponownie jeździć będzie Charles Pic.

08:55 Dzisiaj na torze znacznie cieplej od samego rana. Temperatura powietrza to 7 stopni, a toru 11. Zespoły już rozgrzewają silniki swoich samochodów.

08:53 Witamy serdecznie naszych Czytelników czwartego dnia pierwszej tury testów na torze Catalunya.
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kamui Kobayashi (-)Sauber Ferrari C311451:22,312
2Pastor Maldonado (-)Williams Renault FW341341:22,5610,249 0,249
3Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM051011:23,1190,807 0,558
4Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-271151:23,2000,888 0,081
5Felipe Massa (-)Ferrari F20121031:23,5631,251 0,363
6Mark Webber (-)Red Bull Renault RB8851:23,7741,462 0,211
7Jean-Eric Vergne (-)Toro Rosso Ferrari STR7921:23,7921,480 0,018
8Nico Rosberg (-)Mercedes F1 W031391:23,8431,531 0,051
9Heikki Kovalainen (-)Caterham Renault CT01701:26,9684,656 3,125
10Charles Pic (-)Marussia Cosworth MVR-020-

KOMENTARZE

48
maiesky
24.02.2012 06:20
[quote="Nuuskamuikkunen"]@ maiesky fajne dane statystyczne (...) Na wykresach dobrze widać jak szybko degradowały się ich opony i jaki miało to wpływ na ich czasy okrążeń. Do pełni szczęści brakuje tylko informacji o tym z jakich opon korzystali[/quote] Dzięki Nuuskamuikkunen wykres popołudniowy: http://f1wm.pl/wykresy/img/testy/2012/testy_Catalunya_24_luty_2012_po_lunch.jpg oraz z całego dnia: http://f1wm.pl/wykresy/img/testy/2012/testy_Catalunya_24_luty_2012.jpg Trochę informacji o oponach można zebrać czytając komentarze z toru- koledzy podają od czasu do czasu.
Simi
24.02.2012 04:34
Myślę, że dla Mercedesa, realnym celem są jakieś podia w nowym sezonie. Nie sądzę, aby łatwo było powalczyć o zwycięstwo, chyba że wydarzy się jakaś niespodzianka. Ale dla Mercedesa dobry będzie postęp i choćby rzadkie pokonywanie "wielkiej trójki".
Aeromis
24.02.2012 04:20
[quote]Trudno jest także sondować tempo Mercedesa. Sądząc po wypowiedziach członków zespołu W03 jest wprawdzie krokiem naprzód, ale dziś Ross Brawn przyznał, że w obecnej konfiguracji najnowsza Srebrna Strzała nie jest maszynką do wygrywania.[/quote] To raczej wygląda jak odpowiedź na słowa Hornera: [quote]Mercedes to dobry zespół. Mają kilku dobrych ludzi, więc lekceważenie ich byłoby po prostu głupie.[/quote] Dla mnie Merc wygląda na mocnego i stabilnego a stwierdzenie "Srebrna Strzała nie jest maszynką do wygrywania" raczej to potwierdza, oczywiście nie to że będą wygrywać ale to że progres może być widoczny. Podobnie postrzegam Williamsa i Toro Rosso (tym drugim zdecydowanie nie kibicuję). Zupełnie odwrotne odczucia mam odnośnie Saubera i Force India.
katinka
24.02.2012 04:17
Koniec, wiec wielkie podziekowania, za wspaniala relacje z toru i zdjecia, bylo super i juz czekam na 1 marca :) @marla, no a ja myslalam, ze tylko Jensona ;)
marla
24.02.2012 03:56
[quote]Kobayashi zatrzymał się na torze, wysiał z bolidu i jak nigdy nic sprawdził dłonią temperaturę ogumienia Pirelli.[/quote] Kamui jest the best. Uwielbiam gościa. :)
maciejas512
24.02.2012 03:28
@jednooki_cyklop no dokładnie, ja tak samo mówie
przemcio38
24.02.2012 03:15
Ej mam taki pomysł może zaktualizujecie tabele z wynikami.
katinka
24.02.2012 02:23
Mercedes dzisiaj ma natchnienie, jak tak dalej pojdzie, to Nico dojedzie do 150 lub na druga polkule ;) No i w koncu Jenson na miekkich oponach i rowne czasy. Jeszcze Heikki niech troche pojezdzi i potestuje, bo szkoda tego straconego czasu Caterhama. A Williams juz drugi dzien zaskakuje, tak wysoko w tabeli, ciekawe, czy to cos znaczy?
jednooki_cyklop
24.02.2012 02:17
Ja bym po prostu dzień wcześniej podawał pytanie konkursowe, a odpowiedzi można by przesyłać do rozpoczęcia sesji testowej.
Tritex
24.02.2012 02:13
Zasady konkursu ustala organizator :) no chyba że jest ktoś, kto stworzy regulamin który będzie wszystkim pasował?. Zawsze można zrobić konkurs na regulamin konkursu:)
Lukas
24.02.2012 02:07
Nigdy nie da się wszystkich zadowolić :) Równie dobrze Anglicy mogą narzekać, że nie znają Polskiego... Uczciwość to równe szanse dla każdego - to zapewniamy :) No dobra, trochę faworyzujemy Polaków w tym konkursie, mam nadzieję, że nam inne kraje wybaczą!
maciejas512
24.02.2012 02:03
Moim zdaniem ten konkurs jest bez sensu. Powinniście wczoraj go zacząć i zamknąć przed rozpoczęciem dzisiejszych testów. Bo ja wpisze czas o 11:00 a ktoś poczeka do 13:59 i wpisze aktualny no to jaką szanse mam ja a jaką on że trafi.
jednooki_cyklop
24.02.2012 02:01
[quote="Lukas"]Wpisywanie wyników zaraz po ustanowieniu czasu jest w ramach zasad - nie widzę nic złego, kto pierwszy ten lepszy :) To żadne oszustwo! Każdy ma równe szanse, każdy może to zrobić, nikt nie jest faworyzowany[/quote] A według mnie to nie jest uczciwe, albowiem nie każdy ma czas siedzieć pół dnia przed livetimingiem (szkoła, praca). Ja np. wchodzę na tę stronę po 14, więc szans żadnych.
lukaas97
24.02.2012 01:52
Wie moze ktos, jakie sa w tym sezonie roznice czasowe, pomiedzy poszczegolnymi mieszankami?
+AS+
24.02.2012 01:52
Williams chyba najbardziej pracowity zespol... fantastycznie widziec williamsa wysoko, jeszcze lepiej byloby widziec w australii na podium? W top10.
PatrykW
24.02.2012 01:37
Mnie zdziwiło to że jak Rosberg rano robił symulację wyścigu , to przejechał 70- kilka okrążeń i zaledwie 2 razy był w boksie .
Nuuskamuikkunen
24.02.2012 01:08
@ maiesky fajne dane statystyczne i pokazują w wyraźny sposób to co zauważyłem na live timingu. Szczególnie w odniesieniu do Maldonado oraz Rosberga i ich długich stintów. Na wykresach dobrze widać jak szybko degradowały się ich opony i jaki miało to wpływ na ich czasy okrążeń. Do pełni szczęści brakuje tylko informacji o tym z jakich opon korzystali, nom i jak wyglądała sprawa docisku w ich bolidach, ale "zwykły śmiertelnik" do tej wiadomości akurat nie ma dostępu :P
Kamikadze2000
24.02.2012 12:56
Czyżby Williams i Sauber mieli dyktowac w tym sezonie tempo!? ;]
maiesky
dmaot malach
24.02.2012 12:12
@mkente Jasne, zapomniałem :)
xdomino996
24.02.2012 12:05
@schuey Ja i tak nie biorę w tym udziału :) bo nie mam facebook'a ,ale uczciwość powinna być bo ktoś napisze o 9.30 czas np 1:24:5 ,a druga osoba o 12:20 czas 1:22:312 i powiedz ty mi kto ma większe szanse? Druga spawa że w tym 2 podejściu walczysz o czas kto szybciej napisze cyfry na klawiaturze ,a w 1 walczysz o tzn przewidywanie ,a kto ma większe szanse z tych 2 przypadków to chyba nie muszę mówić. PS. maiesky dobry pomysł :)
mkente
24.02.2012 12:01
Scroll mojej myszki nieśmiało prosi o powrót przycisku "Przejdź do komentarzy na dole strony";) Jest taka możliwość?
Prophet
24.02.2012 11:53
@schuey Wszystko rozumiem (tylko nie to, że najeżdżam na FIA ;) ), ale to miała być miła zabawa, a nie morderczy bieg po zwycięstwo. Zabija to całą przyjemność z zabawy. Popieram pomysł z dodawaniem pytania dzień przed - niektórzy narzekali, że ze szkoły nie mogą napisać, a jak wracają to już za późno. To tak na przyszłe testy ;)
Lukas
24.02.2012 11:40
Co do Ferrari... Zdziwilibyście się jak bardzo beznadziejna to ekipa jeśli chodzi na przykład o komunikację... Są bardzo skostniałą ekipą i śmierdzi tam naftaliną z kilometra :) @maiesky dobra rada!
maiesky
24.02.2012 11:35
Proponuję: [color=green]ZIELONA FLAGA![/color] [color=red]CZERWONA FLAGA![/color]
Lukas
24.02.2012 11:19
@lakeman na facebooku jest kilka fotek centrum :) moje stanowisko pokażę wam jak Paweł wróci - będzie niepowtarzalna okazja zobaczenia MNIE ]:->
schuey
24.02.2012 11:17
@xdomino996 @Lukas @Prophet najeżdżacie na FIA np. w kwestii tego, że reguluja coś na chwile przed sezonem. Żeby własnie nie bylo takich sytuacji jak mowi @xdomino996 ..co nie jest zabronione jest dozwolone. hahaha
lakeman
24.02.2012 11:16
Jeśli można, to poproszę o jakieś zdjęcia centrum prasowego, Lukas, pokaż swoje "stanowisko pracy" ;) Dobra robota z tymi relacjami, cały czas trzymacie świetny poziom!
xdomino996
24.02.2012 11:12
@Prophet Najlepiej by było dać ,że przed dniem testowym trzeba napisać. Ja mam prośbę do redakcji można jakoś na następne testy z rubryki opony wywalić te same Pirelli i wsadzić tam opony które będą obrazować czy okr było wykonane na SS,S,M czy H.
Lukas
24.02.2012 11:10
Wpisywanie wyników zaraz po ustanowieniu czasu jest w ramach zasad - nie widzę nic złego, kto pierwszy ten lepszy :) To żadne oszustwo! Każdy ma równe szanse, każdy może to zrobić, nikt nie jest faworyzowany - dla mnie to uczciwe :) To, że zdradziłeś dobry sposób na wygranie autografu jest już w Twojej gestii :)
schuey
24.02.2012 11:09
@Simi Myśle, że w stajni z tak wielką i barwną historią gdzie wszystko jest fabryczne i kute ręcznie.Gdzie atmosfera pachnie wielką tacą ze świeżymi pączkami z lukrem nie trzeba sie za bardzo głowić żeby cokolwiek zrozumieć:) Wraz z końcem sezonu 2005 skończyła sie bardzo chlubna część historii tego zespołu. Nastała pauza. Być może nawet na kilkanaście lat.
Prophet
24.02.2012 11:05
Mam taką prośbę/propozycję do redakcji. Chodzi o konkurs na Facebooku... Zauważyłem, że wiele osób śledzi live-timing i jak tylko Kobayashi poprawi swój czas to wrzucają go na Facebooka. Wiadomo - po 14 nie poprawi swojego czasu, więc jak ktoś szybko wrzuci jego najlepsze osiągnięcie to pewnie wygra. Tak jest w przypadku "1:22:520, w przeciągu minuty pojawiły się trzy te same wpisy pod komentarzem... Nie taka była idea tej gry - miała to być uczciwa, miła zabawa, a wyszło jak zawsze - Polacy próbują tylnymi drzwiami, byleby wygrać :/ Myślę, że rozwiązałoby problem skrócenie czasu do 11:30 powiedzmy, wtedy jeszcze nikt nie osiąga raczej swoich najlepszych czasów, a i tak większość ludzi do godziny 11:00 piszę swoje odpowiedzi na Facebooku...
Simi
24.02.2012 11:02
No, Robkowi się ewidentnie przytyło. Jestem ciekaw, czy Ferrari zdoła całkowicie zrozumieć swój bolid. Myślę, że wówczas mogą być konkurencyjni.
Lysy
24.02.2012 10:51
lol :D
Lukas
24.02.2012 10:49
Pani w średnim wieku :)
maciejas512
24.02.2012 10:46
zróbcie jakieś foto tej rzeczniczce prasowej Saubera. Ciekawe czy rzeczywiście czymś zachwyca :D
Lysy
24.02.2012 10:29
Kobayashi zwolnij!!! Na dzisiaj cel: 1:23,222 :)
katinka
24.02.2012 10:25
Ladnie dzis jezdza. Niezle Jenson, moze tak jak w zeszlym sezonie, te twardsze opony beda McLarenowi bardziej pasowaly. Fajny ten dziobak, przypomina troche Caterhama ;)
plastic
24.02.2012 10:11
Fajnie zestawiona informacja, że 'Vergne wspina się na czoło tabeli' ze zdjęciem faceta na drabinie obok ;)
xdomino996
24.02.2012 10:10
Wow Button szybko jak na twarde opony
Pein25
24.02.2012 09:42
witam co tam powiecie o Ferrari problemy maja czy maskują się bo jak dla mnie to za bardzo spokojni są
dmaot malach
24.02.2012 09:41
Ja z kolei przepraszam za eksperymenty ze zdjęciami. Trochę techniki i człowiek się gubi...
natan
24.02.2012 09:17
tak, przepraszam. już poprawię
Gajethano
24.02.2012 09:16
mały błąd się wdarł w tabele z czasami Nico Rosberg chyba jeździ Mercedes GP W03 a nie W02? :)
michal132
24.02.2012 09:03
Prosimy o jakiś konkursik :)
Lukas
24.02.2012 08:28
Nie wiem czy pisałem już to, ale nieoficjalnie (Heikki zabronił o tym szerzej gadać). Gdy Fin mówi, że jedzie grać w golfa do Abu Zabi to tak naprawdę jedzie tam odwiedzić swoich teściów :D
cyntia2005
24.02.2012 08:05
Dzień dobry wszystkim. Pawle i Łukaszu życzę owocnej pracy.
plastic
24.02.2012 08:02
Bry! Jak to mawiają w Hameryce: Green, green, green! ;)